Pinsamma, jobbiga, minnen här!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Min uppkörning gick i stort sett klockrent så där var det inga pinsamma minnen ifrån. Däremot ett pinsamt minne när jag och wheeler här på forumet övade på bakhjulskörning och stoppies :)
Hade kört 1:an, 2:an och 3:an på bakhjulet ute på flygfältet på min ducati och längre fram stog wheeler och pausade bredvid hojen. SAgt och gjort, kliver på rätt bra och ska lägga av en stoppie framför honom (newbie) men problemet var att han stod på betongen bredvid asfalten och den var betydligt halare än det tidigare underlaget jag hade övat på. Kom rakt mot honom och bromsar till och ska upp med bakhjulet och givetvis så glider framhjulet till och det blir pannkaka av allt :( Han precis släppa och räta upp innan en krasch hade varit ett faktum. Pinsamt värre tyckte jag iaf.
Senare samma dag (blev bortjagade från flygrakan) så övade vi på en en gammal lastbilsparkering. Wheeler hade kört några hundra meter framför mig och hade givetvis sett mc-polisen som kom glidandes parallellt med parkeringen. Det hade inte jag och jag var i full gång med en wheelie när jag såg polisen och släppte då givetvis ner hojen och dum som jag var så hälsade av ren nervositet! Då var vi nästan jämsides och mötte varandra.
Kollade snabbt som fan vart wheeler var men han hade smitit ut via en grusväg så jag fick klara mig själv. Full fart ut mot vägen, struntade i stopplikten och gav järnet in mot centrum igen. Där vid ett rödljus stog wheeler och väntade varpå vi gasade som dårar hem till honom. Sen blev det inte mer åka av den timmen :) Det pinsamma var ju att mc-polisen antagligen bara hade sagt att vi skulle köra på två hjul men istället kör vi som vettvillingar och gömmer oss som fega ynkryggar :huvet Men nu har man lärt sig till nästa gång, bättre att stå sitt lilla kast istället för att lägga till massa grejjer på pappret........

En pinsam grej idag var att jag hade spikat färdigt alla lister på ett bygge men då kom jag på att de satt helt fel! :4skrika Bara riva och börja om och bråttom hade vi också såklart :(
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
capi skrev:
Ja, det är fan märkligt att de ska kunna bete sig hur som helst...

/capi

Gubben som jag körde upp för i tullinge sa att jag inte tog det lugnt i trafiken samt att jag inte växlade rätt :va. Jag bromsade inte in ordentligt i korsningar osv. Jag och EBS kuggades på samma saker (grin gubbe, hade säkert inte fått nåt på lääänge..). Men i Barkarby så fick jag skäll för att jag tog det för lugnt :eek:
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag hade "turen" att köra upp i veckan efter sista uppkörningsdatumet (min körskola hade fixat en extra-tid)

Det var kanske 2 plus, och stadigt spöregn. Alla försökte värma sig i en byggbarack medans dom betade av gv, serpentinen & bromsprovet. Det tog typ en timme tills det var min tur, nu hade vi alla utvecklat blåa läppar och det var inte bara nervositeten som gjorde att man skakade något otroligt mycket, det var den kraftiga nerkylningen... Shit va kallt, det var riktigt plågeri!!!

Så VV-snubbarna ville bara hem så fort som möjligt märkte man... Klarade alla prov klockrent (självklart)

Och när vi skulle göra körprovet kommer den första tjejen tillbaks och hon körde så jävla pissdåligt, men hon fick lappen... Då blev man lugn...

Körde kanske 10 minuter, utan att höra ett ord av vad han sa så jag svängde fel kanske 10 ggr... Hehe... Men det gick vägen!


Fan va länge sen, har typ glömt bort det mesta... =)



Känslan när körskolekillen säger åt en att ta av sig övningskörningsvästen och köra hem till körskolan sjäv är brutalt skön! Finns ingen bättre känsla än så... =)


Fan, det kom ju inga pinsamheter.. Sorry........ =)
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Sensmoral: Alla kör som gudar och de flesta vägverketanställda får sällan göka.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Mattias skrev:
Sensmoral: Alla kör som gudar och de flesta vägverketanställda får sällan göka.


bland det sannaste du nånsin skrivit :tummenupp
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
BlueNote skrev:
Att tilllägga, han tyckte jag körde som en mes :D Därmed ville han kugga mig, jag försökte förklara att mätarn på min 125a visar massa fel och att jag inte ville överstiga 50 på den!
Han ansåg mig vara en propp i trafiken :rofl
det var de första jag sa till min öppkörningsnisse... bara så du vet så visar mätaren mellan 5 och 15km/h för lite.. så bli inte för¨vånad om du tycker de går långsamt! jag kör efter mätaren..
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
men kom igen då.... nån måste väl ha brutalkuggat på uppkörningen....
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
matte_mannen skrev:
men kom igen då.... nån måste väl ha brutalkuggat på uppkörningen....

