Passar effektsystem till NSR både gammla och nya?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Godagens.

Tänkte höra ifall nån vet om det är samma infästningar på avgasystemet på både gammla och nya NSRen?

Har nämligen en som vill sälja ett effektsystem, han har gammla modellen, passar det effektsystemet på min? Han bor ett gäng mil bort så vore bra om man kunde kolla upp det innan.

//Martin.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Godagens.

Tänkte höra ifall nån vet om det är samma infästningar på avgasystemet på både gammla och nya NSRen?

Har nämligen en som vill sälja ett effektsystem, han har gammla modellen, passar det effektsystemet på min? Han bor ett gäng mil bort så vore bra om man kunde kolla upp det innan.

//Martin.

Det ska passa.

Eller Addemoto hade iaf samma ord:nummer på båda rören.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Då ska det mao passa....
Orginalrören är inte likadana va? Ljuddämparen på gammla är väll lite smalare tex

Nej dom ser inte lika dana ut. Den äldre har mindre ljuddämpare både på bredden (diagonalen) och längden tror jag.

Tyckte också det verkade lite konstigt men när jag kollade upp det och ringde till dom så sa hon som svarade att det var samma order nummer på båda och då ska det ju passa.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Padde skrev:
Nej dom ser inte lika dana ut. Den äldre har mindre ljuddämpare både på bredden (diagonalen) och längden tror jag.

Tyckte också det verkade lite konstigt men när jag kollade upp det och ringde till dom så sa hon som svarade att det var samma order nummer på båda och då ska det ju passa.
Okej... Diagonalen? :va Diameter menar du...?

Tack för det iaf, får ta med mitt orginalrör o åka o kolla på det, ser det ut o passa slår jag väll till, lär ändå inte va några större problem att sälja röret vidare ifall det inte passar. Men det _ska_ ju passa då :gnissla

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Okej... Diagonalen? :va Diameter menar du...?

Ja, alså tjockleken du hajar.

NSR_Martin skrev:
Tack för det iaf, får ta med mitt orginalrör o åka o kolla på det, ser det ut o passa slår jag väll till, lär ändå inte va några större problem att sälja röret vidare ifall det inte passar. Men det _ska_ ju passa då :gnissla

Mjo inga problem att sälja effektsystem.

Dock kan du ju hitta helt nya till ganska hyffsade priser också.

EDIT: Jag skulle nog inte lägga mer än max 1000 :- på ett begagnat system om det inte var i mycket fint skick. Eller dyrare rör då som Jolly, Figarolli osv. Technigas, Remus och sånt kan du ju hitta till bra priser nya.

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Padde skrev:
Ja, alså tjockleken du hajar.

Mjo inga problem att sälja effektsystem.

Dock kan du ju hitta helt nya till ganska hyffsade priser också.

EDIT: Jag skulle nog inte lägga mer än max 1000 :- på ett begagnat system om det inte var i mycket fint skick. Eller dyrare rör då som Jolly, Figarolli osv. Technigas, Remus och sånt kan du ju hitta till bra priser nya.
Jopp. Blir nog till att slå till...

Köper det för under 1000 kr, risigt rör o så, men det kan väll va trevligt som ett litet vinterprojekt att fixa iordning :tummenupp

Tack för hjälpen iaf...!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...