Piss slipon

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Fick idag mitt viperslipon. Såg väl ut som jag hade väntat mig kvalitetsmässigt. Går ner till källaren för att prova om det passar. Dom 3 fästskruvarna håller jag i handen samtidigt som jag försöker få på det på inneröret men det går inte på. Så jag trycker och vrider och tappar självklart en av skruvarna ner i avgassystemet. Så nu får jag fixa fram skruven samt försöka slipa upp sliponet (det var några svetsar som stack ut lite). Det ska väl för i helvete passa direkt på, men för 1900 spänn så. Man får vad man betalar för.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Teleskopisk magnetpinne är vad du behöver. Kan ju funka med en kylskåpsmagnet tejpad på valfritt långsmalt föremål också.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Ingoberra skrev:
Fick idag mitt viperslipon. Såg väl ut som jag hade väntat mig kvalitetsmässigt. Går ner till källaren för att prova om det passar. Dom 3 fästskruvarna håller jag i handen samtidigt som jag försöker få på det på inneröret men det går inte på. Så jag trycker och vrider och tappar självklart en av skruvarna ner i avgassystemet. Så nu får jag fixa fram skruven samt försöka slipa upp sliponet (det var några svetsar som stack ut lite). Det ska väl för i helvete passa direkt på, men för 1900 spänn så. Man får vad man betalar för.

Been there done that! Starta hojen o gasa så ska du se att den tittar ut igen! :tummenupp

izznix

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
Daytona 650
Förstår att du är irriterad.

Köpte själv ett slipon till min cb500s nu i höstas, gick inte heller på direkt då mellan-röret som följde med krockade med den bakre fotpinnens fäste. Denna sitter ihop i ett stycke med den främre, samt bromsen och oljebehållaren så kan ju inte bara slita bort den delen. Fick en skitdålig beskrivning hur man ska montera allt, men vad får man ut av "Modify pillon footrests as Honda instructions" :confused:

Micron är det jag köpt, och de hänvisar till duells i göteborg, och där svarar dom givetvis inte på mail. Får väl gå till en smed och se om de kan böja ner röret en bit så den går under fotpinnen som orginalsystemt gjorde...

Men man vill ju att det ska passa direkt när man får det, grrrr!!!

Desstutom så rök centralstödet då de ej hade någon stopp-"bult" på röret heller.

Lycka till iaf :tummenupp

/izznix

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag tycker det är bra. Det är långt ifrån piss.

Triumphrider

Nu med "evil" avatar
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
Trumpet RS955i -02
Påminner lite om när jag skulle installera mitt nya fina "kvalitets" Wileyco på min Thundercat. Fick nog dit skruvarna, men det gick inte att få dämparn att gå paralellt med hojen, då skrapa den i swingen, så jag fick åka till min kompis med svetskunskaper + utrustning. Vi sågade av det medföjande röret (mellan dämparn å collectorn), i 3 delar å svetsade ihop igen i lite annan vinkel :tummenupp .

En konstig grej med Wileyco är att på min thundercat så var ljudnivån helt otroligt öronbedövande PANG-PANG-PANG, gick ej gå nära utan proppar i öronen. På min kompis R6, däremot, låter det just ingenting alls, bara lite ting-ting-ting, dämparna ser identiska ut, å vi köpte dom samtidigt :confused: .
Prövade att trä på Wileycon på RS'en också, men med samma skarpa öronbedövande resultat.

Såg inte en enda älg så länge jag körde med det, å ingen cyklist som vinglade mitt på vägen för att dom inte hörde mej komma, de stannade vid kanten å tittade :mad: åt mitt håll. Så visst är det säkrare med lite för mycket ljud än för lite :) .

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
izznix skrev:

Köpte själv ett slipon till min cb500s nu i höstas, gick inte heller på direkt då mellan-röret som följde med krockade med den bakre fotpinnens fäste. Denna sitter ihop i ett stycke med den främre, samt bromsen och oljebehållaren så kan ju inte bara slita bort den delen. Fick en skitdålig beskrivning hur man ska montera allt, men vad får man ut av "Modify pillon footrests as Honda instructions" :confused:

Micron är det jag köpt, och de hänvisar till duells i göteborg, och där svarar dom givetvis inte på mail. Får väl gå till en smed och se om de kan böja ner röret en bit så den går under fotpinnen som orginalsystemt gjorde...

Desstutom så rök centralstödet då de ej hade någon stopp-"bult" på röret heller.

/izznix

En riktig hoj har inte centralstöd så ditt ingrepp var av OK karaktär! :D

DB

skiieur...
Gick med
17 May 2003
Hoj
2009, KTM EXC 450
Ingoberra skrev:

1900:- Vart köpte du det??? Vill också ha!

Du kommer att bli glad igen när du får höra ljudet, Mavve säger att det låter fint :)

RoDe

[rodde]
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
EX. Yamaha R6
DuCCe skrev:
mm exakt var köper man dom?

Beställ ART slipon istället från Checkray. Dom har 30% rabatt till privatkunder som beställer från dom. Mycket bättre kvalite, passform och ljud än Viper.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DuCCe skrev:
mm exakt var köper man dom?

MPracing har.

Ring Mats på 042-736 70

Så ser de ut. Finns i oval eller rund.

Bifogat

• #88r.jpg
    #88r.jpg
    77.4 KB · Visningar: 179
  • viper.jpg
    viper.jpg
    38.5 KB · Visningar: 131

RoDe

[rodde]
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
EX. Yamaha R6
Mavve skrev:
MPracing har.

Ring Mats på 042-736 70

Så ser de ut. Finns i oval eller rund.

Mavve... Får man med både ljuddämpare och rör eller är man tvungen att montera det på originalröret?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
izznix skrev:

/izznix

Ditt rör är ett sånt som Micron tillverkade speciellt för CB500-cupen som kördes i England 1997 eller 98. Det är alltså inte tänkt att fungera med skjutspinnar och stöd och grejer. "Honda Instructions" var reglementet för den tävlingsserien.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xerious skrev:
Mavve... Får man med både ljuddämpare och rör eller är man tvungen att montera det på originalröret?

Du får vad du ser....

Det är ett vanligt slipon ju.
Då ingår väl aldrig rören? Marrias: Vet du?

Har aldrig sett slipon med rör, då heter det ju helsystem väl? :ve
Nu ble d konstigt.

RoDe

[rodde]
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
EX. Yamaha R6
Mavve skrev:
Du får vad du ser....

Det är ett vanligt slipon ju.
Då ingår väl aldrig rören? Marrias: Vet du?

Har aldrig sett slipon med rör, då heter det ju helsystem väl? :ve
Nu ble d konstigt.

Kan inte riktigt alla termer. Med röret menade jag det rör som ljuddämparen sitter fast på. När jag hade mitt V&H slipon så fick jag med både ljuddämparen och röret som den sitter på.

Helsystem är väl när det är med grenrör???

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Jag bytte ljuddämparen och en bit av röret. Skarven sitter vid det röda strecket ungefär.

Micron :Bugar

Bifogat

• micron-slipon.JPG
    micron-slipon.JPG
    84.3 KB · Visningar: 104
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...