Pendla med 2t crossar?

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Jag tycker att det låter som en väldigt dum idé eftersom timmarna tickar snabbt då. Kolv, filter, olje och tändstift-byten kan lätt bli dyrt då. Sen ska väll lagren bytas (motor, sving, hjul etc) och däcken slits ner snabbt om det är mjuka crossdäck.

Men en 80cc kanske inte kräver så mycket service, det jag skrev uppe är bara generellt för crossar. Någon annan får gärna svara på om 80cc är så farligt service-krävande.

Men du ska nog fundera på om du vill pendla med en 2-taktare, kör själv en 125 cc 2-takt och det är väll ganska snarlikt som vad du tänk köra. (mer effekt dock) Massvis med ljud och nästan det enda jag kan tänka på i de högre farterna är bränsleförbrukningen. Dessutom, detta gäller alltså för min hoj, så är den otroligt nervös att köra med i höga farter (100+). Varvtalet hamnar nämligen över effekttoppen, tror jag, och minsta lilla gas ger acceleration, i princip. Om man inte gasar så bromsas man ner, det gör den ganska nervös (och lite aggresiv :hihi) att köra i höga hastigheter.

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tanken har inte slagit dig att en cross inte får gå på vägen?

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Jag pendlade med en riktig racing-cross (2t) i en månad, det var riktigt kul men inte på slutet då jag fick göra en hel-motorrenovering :näsblod

Gubbeen

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
triumph
Jag pendlade med en riktig racing-cross (2t) i en månad, det var riktigt kul men inte på slutet då jag fick göra en hel-motorrenovering :näsblod

haha låter ju inte direkt trevligt...körde du långt? jag är mest rädd för att den ska värme nypa om man kör långt...aldrig hänt dig?

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
haha låter ju inte direkt trevligt...körde du långt? jag är mest rädd för att den ska värme nypa om man kör långt...aldrig hänt dig?

körde 5mil om dan (3mil motorväg) och i rusningstrafiken fick jag varva ur den ibland så inte de inte skulle sura igen, värmenypte aldrig men du som ska köra luftkylt är risken större :tummenupp

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
körde 5mil om dan (3mil motorväg) och i rusningstrafiken fick jag varva ur den ibland så inte de inte skulle sura igen, värmenypte aldrig men du som ska köra luftkylt är risken större :tummenupp

Bara jag som tror att hojen som annonseras om i signaturen bara blir mer och mer lättsåld?

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Åkte en hel del med HVA 430 på gatan, hade planer på gatdäck långt innan motarderna var påhittade, men det var väl lite självplågeri:D

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Åkte en hel del med HVA 430 på gatan, hade planer på gatdäck långt innan motarderna var påhittade, men det var väl lite självplågeri:D

:D... Hade oxå en HVA 430 för många år sen...en -83 el -84 har jag för mig. Det var en upplevelse att åka gata med den....vibrationer o höga varvtal o över 120 km/h så vibrerade allt så mkt så synen blev grumlig. Allt flöt ihop till ett gytter....:D. Men det var en ganska elak hoj på att gå....:)

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...