Photo-blocker på reg skylten, nån som testat?

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Photoblocker, sprayen som meför en överexponering av nummerskylten på fordon då dessa fotograferas och således gör att man undviker problemen med fartkameror, har testats av bla trafikmagasinet och polisen. Enligt de tester som trafikmagasinet gjorde (http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6911&a=134112) fungerade den bra, enligt polisen inte alls.

Någon som har testat sprayen och har nån positiv/negativ erfarenhet att dela med sig??

(Det bästa är ju självfallet att inte köra för fort, då har man inget problem, men så smart är man ju inte :tungan )

El Torpedo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
VTR Firestorm
Undrar vad som händer när skylten blir lite smutsig? Kommer den att skina upp lika mycket då?

zuki

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
gsxr, wr250
frågan är hur många kameror som fotar fordonet bakifrån???
för de lär ju inte vara många av oss om kör mc som har skyllten framifrån....eller??

förövrigt gjorde trafikmagasinet ett test ihöstas med den där sprayen, och den fungerade alldeless utmärkt, och ef mycket om och men så har oxå polisen testat och erkännt att sprayen fungerar. :tummenupp
men man behöver ju inte köra mindre försiktigt för de... :)

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Olzki skrev:
Photoblocker, sprayen som meför en överexponering av nummerskylten på fordon då dessa fotograferas och således gör att man undviker problemen med fartkameror, har testats av bla trafikmagasinet och polisen. Enligt de tester som trafikmagasinet gjorde (http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6911&a=134112) fungerade den bra, enligt polisen inte alls.

Någon som har testat sprayen och har nån positiv/negativ erfarenhet att dela med sig??

(Det bästa är ju självfallet att inte köra för fort, då har man inget problem, men så smart är man ju inte :tungan )

Vad jag vet så tar kamerorna bilden framifrån eftersom att det är då dom mäter hastigheten. Har du reg,skylt fram på din hoj :confused: :confused:

Nä tänkte väl det. Bra att gasa vidare alltså :tummenupp

JB

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Jas-95 skrev:
Vad jag vet så tar kamerorna bilden framifrån eftersom att det är då dom mäter hastigheten. Har du reg,skylt fram på din hoj :confused: :confused:

JB

Vem har skylten på överhuvudtaget? :va

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Jas-95 skrev:

JB

Nej självfallet inte, ibland inte ens där bak :D

Men eftersom jag postade tråden på OT forumet så avser jag naturligtvis fyrhjuliga fordon.

P.S Det är två "t" i attack. D.S :tummenupp

Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
mattsson skrev:
Är inte Photoblocker egentligen bara en burk klarlack med ny etikett och större prislapp?

Ja visst skulle det kunna vara det. Vem skulle inte vilja exploatera en sådan idé om man nu kom på det :D

Kanske något man ska testa först.

raver

Tillbaka i småstaden (gbg)
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
¿en stor gixxe®, liten ktm
Att tvätta regskylten noga, puttsa än mer och sedan lägga på några lager med klarlack (spray) trodde jag var allmänt känt.
Vet många som använt sig av den metode i åratal, fungerar i dom flesta fall där man blir fotograferad eller filmad så länge skylten är ren och fin.
:arsele

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...