Pendlar du med MC?

Brukar du pendla med hojen?

• Antal röstningar
    0

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Hur vanligt är det egentligen att pendla med hojen? lite subjektiva val där men... och jo underförstått riktat till er som kör gatreggat.

Last edited:

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Svar ja, typ från mars till oktober.

... imorse kl.06.26 på Tranebergsbron in mot stan så kom en glad motorcyklist på äldre sporthoj, manligt :yoparty men det såg för jävla kallt ut...brrr. Jag hade det mysigt i bilen. :tummenupp

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Pendlar inte med hoj till jobbet, men kanske skulle om jag hade lite längre dit.
Har pendlat till sommarjobb och annat med hoj tidigare, och det funkar men det är ju inte direkt någon rolig körning.

skania

skania
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
Aprilia RSV1000 Mille
Pendlar rakt genom Stockholm från söder till norr alla dagar som går året om. Tjänar mycket tid på det och slipper köerna. Dock är det väldigt mycket med grus på vägarna nu samt att bilisterna tror inte att det finns några hojar kvar på gatan och tappar uppmärksamheten bakåt.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Nej. Motorväg är tråkigt. Och kör jag "skojvägen" så tar det för lång tid, även med "moms" på mätaren.
Och så är det rätt mkt poliser/trafipaxer ute vid pendlingstid här nere. Och det räcker med de böterna jag får av fritidskörningen... :gnissla

Men, visst händer det någon gång då och då.
Men det är absolut ingen vana.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Åker scooter med vinterdäck:tummenupp sparar någon timme om dagen.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag pendlar aldrig med min hoj. Det händer att jag tar den till jobbet ibland på onsdagar eller måndagar för att kunna sticka direkt på onsdagskörning eller rörken-körning om det är fint väder, men inte annars. Jag har 40 min promenad till jobbet så det tar mycket längre tid att kvista 10 min till garaget, låsa upp hojen och byta om och låsa garaget och sedan samma visa med ombyte osv på jobbet. Dessutom tycker jag att det är kapitalförstöring att pendla sönder min motorcykel som jag har lagt så mycket tid och pengar på. Jag vill inte använda den som ett bruksfordon helt enkelt.

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
Pendlar också med scooter.

Bor i västerort och jobbar i Sthlm-city. Hatar SL och att passa tider så pendling med scootern fungerar skitbra. Har precis lagt på vinterdäck på den och planerar att köra hela vintern.:gnissla

Till vårkanten byter jag dock ut scootern mor ER-6:an.

http://scooterpendlarn.trackback.se/

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Jag säger som PutteLiten ovan - nej, motorväg är för tråkigt och skoj väg tar för lång tid. Jag har 12 mil enkel väg till jobbet varav 11 är motorväg, jag kör en snål dieselbil som kostar ungefär lika mycket som hojen i rörliga kostnader per mil, valet är väääldigt enkelt då.:)

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Jag nöjeskör till jobbet så ofta det går under sommar halvåret :tummenupp

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Endast om man varit ute och nöjeskört och vill leka så längre, det bara går då står skräpet på jobbet...

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag kör hoj tills snön lägger sig. Kör alla transportsträckor på hojen då jag är för ung för bilkörkort :tummenupp
Det blir minst 2,6 km per dag, har 1,3 km till skolan och det är jobbigt att gå eller cykla:tummenupp :) :gnissla

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024