Pink Floyds bästa platta?

Vilken är Pink Floyds bästa studioalbum?

• Antal röstningar
    0

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det blev Dark Side of the Moon för mig oxå. inget självklart val.....

Det där med David Gilmour eller Roger Waters.... Jag tycker nästan att båda behövs för att det ska bli RIKTIGT bra. Dom kompletterar varann som Lennon/McCartney Jagger/Richards etc. Ingen av dom når alls upp tills deras bands nivå när dom e Solo. Möjlitvis Lennon...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
RoLLER skrev:
Det blev Dark Side of the Moon för mig oxå. inget självklart val.....

Det där med David Gilmour eller Roger Waters.... Jag tycker nästan att båda behövs för att det ska bli RIKTIGT bra. Dom kompletterar varann som Lennon/McCartney Jagger/Richards etc. Ingen av dom når alls upp tills deras bands nivå när dom e Solo. Möjlitvis Lennon...

Precis som Walsh/Livgren eller Collins/Gabriel. Fast jag tycker nog inte att Lennon gjort något som varit i närheten av Beatles toppar.

Edit: Fast "Amused to Death" är en ruggigt bitter skiva, jag gillar Waters mörka samhällssyn.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Chris Ash skrev:
...jag tycker nog inte att Lennon gjort något som varit i närheten av Beatles toppar.

Edit: Fast "Amused to Death" är en ruggigt bitter skiva, jag gillar Waters mörka samhällssyn.

Näe inte Beatles toppar såklart.... Men bra musik helt klart. Lennon va ju 7 resor bättre än vad McCartney e solo.

Waters e vansinnigt mycket bättre solo än vad Gilmour e oxå. Men Gilmour kan ha sina höjdpunkter. "Raise my rent" e en av dom.

Men nu e vi inne på smak. Och den e ju som alla vet olika. Det här e iaf vad jag tycker.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
RoLLER skrev:
Näe inte Beatles toppar såklart.... Men bra musik helt klart. Lennon va ju 7 resor bättre än vad McCartney e solo.

Waters e vansinnigt mycket bättre solo än vad Gilmour e oxå. Men Gilmour kan ha sina höjdpunkter. "Raise my rent" e en av dom.

Men nu e vi inne på smak. Och den e ju som alla vet olika. Det här e iaf vad jag tycker.

Har inte hört Gilmour solo om man inte räknar "The Division Bell" och "Momentary Lapse of reason" dit. Men jag tycker verkligen inte de håller nån högre klass. "The Final Cut" är mycket bättre enligt mig.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Chris Ash skrev:
Har inte hört Gilmour solo om man inte räknar "The Division Bell" och "Momentary Lapse of reason" dit. Men jag tycker verkligen inte de håller nån högre klass. "The Final Cut" är mycket bättre enligt mig.

Det e inga soloplattor med David Gilmour. Det e PF utan Roger Waters.

Låten jag pratar om finns på en platta från '78 som bara heter David Gilmour.

Jaoe.... Pink Floyd plattorna du räknar upp e inte alls lika bra som när Roger va me. Men det e helt ok musik iaf.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
t-rex skrev:
Amused to death är grymt bra!
Mörkt, själtutlämnande och med intressanta samhällsvinklingar. Den och final cut brukar spelas flitigt under mina depressiva episoder :hihi

Fast som sagt, gamla fullfjädrade Floyd är nog svårslaget.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
RoLLER skrev:
Det e inga soloplattor med David Gilmour. Det e PF utan Roger Waters.

Låten jag pratar om finns på en platta från '78 som bara heter David Gilmour.

Jaoe.... Pink Floyd plattorna du räknar upp e inte alls lika bra som när Roger va me. Men det e helt ok musik iaf.

Nej jag vet, men i praktiken är det ju Daves soloplattor. Precis som "The final cut" är Waters baby till 100%.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Någon mer än jag som ska till sundsvall 19/11 för att se PF-hyllningen "floydian waves"? :)

Last edited:

Labbe

That's me!
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
TL1000s + zx6 banhoj
Är det någon som vet vad PF gör idag?
Är det bara ett 10-årigt uppehåll eller....?
Jag bara går och väntar på att det skall komma något nytt, med uppföljande världsturne.
Efter den magiska kvällen på Ullevi -94, så bara känner jag att jag måste få se dom igen innan jag dör.
Jag röstade iallafall på "Wish you were here" bara för att det är den bästa "pökeskivan" någonsin.
(prova själv och sätt den på "repeat" en hel natt, och hon kommer älska dej för evigt) :tuttar

Förresten..
Malmö tog him guldet ida'
och ja e' så j-vla gla'
TACK GÖTEBORG!!! :Bugar

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag säger nog, för att va ON topic "Delicate sound of thunder", bara för att det är en av världens 3 bästa liveplattor.

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
t-rex skrev:
Förutsägbart intill ren tristess, men finns det mer än en möjlig kandidat?

Pulse är ju bra då det kan vara en av de bästa liveproduktionerna nånsin.
Instämmer till fullo.
Pulse är ett utmärkt exempel för hur musik live SKA låta...
Där finns det dock 2 väldigt heta konkurrenter (ej Pink Floyd) i form av "And All That Could Have Been" med Nine Inch Nails och "Live" med Our Lady Peace.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
PenDragon skrev:
Instämmer till fullo.
Pulse är ett utmärkt exempel för hur musik live SKA låta...
Där finns det dock 2 väldigt heta konkurrenter (ej Pink Floyd) i form av "And All That Could Have Been" med Nine Inch Nails och "Live" med Our Lady Peace.

Hmmm är det inte universellt accepterat att världens bästa liveplatta är "Made in Japan"? Ny poll kanske?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chris Ash skrev:
Hmmm är det inte universellt accepterat att världens bästa liveplatta är "Made in Japan"? Ny poll kanske?
Made in japan är en het kandidat :yoparty

Krävs nog en nomineringstråd först om en sån poll ska bli praktiskt genomförbar.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år