Tjena hej
Så äntligen fick jag dom nya kolvbults lager som jag väntat på ett tag nu så nu kunde jag fortsätta med monteringen av cyllarna,satte ditt kolvarna och började med den mittersta kolven men ack så svårt det var att få in kolvringarna utan att dom skadades så det blev att ta bort kolvarna från stakarna igen och trycka ditt dit kolven lös i alla cyllarna och sen hänga dit dom på stakarna.
Det var en skön känsla att ta ett steg tillbaka och se på sitt arbete o sänka en kall öl och bara sitta o titta en stund sen var det dags att dra topparna med ooooooootroliga 2,5 kilo verkar lite men så stod det i boken iallafall,passade på att fylla oljematningen ner till vevlager så att den kommer att få smörjning innan oljepumpen är ur luftad.
Kommer att köra med lite olje inblandning i bensinen i början ändå,sen ställde jag in markeringen för att ställa tändningen som ska vara 25 grader innan och som blev vad har läst mig till på internätet vara 3.45 mm om man mäter höjden istället så fick det bli.När jag våtslipade kolvarna så såg att det satt en liten aluflis just vid kolvringstyrningen tur att jag kollade dom noga.
fick lite andra grejjer oxå bensinslangar o klämmor och batterikabel med.
fan det börjar närma sig