Passar rs cylinder i rgv ?

johan-johan

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
Ducati 848 Streetfighter
Hej. Pga rasad avgasport behöver jag en ny cylinder, den främre. Har hittat en cylinder till en rs. Fråga passar den till min -91:a. Fungerar den ihop med min andra orginalcylinder ? eller kommer den gå ojämt pga olika portning mm ?
/ Johan

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
RGV 250
johan-johan skrev:
Hej. Pga rasad avgasport behöver jag en ny cylinder, den främre. Har hittat en cylinder till en rs. Fråga passar den till min -91:a. Fungerar den ihop med min andra orginalcylinder ? eller kommer den gå ojämt pga olika portning mm ?
/ Johan
Jag har rs på min rgv. innan jag satte på dem kunde jag inte se annat att det var exakt lika cyllar..

Det ställer ju följdfrågan, är det tillåtet med RS cylle på en RGV i ett 250SP race?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
ska vara "samma".. RS cylindern har annan portning så du ska hälst ha 2 lika cylindrar. Hur stor skiillnaden blir kan jag inte svara för om det skulle gå ojämt eller liknande.

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
"rs-cylindrar" ?!?

från vilken rs kommer cylindrarna som ni talar om ? - har själv ett avsomnat rgv - projekt som kanske behöver några delar...

ja .. Aprilia såklart....får man väl förmoda... :kocko

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras