Pin kod glömd Vad göra?

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Hej. Skulle precis stoppa ner mobilen i fickan och då gör den vad jag har haft problem med innan, stänger av sig.
Problemet är att jag har glömt min pinkod och har nu testat 2 olika. Så jag har 1 sista försök kvar. Kan man ringa Djuice eller liknande och dem berättar vad den är eller hur ska man göra? :död :(
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Mr.Dna skrev:
Hej. Skulle precis stoppa ner mobilen i fickan och då gör den vad jag har haft problem med innan, stänger av sig.
Problemet är att jag har glömt min pinkod och har nu testat 2 olika. Så jag har 1 sista försök kvar. Kan man ringa Djuice eller liknande och dem berättar vad den är eller hur ska man göra? :död :(

Om du inte bytt kod så finns den enbart på det papper som följde med vid köp. Koden är alltså anonym för operatören. Gnugga tankenötterna ordentligt.

/ Johan
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Om du låser PIN-koden är det bara att plocka fram PUK-koden. Har du även glömt den tror jag att du kan kontakta din återförsäljare eftersom man själv inte kan byta PUK-kod.
 

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Cectek Quadrift
Mr.Dna skrev:
Hej. Skulle precis stoppa ner mobilen i fickan och då gör den vad jag har haft problem med innan, stänger av sig.
Problemet är att jag har glömt min pinkod och har nu testat 2 olika. Så jag har 1 sista försök kvar. Kan man ringa Djuice eller liknande och dem berättar vad den är eller hur ska man göra? :död :(


Det finns ju en PUK-kod som följer med telefonen när du köper den. Står på kartongen som den kommer i/på manualen för simmmm-kortet. Bara knacka in den om du misslyckas tre gånger så får du välja ny PIN
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Il Mostro skrev:
Om du inte bytt kod så finns den enbart på det papper som följde med vid köp. Koden är alltså anonym för operatören. Gnugga tankenötterna ordentligt.

/ Johan
Skulle det vara så att du absolut inte kommer på koden så kan du låsa upp den med en annan kod, den s.k PUK-koden, men den lär du nog inte heller ha minnet, däremot bör du ha den på något papper som du fick med SIM-kortet.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Stäng av och sätt på den igen? Fler försök.

Men ring Djuice och fråga, jag fick min PUK kod av Comviq, men hur kommer jag inte ihåg. :va
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Il Mostro skrev:
Om du inte bytt kod så finns den enbart på det papper som följde med vid köp. Koden är alltså anonym för operatören. Gnugga tankenötterna ordentligt.

/ Johan


Så Koden är låst till mobilen? Alltså samma kod som när man köpte mobilen fast man har bytat kort?
 

alf_ulf

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
jönköping
Hoj
En stylad me soprtluftfilter
Mr.Dna skrev:
Hej. Skulle precis stoppa ner mobilen i fickan och då gör den vad jag har haft problem med innan, stänger av sig.
Problemet är att jag har glömt min pinkod och har nu testat 2 olika. Så jag har 1 sista försök kvar. Kan man ringa Djuice eller liknande och dem berättar vad den är eller hur ska man göra? :död :(

om du skriver in 3 fel så ringer man till opratören å får en puk-kod... de fick jag göra... jag vet inte om de funkar på alla oprantörer jag har comviq... Lycka till.... :tummenupp
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Itacha75 skrev:
Stäng av och sätt på den igen? Fler försök.

Men ring Djuice och fråga, jag fick min PUK kod av Comviq, men hur kommer jag inte ihåg. :va

Så man får alltså fler försök om man stänger av mobilen och sätter på den igen? låter ologiskt men skulle vara riktigt bra om det var så. Eftersom jag bara har ett försök kvar vågar jag inte riktigt testa.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
mankan skrev:
Om du låser PIN-koden är det bara att plocka fram PUK-koden. Har du även glömt den tror jag att du kan kontakta din återförsäljare eftersom man själv inte kan byta PUK-kod.

Puk koden kan man väl ändra??


Mr.Dna skrev:
Så Koden är låst till mobilen? Alltså samma kod som när man köpte mobilen fast man har bytat kort?

Pin koden har inte ett dugg med mobilen att göra, enbart simkortet.
Med simkortet får du alla koder, Pin, Puk, Puk2, leta reda på den lappen så ska de nog bli bra, om du nu inte bytt kod dvs.
 

Higgins2k

Voiding warranties since 1985...
Gick med
4 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
..då var det bara hårdvaran kvar.. S3 eller Thunderace ligger bra till för tillfället... :)
Du får (tyvärr) inte fler försök om du stänger av Mobilen..
Det blir till att ringa till Operatören om du inte har kvar Pappret med PUK koden på..

Lycka till... :tummenupp
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
[Akryl]*Amid skrev:
Det finns ju en PUK-kod som följer med telefonen när du köper den. Står på kartongen som den kommer i/på manualen för simmmm-kortet. Bara knacka in den om du misslyckas tre gånger så får du välja ny PIN


Samma papper som PIN-koden står på...
Låter osannolikt att man kan få en PUK-kod över telefon.
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Tack för alla snabba svar. Var RÄJELT orolig ett tag. Men kollade bland alla gamla telefoner som ligger här hemma i en gammal byrå och hittade lappen då. Så nu har jag lappen med pin och puk kod. Tack så mycket för all hjälp iallafall. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top