Pengar på fickan. Hojtips?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Skulle definitivt kunna välja en cbr 600 igen, men just nu vill jag nog testa något annat..

Är inte riktigt samma hoj det där, 600fs 01och rr08.....

Annars har ju honda 1000 från -08 och framåt många anhängare så något rätt har dom väl gjort med den, bör väl gå att hitta till vettigt pris.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Är inte riktigt samma hoj det där, 600fs 01och rr08.....

Annars har ju honda 1000 från -08 och framåt många anhängare så något rätt har dom väl gjort med den, bör väl gå att hitta till vettigt pris.

Själv kör jag inte bana inte just nu i allafall. Just därför jag ville testa mig en cbr1000rr 08 +. Många säger att 600 e skönare o köra bana med:)
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jag tycker du borde köpa en r1 99, röd/vit med låga mil (3700). Som fungerar klockrent och har aldrig strulat, växlarna hoppar ej ur och rakt fram så är det väldigt få hojar som hänger med. Jag råkar ha en sån till salu, kolla mitt garage för bilder! Jag hade tänkt mig 70000 för den,

Ehhh... 70 för en 99:a????
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Daytona och olika 600 i all ära men att åka 600 på gata, är inte det lite som att käka kebabpizza utan sås?!
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Är inte riktigt samma hoj det där, 600fs 01och rr08.....

Annars har ju honda 1000 från -08 och framåt många anhängare så något rätt har dom väl gjort med den, bör väl gå att hitta till vettigt pris.

Givetvis är det en viss skillnad mellan en fs och en rr, men är den tillräcklig?

CBR 1000rr från 08 är prisvärda men man är ju lite skraj efter alla skriverier om hög oljeförbrukning osv, vilket kan vara okej om det ligger inom marginalerna.. Alla verkar inte fått det åtgärdat på garantin heller.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Daytona och olika 600 i all ära men att åka 600 på gata, är inte det lite som att käka kebabpizza utan sås?!

Hur tänkte du där? :confused:
Kör en Daytona 675 och vad jag ser så saknas det ingen sås på min kebabpizza.
Och syftar vi på resurser vad gäller fart så tycker jag det finns och räcker till i min.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ska försöka förklara lite närmare vad jag är ute efter iaf:)

Nr 1: Rolig
Nr 2: smidig och lättsvängd som en 600cc
Nr 3: Bättre botten/mellanregister än en 600cc
Nr 4: Rejsig framtoning (alltså behöver inte vara bekväm)
Nr 5: Självklart bra chassi, bromsar och fjädring

Sammanfattningsvis ska den vara bättre på alla punkter än min gamla f-sport, som jag tyckte saknade lite av de punkter jag nämnt om än den var skoj. Hojen ska vara ett rent nöjesfordon, ut å busa på kvällarna, ett par bandagar varje sommar samt kontinuerlig knix.

Tuono V4R ; check på samtliga punkter.:fakta
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Själv kör jag inte bana inte just nu i allafall. Just därför jag ville testa mig en cbr1000rr 08 +. Många säger att 600 e skönare o köra bana med:)

Man kan ju inte riktigt påstå att CBR1000RR >08 är dålig på bana direkt...

Givetvis är det en viss skillnad mellan en fs och en rr, men är den tillräcklig?

CBR 1000rr från 08 är prisvärda men man är ju lite skraj efter alla skriverier om hög oljeförbrukning osv, vilket kan vara okej om det ligger inom marginalerna.. Alla verkar inte fått det åtgärdat på garantin heller.

Njao, visst är det skillnad på 600rr och 600f...

Skulle nog inte oroa mig alltförmycket vad gäller oljeförbrukningen på en >08, de som har hög förbrukning skall ha fått det åtgärdat.
Jag har haft en 08:a och nu en 10:a och har inte upplevt någon hutlös oljeförbrukning på nån av dem.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kolla i mitt garaget så ser du vrf jag motiverar ett så högt pris! :)

Kollade ditt garage, förväntade mig att se en smälld hjälm, för du MÅSTE ha slagit i huvet med den prislappen på en snart 15 år gammal stenåldershoj. :D


Skulle kanske ge 25´..
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Daytona och olika 600 i all ära men att åka 600 på gata, är inte det lite som att käka kebabpizza utan sås?!

Nu kör du R1 turbo, men en 600 drar alldeles fint även på låga varv jämfört med andra fordon gatan - det är bara växla ner ifall man vill att det ska bära av på riktigt. Att kalla en 600 för slö på låga varv är väl antagligen vår bortskämdhet, att vi har haft förmånen att leka med literhojar.

Jag kör 1098 så jag är väl bortskämd jag med, men man får vara helt ärlig. Att segdra med en 600 i några sekunder, vips så är man uppe i 160-170 km/h. Att kalla det för långsamt, det gör man bara i jämförelse mot en literhoj, annars inte :)

Ett bra exempel på detta är att ta ett uppehåll från mc åkandet, kör inget, sätt dig sen på en 600. Då kommer det att kännas :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top