Paypal

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Det funkar utmärkt, så länge du är uppmärksam på uppenbart fiffel.
Handlar du dock från säljare med bra feedback och status så är det inga problem. :tummenupp

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Eftersom du betalar i förskott finns alltid risken att du inte får någon vara, men då väldigt många livnär sig proffesionellt på eBay, är de så rädda om sin "positiva feedback" att de sköter sig. Har själv t o m fått tillbaka pengar av säljare som "overcharged" fraktkostnaden. (Det är dock väldigt sällsynt.) :hihi

Även som köpare bör man sköta sig. Om man inte betalar efter vunnen aktion, blir man avstängd vid tredje gången.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Exakt faran ligger inte i paypal utan i att man väljer de säljare med goda vitsord.
paypal är ju mest för att slippa uppge kortnummer och sånt till varenda jävel man handlar av.
Det mesta på gnällsidan om paypal är ju sett från säljarnas synvinkel, visst är de snåla och så (paypal) men sköter man sig och betalar det man köper så blir det ju inte problem.
Det går förtås att betala på andra sätt, men det kostar nästan alltid nån avgift eller nåt annat skit så egentligen så kommer man inte undan om man nu bor i Sverige.

Last edited:

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Och om du vill vara skyddad mot eventuella oegentligheter med PayPal som förekommer i länken till PayPalsucks så kan du skapa ett E-kort inför varje köp.
Denna tjänst har åtminstone min bank, Föreningssparbanken. Vet ej hur det ligger till med andra banker.
På detta sätt kan du skapa ett kortnummer som bara är giltigt för en viss tid och som bara kan användas för betalningar upp till ett visst belopp.

//Anders.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Har ett konto hos paypal som jag använt vid ett flertal tillfällen, och det har alltid fungerat utmärkt.

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
1 liters..
Want a R1 skrev:
Hur funger det med paypal?

Risker mm? :confused:

Tacksam för svar!

Tjena, jag beställde för ca 3 veckor sedan min uppfällbara plåt från mann motorsport i USA,använde Paypal. Fick grejerna förra veckan o inget strul!

Go for it!
:tummenupp

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Har också goda erfarenheter med PayPal, men som sagt, kolla att det är en seriös snubbe/snibba som du gör business med.

/J

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Yamaha R6:a
Jag har köpt varenda pinal till min MTB genom PayPal, från USA, England, Tyskland, och det har funkat varje gång...

Det är som tidigare sagt, inte PayPals fel om du inte får grejorna...

Man kan inte andas ut förren man får skiten, puuh det funka igen, ännu en seriös säljare...

MVH

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...