Passar Beriks dragkedja i andra märken?

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Hoj
2016, Yamaha MT09
Morgon pojkar och flickor!

Har fyndat ett par Berik skinnbyxor till sambon och såklart var jackorna slut då de var så billiga... Min fundering: passar dragkedjan i byxorna till något annat märke på marknaden så man kan sätta ihop byxa och jacka? Säljaren trodde att Arlen Ness' möjligen hade samma, men visste inte :)

Longshot detta då jag misstänker att alla tillverkade har sin egen design på kedjan så man bara kör på samma märke, men jag testar med förståsigpåare här på SH i alla fall :glömdet

/Putte

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Det kan passa. jag kör lindstrands cougar jacka med Vanucci skinbyxor och dom har samma dragkedja, det brukar medfölja en dragkedja med byxor (gjorde med mina) som är av annan storlek som man kan byta till. men många använder samma storlek så ja slapp byta

Dra till en mc butik o fråga om du får testa lite olika saker som kan passa dom byxorna (ha med dig dom) så ser du själv om din kedje storlek var som alla andra eller skiljde sig =)

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag fick inte ens en Richa jacka att passa Richa byxor när jag hade det märket. Hur det är med Berik vet jag ej.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Arlen Ness och Berik passade förr iaf. Berik var en "utbrytning" av av Arlen Ness och syddes i samma fabriker.

Puttejohnsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2012
Hoj
2016, Yamaha MT09
Arlen Ness och Berik passade förr iaf. Berik var en "utbrytning" av av Arlen Ness och syddes i samma fabriker.

Jag fick inte ens en Richa jacka att passa Richa byxor när jag hade det märket. Hur det är med Berik vet jag ej.

Det kan passa. jag kör lindstrands cougar jacka med Vanucci skinbyxor och dom har samma dragkedja, det brukar medfölja en dragkedja med byxor (gjorde med mina) som är av annan storlek som man kan byta till. men många använder samma storlek så ja slapp byta

Dra till en mc butik o fråga om du får testa lite olika saker som kan passa dom byxorna (ha med dig dom) så ser du själv om din kedje storlek var som alla andra eller skiljde sig =)

Tackar ödmjukast för svaren! Ska försöka vandra in med byxorna och få testa med något i butiken. Vill de få sålt något får de samarbeta :)

Trevlig helg!
/Putte

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Jag har Berikbyxor och arlen ness jacka i gatutstyrseln. Funkar perfa.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Kanske lite OT, men var köper man dragkedjor till ett skinnställ som är trasigt - Och var får man detta insytt i sitt skinnställ ?

Nu kör jag med grabbens skinnställ. Men känns onödigt att slänga sitt eget bara för att dragkedjan till jackan är paj.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kanske lite OT, men var köper man dragkedjor till ett skinnställ som är trasigt - Och var får man detta insytt i sitt skinnställ ?

Nu kör jag med grabbens skinnställ. Men känns onödigt att slänga sitt eget bara för att dragkedjan till jackan är paj.

Skinnhantverkare och skomakare brukar kunna fixa sånt.

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Dilemmat är ju också att det inte räcker med att dragkedjorna passar i varandra dom måste också ha samma längd...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning