hej däcken är monterade av firma. Det låter mest mellan
60-70 - det roliga när jag kör på vita linjer typ övergångsställe blir det tyst det måste måste vara mönstret på däcket som sjunger skumt .
Jag är ingen mekguru men jag har precis bytt framdäck själv som sagt. Jag skulle definitivt inte nöja mig med mindre en att gången är len och fin.
Firma har monterat däcket ja, men har de också monterat av och på hjulet? Jag gjorde det själv mest på grund av mitt kontrollbehov. Jag använde verkstadsmanualen till min hoj som... manual.
Ett moment som jag absolut inte skulle ha tänkt på själv var att med hjulet på plats och axeln dragen komprimera framfjädringen några gånger innan klämskruvarna längst ned på gaffelbenet drogs. Detta för att axeln skulle få "sätta sig" i gaffelbenet. Ok, jag vet inte hur väsentligt just det är, men det står i manualen av en anledning.
Min poäng är; har däckfirmorna verkligen järnkoll på just din hoj, och är hjulet korrekt monterat? Om det är det, så återstår väl bara frågan om hjulets balansering eller om däcket som sådant har något knas?