Placering av dekaler klarlack...?

Slobodan

///Слобод&#107
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
CB 500
Hej!

Hojen är nylackerad och saknar lite dekaler. Hur vågat är det att klistra dekaler själv och klarlacka? Kan man köra på "biltemas" klarlack eller kommer det bara se förj*vligt ut? Kan man klarlacka alla sorters dekaler (mina dekaler är från dekaltrim.nu)? Har inte råd med "dyra" misstag då man är student.
Tacksam för svar!

Så blev resultatet:

Honda CB 500 013.JPG
före

Osorterat 119.JPG

Osorterat 121.JPG

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Skit i biltemas klarlack om du inte vill sabba din lackering och fråga din lackerare lite snällt om han kan fixa till det till dig. Han behöver ju inte klarlacka om hela tanken. Bör inte kosta en förmögenhet heller.

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
varför inte kolla med dom du köpt dekalerna av?

Lackade du cykeln hos en lackerare? Isåfall lär det ju redan vara klarlack på den. Dom borde satt på dekalerna innan de sista lagerna lades då. Klarlacka med burk blir inte bra!

Slobodan

///Слобод&#107
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
CB 500
Okej, klarlackad är den. Saken är den att jag studerar på Åland, och fick hojen lackerad i Halmstad. Men då får jag kanske avvakta helt enkelt tills jag besöker Halmstad nästa gång.

Torpalasse, om den är klarlackerad, går det inte att klistra dekalerna och klarlackera över? Hoppas inte att det är så isf.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Okej, klarlackad är den. Saken är den att jag studerar på Åland, och fick hojen lackerad i Halmstad. Men då får jag kanske avvakta helt enkelt tills jag besöker Halmstad nästa gång.

Torpalasse, om den är klarlackerad, går det inte att klistra dekalerna och klarlackera över? Hoppas inte att det är så isf.

Om tanken är klarlackad så måste man matta ner den sedan torka rent från slipdamm. Sedan klistra fast dina nya dekaler sedan spruta klarlack över hela tanken.... Sedan låta allt torka sedan gå över igen med slippapper och matta sedan på med nytt lager klarlack.... Man ska köra flera lager klarlack över märkena så du har lite att polera den dagen du behöver ta bort tvättrepor m.m....

Slobodan

///Слобод&#107
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
CB 500
Om tanken är klarlackad så måste man matta ner den sedan torka rent från slipdamm. Sedan klistra fast dina nya dekaler sedan spruta klarlack över hela tanken.... Sedan låta allt torka sedan gå över igen med slippapper och matta sedan på med nytt lager klarlack.... Man ska köra flera lager klarlack över märkena så du har lite att polera den dagen du behöver ta bort tvättrepor m.m....

Okej, nu fick man det helt förklarat :). Då är det nog bäst att överlåta jobbet till någon som har gjort detta innan.

Tack för alla svar!

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Okej, nu fick man det helt förklarat :). Då är det nog bäst att överlåta jobbet till någon som har gjort detta innan.

Tack för alla svar!

skit i dekalerna istället, hojen är ju snyggare utan tycker jag iaf. :tummenupp

om du gärna vill ha dekaler så prova hur det blir utan klarlack över, är ju bara tankdekalen som brukar vara klarlackad annars ändå.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln