Pertamina Grand Prix of Indonesia 2024

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Snyggt men tråkigt av JM och han verkade ha taktiken att spara däcken till de sista 10 varven då han lät Acosta ligga och nosa på 0,7 efter honom och sen bara ökade till 2,0 när han kände för det.
Enea verkar tro på sin egen myt om de sista varven lite väl mkt. Precis innan han kraschade och gjorde andra varvet i rad på 1.30,5 så tänkte jag att det var lite väl aggressivt.
Riktigt snygg av Acosta, rookiens enligt mig första "mogna" race. Får KTM bättre ordning på grejerna blir han livsfarlig nästa år.
Var det bara Peccos start som gjorde att han inte kunde ta sig fram tidigare? Ändå smart kört och det hade kunnat vara mkt värre.
Det såg ljust ut för MM för två race sedan sen dess inte speciellt och riktig otur med hojen. Om han ska vara med i toppen nästa år måste han vara jämnare men han kanske bara kompenserar just nu för att han inte har en GP24.
Hatten av för både Zarco och FQ då de stadigt förbättrar sig.

Hur många race har Mir gått i mål iår?
Fundera på hur Acosta klarat sig på en Ducati ? Bättre tror jag .

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Vem var det förresten som gjorde två jätte-rapar? Jag fick för mig det var JM men kommentatorerna antydde det var PA. Kanske gjorde de var sin

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Vem var det förresten som gjorde två jätte-rapar? Jag fick för mig det var JM men kommentatorerna antydde det var PA. Kanske gjorde de var sin
Såg ut som Pedro bägge gångerna, vafaan liksom. :död
Ta bort mickarna, men det ska väl bli ”bra” tv också… :confused:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Helgens absolut bästa race utan tvekan var Moto2.
Grym prestation av Canet måste kännas extra skönt med tanke på förra racet.

Bra helg även för Ogura, hoppas han tar titeln i år han förtjänar det.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
+1 :tummenupp

??? somnade jag ifrån eller är jag bara ouppmärksam? när då? HUR DÅ? :va
Man kan se det när han passerar Franco och kommentatorerna nämnde det under racet.
Finns i intervjun nedan men bäst om du kan se omkörningen i repris på MotoGP. Com

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Man kan se det när han passerar Franco och kommentatorerna nämnde det under racet.
Finns i intervjun nedan men bäst om du kan se omkörningen i repris på MotoGP. Com
Ja där ser man ju att han 'sänker' bakdelen direkt han passerat morbidelli.
Men varför? Och om det är en fördel när man kommer in för fort i kurvan; varför ser man det inte oftare? Och om det är en fördel när man kommer in för fort i kurvan; varför då? :va
#noob #aldrig-mekat #aldrig-raceat

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ja där ser man ju att han 'sänker' bakdelen direkt han passerat morbidelli.
Men varför? Och om det är en fördel när man kommer in för fort i kurvan; varför ser man det inte oftare? Och om det är en fördel när man kommer in för fort i kurvan; varför då? :va
#noob #aldrig-mekat #aldrig-raceat
Fördelen är som jag fattade det att han får mycket bättre driv längs den korta sträckan där han gör omkörningar, till skillnad från Frankie som inte använder ride height-mojängen. Som en effekt av att Pecco använder mojängen så måste han sen bromsa mycket hårdare än normal för att den ska deaktiveras innan kurvan.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hur mycket är lämnat åt känsla vid starterna och hur mycket är förinställd elektronik och slir?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hur mycket är lämnat åt känsla vid starterna och hur mycket är förinställd elektronik och slir?
Känns som det är väldigt lite känsla förutom att släppa kopplingen. Det är ju alltid någon förare som misslyckas med att sänka ride height fram eller bak eller missar start-mode och således hamnar efter.
Känslan kommer väl in när det handlar om att ta sig fram till första böj något som BB och MM är överjävliga på. Sen hade väl KTM en manick(fackord...) som hjälpte deras starter enormt i fjol som de blev ombedda att sluta med då den var på gränsen till olaglig.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Helgens absolut bästa race utan tvekan var Moto2.
Grym prestation av Canet måste kännas extra skönt med tanke på förra racet.

Bra helg även för Ogura, hoppas han tar titeln i år han förtjänar det.
Har du/någon koll på hur det gick för Chantra#35...?

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Fördelen är som jag fattade det att han får mycket bättre driv längs den korta sträckan där han gör omkörningar, till skillnad från Frankie som inte använder ride height-mojängen. Som en effekt av att Pecco använder mojängen så måste han sen bromsa mycket hårdare än normal för att den ska deaktiveras innan kurvan.
Problemet med den förklaringen är att Bagnaia inte 'sänker' förrän efter att han passerat Morbidelli.
bagnaia.rideheight.pass.01.jpgbagnaia.rideheight.pass.02.jpgbagnaia.rideheight.pass.03.jpgbagnaia.rideheight.pass.04.jpgbagnaia.rideheight.pass.05.jpg

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Vet inte om jag har hört eller läst att det endast var tillåtet att användas vid start.

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Ser nog inte vad motsättningen skulle vara? Han sänker först när han är någorlunda upprätt med hojen, och det ger honom marginal bakåt till Frankie innan inbromsning så att Frankie inte kan attackera tillbaka?
Det är ju fullt möjligt att min okunskap rears it's ugly head men det ser ut som om han accellererar ikapp, kör om och sen 'sänker' när han skall börja bromsa till nästa kurva.
Om 'sänkningen' är till för acceleration så känns det som att den kommer på fel ställe.
Vad är det jag missar eller inte förstår?
Och Dorna's spärr förstör... Titta från 3min 40sek

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Det är ju fullt möjligt att min okunskap rears it's ugly head men det ser ut som om han accellererar ikapp, kör om och sen 'sänker' när han skall börja bromsa till nästa kurva.
Om 'sänkningen' är till för acceleration så känns det som att den kommer på fel ställe.
Vad är det jag missar eller inte förstår?
Och Dorna's spärr förstör... Titta från 3min 40sek
Han sänker ändå sista hälften av accelerationen?

men annars, tänk så här. Var hade Pecco varit på banan vid ingången till kurvanutan den boosten det gav? Hur stort avstånd hade han haft bakåt och vad hade det betytt för Frankies möjligheter till motattack?

Last edited:

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Han sänker ändå sista hälften av accelerationen?

men annars, tänk så här. Var hade Pecco varit på banan vid ingången till kurvanutan den boosten det gav? Hur stort avstånd hade han haft bakåt och vad hade det betytt för Frankies möjligheter till motattack?
Tack för coaching. :shrules

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...