Placering laptimer

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
1) Vart på hojen har ni era laptimers? Är de väldigt känsliga för vinklar eller t.ex några bromsslangar som flaxar förbi mellan mottagre och sändare?

2) Måste man ha en lösning åt både vänster och höger på olika banor eller kan man t.ex på Gelleråsen ställa ut en sändare på höger sida av banan. Hur brukar det gå till?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
1) Vart på hojen har ni era laptimers? Är de väldigt känsliga för vinklar eller t.ex några bromsslangar som flaxar förbi mellan mottagre och sändare?

2) Måste man ha en lösning åt både vänster och höger på olika banor eller kan man t.ex på Gelleråsen ställa ut en sändare på höger sida av banan. Hur brukar det gå till?

hur kännsliga dom är vet jag inte, men på hondan så satte jag min brevid tanken på "vingarna".

ja det underlättar om du inte vill se alla räjsen innan du får åka hem på söndagen

björn

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Det låtert som att det är själva mottagaren du menar. Den brukar jag ha på air ducten. Det skall vara fri sikt mellan sändare och mottagare så några bromsslangar eller nåt likande bör inte vara i vägen.

Ja, du måste ha åt både vänster (t ex Anderstorp) och höger (t ex Falkenberg). Det löser du med lite självhäftande kardborreband (typ 19,90 kr på Biltema) på vardera sidan. Sen bara flyttar du mottagaren.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping