El Torpedo
Ny medlem
Vad heter den modellen? För det är väl så att Metzeler och Pirelli har nästintill identiska däck?
El Torpedo skrev:2058498Vad heter den modellen? För det är väl så att Metzeler och Pirelli har nästintill identiska däck?
Pirelli köpte väl Metzeler som nu tillverkar både Pirellis och Metzelers däck, eller?El Torpedo skrev:2058498Vad heter den modellen? För det är väl så att Metzeler och Pirelli har nästintill identiska däck?
gurra2fast skrev:2058505Skulle gissa att ett Diablo Corsa är motsvarigheten... sedan finns ju supercorsan men den är väl mera likt ett metzeler rennsport...QUOTE]
Ok, jag har hört mycket gott om Sportec M3 nämligen. Bland annat ska slitstyrkan vara klart bättre än hos föregångaren M1. Och nyss såg jag en annons om billiga Pirelli Dragon EVO här på sporthoj, och hoppades att det var dessa som var motsvarigheten till Sportec M3 men så var alltså inte fallet.
Tack för hjälpen i alla fall.
El Torpedo skrev:2058921gurra2fast skrev:2058505Skulle gissa att ett Diablo Corsa är motsvarigheten... sedan finns ju supercorsan men den är väl mera likt ett metzeler rennsport...QUOTE]
Ok, jag har hört mycket gott om Sportec M3 nämligen. Bland annat ska slitstyrkan vara klart bättre än hos föregångaren M1. Och nyss såg jag en annons om billiga Pirelli Dragon EVO här på sporthoj, och hoppades att det var dessa som var motsvarigheten till Sportec M3 men så var alltså inte fallet.
Tack för hjälpen i alla fall.
Ja ett sportec M1 körde jag slut på 350 mil förra säsongen med min 600a
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |