jätte grattis
björn
Otroligt bra!!!!
Hur fan kan du vara så grym?!?!
Dum fråga. Men kör Filip samma grej? eller några andra svenskar?
..
Dum fråga. Men kör Filip samma grej? eller några andra svenskar?
Det verkar så, tre svenskar plockade poäng i 125, varför så få deltagare?Per Björk vann European Cup Road Racing Stocksport 1000.
Filip kör FIM Cup Superstock 1000.
Den ena körs av UEM på det som förr var EM. Den andre av FIM på dom racen som WSBK går på dom Europeiska banorna. Så inte samma serie/klass/grejj nej.
Enligt resultaten på UEM:s sida så var så här många som tog poäng i helgen på Cartagena:
125cc: 9st
250cc: 13st
Supersport 600: 11st
Stocksport 600: 4st
Stocksport 1000: 6st
Stämmer detta att det var så få där?
Axxess, kan tänka mig att dom sänkte antalet poäng på grund av det få antalet deltagare (runt 10 st startade tror jag).
Det var inte fler som hade kvalresultat heller. 3 DNF:er i loppet.Det kan ha varit mycket vurpor och haverier som resulterade i dom magra listorna.
Axxess, kan tänka mig att dom sänkte antalet poäng på grund av det få antalet deltagare (runt 10 st startade tror jag).
Duxford svarade på det att man delade ut fulla poäng. Vilket är helt rätt.
Samanlagt alla klasserna så var man 54st som körde. 250cc var den största klassen med 15st startande och Superstock 600 den minsta klassen med 5st startande.
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=292830
Att man inte var där... Det var min livs chans att samla EM-poäng juh!
Känns som att man sett ett riktigt kanonfynd, o så när man gett sig av till bankomaten o kommer med fickan full av pengar är skiten såld..-
EM-poäng kan du bara ta på Albacete 12 oktober. Är där det enda EM racet kommer att gå. Ett endagarsrace för 125cc, Supersport och Stocksport 1000.
Dom racen som gick nu på Cartagena är en UEM-Cup och du hade bara fått UEM-Cup poäng. Inga EM-poäng eftersom det inte har status som en Europeisk Mästerskapstävling. Meningen med UEM-Cupen är att man ska kunna kvala in till EM-tävlingen på Albacete via denna Cupen.
Jamen nästan iaf.... Man kan ju alltid säga att "Jag tog EM cup poäng i förra veckan!!!"
Låter helt OK när man pratar med alla FETsponsorer som givetvis dräller överallt!!!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|