Peugeot Jetforce 125?

Lundholm

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Letar!
Tjenixen.

Jag har kikat lite på en peugoet jetforce -125, tkr dom verkar rätt nice och så men undrar hur den går? Går den bra eller dåligt? Hur många kw ligger den osv?

SKriv gärna allt ni vet om den:)

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
#Husqvarna 250
Ussch, jag får rysningar när jag tänker på hur otroligt små scooter-däck är allmänt. Rätt farligt i höga hastigheter.

Någon roligare hoj kan du hitta! :tummenupp

Bara vad jag tycker!

Willegard

Medlem
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Husqvarna Vitpilen 701
Du kan få jäkligt mycke roligare hoj för de pengar du måste hosta upp för en Jetforce 125!

Men du vill veta..
En kompis till mig, hans mor har en sån, direktinsprut. Har kört den nån gång till ica (2 st på den) det är en jäkla acceleration i dom! Inte så jätte skön körställning tycker jag..

Men som sagt, köp någe roligare att åka på istället!:pannkyss

Lundholm

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Letar!
Du kan få jäkligt mycke roligare hoj för de pengar du måste hosta upp för en Jetforce 125!

Men du vill veta..
En kompis till mig, hans mor har en sån, direktinsprut. Har kört den nån gång till ica (2 st på den) det är en jäkla acceleration i dom! Inte så jätte skön körställning tycker jag..

Men som sagt, köp någe roligare att åka på istället!:pannkyss

Okey, men det är nämligen så att min morsa har en polare som säljer sin för ett skitbra pris, så de e därför jag blev suger eller är rättare sagt.

Men jag ska ju bara ha det som transportmedel mellan skola och jobb.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Okey, men det är nämligen så att min morsa har en polare som säljer sin för ett skitbra pris, så de e därför jag blev suger eller är rättare sagt.

Tror det är en bra hoj som transportmedel då det är direktinsprut gör att den dricker inte så mycket.. men som sagt på grund avdem som hjul kan den bli väldigt ostabil i höga farter tex... 120+

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Som transport är dom guld (skulle iof aldrig visa mig i mc ställ på en scooter men det är jag, och jag skulle inte åka en sån utan mc ställ heller) uppkörningen (krypkörning) lär ju va piss på den.

Men kan inte tänka mig att den är rolig att pressa kurvor med. Men är det ett bra pris så köp och prova ett tag. då går du ändå inte mkt back på det och priserna på andra hojar hinner bli vettigare. :)

Lundholm

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Letar!
Som transport är dom guld (skulle iof aldrig visa mig i mc ställ på en scooter men det är jag, och jag skulle inte åka en sån utan mc ställ heller) uppkörningen (krypkörning) lär ju va piss på den.

Men kan inte tänka mig att den är rolig att pressa kurvor med. Men är det ett bra pris så köp och prova ett tag. då går du ändå inte mkt back på det och priserna på andra hojar hinner bli vettigare. :)

haha nää fyfan va mobbat att ha skinnställ å sånt skit på skoter:D min polare har en trimmad jet-force moppe då, den går i 90 ärliga ungefär och den tkr jag inte e någe problem alls, den hanterar hastigheterna och väghållninge är mkt bättre än vad man tror.

nån som att den gick 120 + . någon som vet om detta stämmer eller ej?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
haha nää fyfan va mobbat att ha skinnställ å sånt skit på skoter:D min polare har en trimmad jet-force moppe då, den går i 90 ärliga ungefär och den tkr jag inte e någe problem alls, den hanterar hastigheterna och väghållninge är mkt bättre än vad man tror.

nån som att den gick 120 + . någon som vet om detta stämmer eller ej?

tror den kan göra runt 130-40

Skydd kan du ju typ ha en sportig allvädersjacka eller nåt fast det är ju alltid bra me för mycket än för lite

Willegard

Medlem
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Husqvarna Vitpilen 701

Då är det givet!
Köp:yoparty

Dukommer bli skit nöjd!

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Är den då på 11kw? eller jag kanske bladnar ihopp den med en annan moddell... fans ju nån med kompressor o grejjor :tuttar

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2850423 Som transport är dom guld (skulle iof aldrig visa mig i mc ställ på en scooter men det är jag, och jag skulle inte åka en sån utan mc ställ heller) uppkörningen (krypkörning) lär ju va piss på den.

vet inte om nån har sagt det, men man får väll inte äns göra uppkörning med en "atomat" hoj?

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Tjenare, jag hade en jetforce som moped och det är väl samma ram/bromsar på mopeden som 125an right?

Hur som helst så var den riktigt skön att köra och väghållningen var mycket bra om man jämför mot andra scootrar jag provat.

Dock så var den tung som ett as och riktigt tråkig om man vill ha något att leka med :huvet men om du ska ha den till att pendla med och inte bryr dig särskillt mycket om körglädje så är den nog helt prefekt :tummenupp

Snygg för att vara scooter är den också :yoparty

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska