Pirelli Diablo Rosso

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Hej jag har beställt diablo rosso 2 däck till min hoj. Min tanke va att jag skulle köpa dunlop men efter en del övertalan av en vän så kom vi fram till att vi skulle beställa dessa pirelli däck.
Nu e frågan e dessa däck bra? nå som har erfarenhet av dom?? och för mig e det första gången jag byter däck på min hoj e det nåt speciellt jag ska tänka på efter jag bytt däcken? hört att dom täcks av nån slags silkon film som kan va rätt hal? finns det något jag kan göra nåt åt det här silikonet? eller e det bara o köra bort?

tack på förhand

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
jag kör själv på pirelli diablo strada tror jag dom heter och är jätte nöjd dock så ska du aldrig ha pirelli cross däck för dom är dyra o värdelösa! nya däck är hala pga silikon grejset dom har på men kör lite försiktigt i början och ta det lugnt med gasen i kurvorna så ska det gå bra :):tummenupp

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
jag kör själv på pirelli diablo strada tror jag dom heter och är jätte nöjd dock så ska du aldrig ha pirelli cross däck för dom är dyra o värdelösa! nya däck är hala pga silikon grejset dom har på men kör lite försiktigt i början och ta det lugnt med gasen i kurvorna så ska det gå bra :):tummenupp

Finns det inget sätt o bli av med silikonet har hört olika historier om det där.. vissa jag pratat med säger aceton o vissa säger sandpapper:va sandpapper kan la kanske va nåt eller?

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Jag körde dessa däck på min förra hoj, en KTM 990 SM. Mycket nöjd med grepp på både gata och bana! De få gångerna det börjat släppa på bana så har detta varit väldigt kontrollerat. Kör ju inte supersnabbt på bana men inte heller långsammast.

Det enda jag kan klaga lite på vid gatkörning är väl våtgreppet, särskilt över glatta ytor som övergångs-ställen och väg-lagnigar. Frågan om det finns däck som är bra i sådana lägen dock..

Livslängden får anses som godkänd, 1000cc v-twin med mycket wheelies och aktiv körning sliter däck helt enkelt!
Fick ut ca: 400 mil på bakdäcket, detta inkluderade ett gäng bandagar med. Med din 600'a så är 6-700mil säkert inga problem.

Det du ska tänka på är att köra lugnt när du precis bytt däcken, när du kört en bit och däcken är varma så kan du börja lägga ner lite.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
körde något pirelli diablo ??? förra året och det hade pissdålig livslängd. var slut efter 300mil men det var ju inte det däcket du undrade om iofs :p

Slit ut dom nya däcken genom att köra bort ytterskiktet istället för att sandpappra lr liknande. det går fort men ta det lite piano bara

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har sådana på min traja. Fotpinnarna tar i innan de släpper. På bra asfalt. Så jag vet inte var gränsen går.
Köpte dom pga av en bra recension i en tidningstest med många olika däck. Dunlop Sportsmart Sportmax hade lite bättre fäste men Pirelli diablo rosso varnade tydligare innan de släppte. Stod det.
Och jag vill gärna veta var gränsen går. Så jag lättare kan hålla mig på rätt sida.
Dock tat lugnare i regn. Det är torrdäck.
Och vad det gäller hinnan, inget att bry sig. Du tar det lugnt de första milen.
Och ökar på försiktigt mer och mer.
Jag märkte inget alls av att de var hala....tog det lugnt.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
har dunlop qualifier idag o tycker inte om dom alls.. tycker att det e svårt att få rätt värme på dom på gata... kan va lite hala o efter en hyfsad runda så kan bak däcket börja spinna när jag försöker wheela. Eller så e det jag som gör nåt fel:va men fan va gött det e när man får upp den på bak hjulet:yoparty

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife