Plocka isär/ihop Beringer 6-kolvs ok

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 990 SMR 2011
Hej

Plockade isär mitt 6-kolvsok då jag tyckte det tog lite, såg när jag pillade bort beläggen att 4 av 6 kolvar satt fast, men när jag delade oket så föll det grejjer överallt så jag han aldrig me och kolla vart sakerna skulle vara, på bilden nedan (4-kolvs ok förvisso) så är det ingen liten bricka med på bilden som är lika liten som o-ringen som jag hittat. Hör kanske inte hemma i oket men jag har en teori att brickan antingen skall vara mellan okhalvorna som tätning (blå pilar) samt o-ringen skall vara i botten på glidpinnen till beläggen (röda pilar). Eller att o-ringen skall vara mellan okhalvorna och brickan inte hör hemma i oket, hittade den i min glasslåda som jag använt att tappa ur motorolja vid service, låg 2 filter där också, kanske kommer från dom, jag har då ingen aning...

Nån som har plockat isär ett sånt här ok som vet ? vad är sen bästa sättet att lufta det på ? man bör väl motionera kolvarna duktigt för att få bort all luft innan man luftar med nippeln sen samt i behållaren på handbromsen ?
 

Bifogat

  • Beringer 6 kolvsok.JPG
    Beringer 6 kolvsok.JPG
    22.3 KB · Visningar: 119

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 990 SMR 2011
Kolla Beringers hemsida. www.beringer.fr Jag kom så pass långt som till en länk som jag inte kunde öppna, men kanske du kan det.


http://www.beringer.fr/images/NewsMot1/repair kit 4 & 6 piston AEROTEC calipers 27-03-06.pdf

Tack, men har redan dammsugit nätet efter sprängskisser även på beringers hemsida... Har tagit kort på mitt bromsok så ni får se o-ringen och den stukade brickan... Vet vart alla andra saker skall vara utom just o-ringen och brickan... nåt av dom skall vara en tätning mellan okhalvorna och det jag vet är att det brukar vara gummi, men metallringen borde vara nånstans också om det nu inte är så att den hör till något annat.... :confused:
 

Bifogat

  • beringer.jpg
    beringer.jpg
    225.3 KB · Visningar: 117
Last edited:

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Vill minnas att det enbart sitter en o-ring mellan blockhalvorna, minns inte nån bricka. Kan dock ha fel var ett tag sedan jag plockade isär några av mina ok.

PDf'n ovan nämner en o-ring vid ihopsättande men ingen bricka.
 

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 990 SMR 2011
kastade ringen åt h-vete och klappa ihop skiten ;) rock on
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top