Pink Floyds bästa platta?

Vilken är Pink Floyds bästa studioalbum?

• Antal röstningar
    0

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
berggren_martin skrev:
Skulle påstå att Dark side of the moon är plattan som fått mest kommersiella framgångar. Den är den enda skivan någonsin som legat i över 10 år (!) på USA:s albumtopplista.

Jag håller med Dark side of the moon lirar i en egen liga. Imho.

Råkade till och med i bråk med mor min om den skivan. Båda var 100% vems den var, och vi hade inte samma åsikt... :hihi
Hon vann... :(

Köptes när den kom 72 (har jag för mig) och spelas fortfarande!! :bow :bow
Fast, något sliten numera...

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Josef skrev:
Cool, Vad får jag för en repfri orginalutgåva av "Walter Carlos and the well-tempered synthesizer" (1969)? :yoparty garanterat helsyntetisk för året runt bruk!

:Bugar Satan vad häftigt. Jag är avundsjuk. Men du kanske kan hjälpa mig o förklara detta. Har undrat länge. Jag trycker lite Wendy/Walter-toner här..

/h

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Är inget jättefan av PF men "Wish you were here" får min röst. Enbart eftersom "Shine on you crazy diamond" är med där.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
håkanolsson skrev:
:Bugar Satan vad häftigt. Jag är avundsjuk. Men du kanske kan hjälpa mig o förklara detta. Har undrat länge. Jag trycker lite Wendy/Walter-toner här..

http://www.olson-audio.com/wtscan.mp3

Är det Wendy eller är det klassiskt men lirat av Wendy/Walter? Jag hoppas den är skriven av W/W.

/h

Wendy ja, det förstås. könsbyte -67! snacka om att vara föregångare på mer än ett område...

Jag känner inte igen stycket men ärligt talat är jag inte någon större fan, tycker mest det är oerhört häftigt rent tekniskt och underbart visionärt (finns det ordet?).
Har du ingen info om stycket? låter lite Bach

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Josef skrev:
Wendy ja, det förstås. könsbyte -67! snacka om att vara föregångare på mer än ett område...

Jag känner inte igen stycket men ärligt talat är jag inte någon större fan, tycker mest det är oerhört häftigt rent tekniskt och underbart visionärt (finns det ordet?).

Hmm offtopic, men din avatar har jag på platta. Är det inte "In the court of the crimson king"?

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Josef skrev:

Det är från Clockwork Orange "Ultraviolence theme". Bethoven + Walter/Wendy.

/h

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nä, nu blev jag sugen att slänga på the wall bara för det här :)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ok, om detta kan ordas i all evighet, men en sak är i alla fall säker: Atom heart mother har det överlägset coolaste skivomslaget i hela min skivsamlig.

46.jpg

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Ok, om detta kan ordas i all evighet, men en sak är i alla fall säker: Atom heart mother har det överlägset coolaste skivomslaget i hela min skivsamlig.
QUOTE]

:7peta Då tycker jag du ska gå och köpa "in the court of the crimson king an observation by King crimson" eftersom du uppenbarligen saknar den :hihi

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Josef skrev:
:7peta Då tycker jag du ska gå och köpa "in the court of the crimson king an observation by King crimson" eftersom du uppenbarligen saknar den :hihi
Japp, saknar den. Snygg, fast inte snyggare än ovan nämnda.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Som gthyni nämnde: Syd Barrett. Det krävs kroniskt LSD-tripp och schizofreni för att skriva texter av den kalibern. Fullständig medverkan hade ju han bara på Piper at the Gates of Dawn, därför måste den anses vara PF:s bästa.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Macho Woman skrev:
Som gthyni nämnde: Syd Barrett. Det krävs kroniskt LSD-tripp och schizofreni för att skriva texter av den kalibern. Fullständig medverkan hade ju han bara på Piper at the Gates of Dawn, därför måste den anses vara PF:s bästa.

Men text utan musik är som RR-hoj utan motor. David Gilmour är maniskt grym gitarrist.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Macho Woman skrev:
Han är med på halva saucerful of secrets också... Men piper är en skön skiva, 100 % rymdrock
smileyspin.gif

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ugluk skrev:
Har tyvärr inte Ummagumma, men är det inte på den man hittar den underbara låten
"Several species of small furry animals gathered together in a cave and groovin' with a Pict"?
Japp, men tro det eller ej: låten är mer bisarr än namnet :lol

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Josef skrev:
fö tycker jag för tillfället att Live in Pompeii är det bästa dom släppt även om den inte finns att finna som album. Dock kan jag tipsa alla som har ev missat det att den äntligen finns som DVD sen dec -03
Skaffade den och såg i helgen för första gången i dvd-utförande. Filmen gjorde sig väl med projjen, så jag var tvungen att se den två gånger. Flummigt värre, men mäktigt... vackert helt enkelt :yoparty

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
mb skrev:
Skaffade den och såg i helgen för första gången i dvd-utförande. Filmen gjorde sig väl med projjen, så jag var tvungen att se den två gånger. Flummigt värre, men mäktigt... vackert helt enkelt :yoparty

Kollade du in orginalklippningen eller den nya med rymdanimationerna?
Den gamla är KLART bättre!

kawa1300

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
Kawa z1300:or Totalt i dag 3900 cc,18 cylindrar o en massa att fixa med...
Bästa...

Hej..Har röstat..

Ärligt...Fast det kanske var den sista jag trodde skulle vara bra när jag för många år sen började lyssna på Floyd...så måste jag nog erkänna idag att jag nog gillar The Final Cut mest...
Det var ju det sista albumet som Waters blandade sig i....o iom att man säger att det sista som gjorts av vaddet vara månde...så blir det bäst!
(Har för mig att jag läst nånstans att dom var så ovänner redan då så att dom aldrig var i studion på samma gång när dom gjorde skivan)...

I alla fall...Ett tips till er alla...
Det bästa överhuvudtaget...En bootleg med Waters från 1991, fast var det var vet jag inte, ÄR "Goodbye MR. Pink Floyd"!!!!
Jag lovar, visserligen inte absolut värsta ljudet, men VILKEN skiva!!

Leta på nätet, det går att leta reda på den....fast jag har den iofs...

Ha det

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Om man ska introducera nån i PF så tycker jag att "Pulse", liveplattan från -95 (tror jag), är bra. Man måste liksom gå försiktigt fram...

Annars kan det bli samma effekt som när man slänger på någon av frank zappas skummare låtar hos en grupp moppefuckon...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Josef skrev:
Kollade du in orginalklippningen eller den nya med rymdanimationerna?
Den gamla är KLART bättre!
Kollade på båda :)

Tyckte de kunde gjort en separat dokumentär och separat omredigering av konserten istället för att gröta ihop allt och dessutom lägga in nya animeringar. Föredrog ändå den nya 16:9-versionen eftersom min CRT-projje är inställd för 2,40:1 eller därikring... 3:4 funkar inget vidare.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år