Det var en som kuggade när jag körde upp. Snubben hoppar av hojen, då kommer uppkörningsgubben med raskt tempo och säger:
-Du är kuggad!
-Varför då?
-Du kan ju inte köra mot rött heller!!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag körde upp som privatist utan en enda lektion för 100 år sedan i Lund, körde själv hojen till TSV utan handledare, alla rätt på provet och konbana samt garagevändning gick perfekt, däremot så gick det inte att bromsa 70/90 pga svampig framgaffel utan olja, gaffeln bottnade och framhjulet låste sig, nästa uppkörningsförsök så drog jag ur twinnen på högre varv men körde bara 60/80 eller nåt och då gick det hyffsat.

För er som kört inne i Lund vet att det dräller av cykelanarkister som skiter i alla regler, men jag klarade iaf lappen på 2:a försöket.

Pinsammast va nog när jag välte utanför glasskiosken i Bjärred med övingskörninsskylt på ryggen.
 

Magikern

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Köping
Hoj
Gammal omoddad sv650
Min uppkörning gick riktigt bra, tills jag blev kuggad, av en riktigt skum anledning!

Det sket sig redan vid manöverprovet:
Skulle göra garagevändningen, så jag kör fram o gör den felfritt, tyckte jag, men inte Mr Skummis, enligt honom så använde jag kopplingen och bromsen fel, sedan att jag gjorde den kanon(enligt min mening) det var irrelevant.

Fattade inte ens vad han menade att jag gjorde fel, kuggad blev jag iaf. Oj vad irreterande det var. Körskolan klagade då de fått reda på vad som hänt och ett möte anordnades angående "incidenten".

Detta var sent i oktober så jag skulle inte få någon ny tid förrens i vår vilket var riktigt sugit. Men körskolan lyckades fixa en ny tid i oktober och min garagevändning godkändes :), resten gick kanon.
:7peta
Vet inte varför jag tog med denna smiley, men den är underbar!
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Min uppkörning var också i regn. Vi var 4 stycken som skulle köra. jag var sist av alla.
Alla klarade manöverproven. Dags för körning i trafiken. De två första klarade det. Sen var det dags för min kompis som också hade 125:a. Han kuggade.. fy fan vad nervös man var. Min tur börjar ösregna, hagla och åska SAMTIDIGT den 27 aug -03. Vi kör ut på någon motorväg. Sen in mot malmö center igen. Då säger handledaren: kör in här på macken. Så vi gick in på en bensinmack och värmde oss och pratade lite och sånt. sen fortsatte vi en liten runda till. Jag gjorde två små fel på uppkörningen pga nervositet men det enda han sa i när vi kom tillbaka var att jag skulle försöka planera min körning lite bättre. Fy fan vad glad man var när man fick köra hem själv därifrån sen. Det mest lyckliga ögonblicket i hela mitt liv :rock :)
 

xZibit

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki gsx-r 750 '88
Jag körde upp 25:e Juli 2003.. var på körskolan redan kl 06.30 skulle köra upp kl 08.. vi var två st ifrån samma körskola som åkte ut till övningsfältet för att öva konbanan och GV. GV och konbanan gick riktigt bra... sen skulle vi börja bromsa, låste däcken hela tiden.. var riktigt nervös körskoleläraren skrek att nu får jag allt ta mig samman om jag vill ha något kort idag!

Sen kom uppkörningsförättaren och vi var tydligen 5 st som skulle köra upp då.. jag skulle köra som andreman... hon som var före mig fick ta om konbanan 2 ggr annars gick det bra... sen fick jag köra.. fick kontrollera alla vätskor på hojjen.. sen var nervositeten som bortblåst klarade manöverprovet felfritt.. sen var det bara att sitta och vänta på de andra innan man kunde åka till vägverket och lägga sig på gräset och softa... hon som körde innan kom tillbaka och var godkänt... körskolläraren skulle köra tillbaka henne till skolan och sa "du jag ska till bolaget sen men du kan ju köra tillbaka till skolan sen när du är klar" .. fick en väldigt lätt uppkörningsrunda.. men vägverkets sunkiga radio gjorde att man fick chansa lite.. hörde ju aldrig vart men skulle köra...(fler som haft samma problem med uppkörningen?) klarade uppkörningen... riktigt skönt att ge sig ut i trafiken sen utan väst eller följebil... mötte läraren på parkeringen sen där han kom med sina klirrande påsar =)
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
xZibit skrev:
vägverkets sunkiga radio gjorde att man fick chansa lite.. hörde ju aldrig vart men skulle köra...(fler som haft samma problem med uppkörningen?)

Jag har haft samma problem dom 3ggr jag kört upp.
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Det enda "pinsamma" ja gjorde var att jag körde 2 varv i samma rondell :va
Annars gick allt som det skulle! GVn gick bra åt båda hållen. När jag skulle köra konbana frågade jag om ja fick öva 2 varv innan (Hade aldrig kört banan innan) så det fick jag! När jag kom tillbaka efter 2 testvarv sa gubben: Det juck ju bra det där! Du är klar för trafiktestet :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top