Plast pluggar/ploppar till R1 bak/undertail kåpa?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Plast pluggar/ploppar till kåpor?

Vart kan man köpa såna plastpluggar som orginal bakkåpan sitter fast med blandannat?.De små svarta som man måste trycka igenom mitt ploppen för att sen kunna lossa bort hela pluggen.Sitter såna på R1:an,vet ej om andra hojar oxå har sådana.
Tacksam för tips o ideer vart jag kan hitta nya såna.
Mvh R1 racer

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
PÅ yamahacenter... Dom tar hem alla ploppar å pluppar som finns...

Jag va inne på Y-center i GBG å beställde ploppar till mina bakkåpor... Kosta flis, men passade bra...

:banana

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
När du kollat upp så kan du väl skicka ett pm med vad de kostade.... behöver nog några sådana själv! :)

R1 racer skrev:
Vart kan man köpa såna plastpluggar som orginal bakkåpan sitter fast med blandannat?.De små svarta som man måste trycka igenom mitt ploppen för att sen kunna lossa bort hela pluggen.Sitter såna på R1:an,vet ej om andra hojar oxå har sådana.
Mvh R1 racer

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Så dyra är dom inte alls,köpte nya till min R6:a tror dom kostade 70:- om jag inte minns fel.....

hållundan skrev:
PÅ yamahacenter... Dom tar hem alla ploppar å pluppar som finns...

Jag va inne på Y-center i GBG å beställde ploppar till mina bakkåpor... Kosta flis, men passade bra...

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Dom finns hos de flesta MC handlare

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Crille skrev:
Så dyra är dom inte alls,köpte nya till min R6:a tror dom kostade 70:- om jag inte minns fel.....
Det är ju det jag menar... Tycker inte riktigt 70 spänn för en plastplopp är direkt billigt... Utan jävla dyrt...

Mina pluppar kostade väl totalt 200 spänn för två ploppar å en annan plopp som va motorfästetäckploppbricka.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag noterade att min Suzuki Swift hade exakt likadanna ploppar som min Retta senast jag fixade med bilen.
Jag tror att det är någon slags standard grejer.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Det jävligaste är ju att man behöver dom så det får kosta (Nästan) vad det vill i det läget....

Men 200 för 2st samt motorfästetäckploppbricka *Huga*

hållundan skrev:
Det är ju det jag menar... Tycker inte riktigt 70 spänn för en plastplopp är direkt billigt... Utan jävla dyrt...

Mina pluppar kostade väl totalt 200 spänn för två ploppar å en annan plopp som va motorfästetäckploppbricka.

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
R1 racer skrev:
Mvh R1 racer
dom plastplugarna kostar ca14.00 st inte mer yamaha orginal

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Crille skrev:
Det jävligaste är ju att man behöver dom så det får kosta (Nästan) vad det vill i det läget....

Men 200 för 2st samt motorfästetäckploppbricka *Huga*
Precis, man betalar ju gladeligen för´t eftersom man verkligen behöver grejorna...

NU kanske det va så att mina saker va extra jävla dyra eftersom min gamla junkhoj inte tillverkas längre...

Aja, nu har jag dom iaf...

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Kan ju så vara eftersom det är en gammal hoj...

hållundan skrev:
Precis, man betalar ju gladeligen för´t eftersom man verkligen behöver grejorna...

NU kanske det va så att mina saker va extra jävla dyra eftersom min gamla junkhoj inte tillverkas längre...

Aja, nu har jag dom iaf...

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Attans!

Skulle de verkligen vara så himla svåra o få tag i o vara så speciella för just bara mc o som nån nämde i tråden swift bil.
O så attans dyra för en plast plugg.
Aja på måndag bär det iväg till bilskrot/bildetalj handlarn,har nån känsla av att jag sett såna där i nån katalog o hoppas jag har rätt.
Jag kommer med info om jag lyckades fynda nåt kul.
Pluggarna kan ju inte vara så unika i världen.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Lyfter en antik tråd

Lyfter en antik tråd.
Ja det blev till o köpa några på Yamaha Center.
Som nån skrev de kostade då kring 14 kr/st (vet ej vad de kostar idag).
Snål o snål ja det kan tyckas (jag behövde iförsig bara 2 st)

Men dessa eller funktionellt borde det finns liknande ploppar att köpa i fler pack.Dock ännu inte hittat några som skulle kunna ersätta med samma funktion.

Nån mer här som känner till kanske vart man kan få tag i plast pluggar/ploppar? gärna fler pack.

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
R1 racer skrev:
Lyfter en antik tråd.
Nån mer här som känner till kanske vart man kan få tag i plast pluggar/ploppar? gärna fler pack.

När jag byggde om min tail på min R1 '99:a till en från Hotbodies hade jag samma problem. Hittade några som funkade väldigt bra på Bilia, tror det var till inredningen till en S80. Kan vara ett tips, funkade som sagt för mig.

/Tobbe

Bjorken#232#

Hoochi mama
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
R6 07 Räser
R1 racer skrev:
Mvh R1 racer

Köpte precis såna hos den lokala opelhandlaren,inte exakt samma men nästintill.Passar perfekt. Pris: 3 kr st

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Blade 929:a
plastploppar å grejor....

Vet att Berner har rätt mycket såna här plastpluppar å clips å grejor i sin katalog.....tyvärr säljer dom endast till verkstäder (vad jag vet iaf?!) men jag ska kolla när jag e på jobbet näst gång....

Faen 70 spänn e ju helt befängt dyrt :kocko , 14:- e dyrt de me tycker jag.... en sån plopp kan väl inte kosta många spänn hos en grossist.... :va

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
ingen för tillfället
Ett annat alternativ är ju dom som dom har på mototeck.com...
Iofs så är det i usa å så men verkar bättre med "skruv-version"

Länk:
www.mototeck.com
Klicka sedan på Accessories

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
R1 racer skrev:
Lyfter en antik tråd.
Ja det blev till o köpa några på Yamaha Center.
Som nån skrev de kostade då kring 14 kr/st (vet ej vad de kostar idag).
Snål o snål ja det kan tyckas (jag behövde iförsig bara 2 st)

Men dessa eller funktionellt borde det finns liknande ploppar att köpa i fler pack.Dock ännu inte hittat några som skulle kunna ersätta med samma funktion.

allvarligt..gå till din lokala yamahandlare..har dom det inte på hyllan så har du det till dagen efter.2st=28kr :confused: jag har en hel driva i garaget

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0