Hej
Plockade isär mitt 6-kolvsok då jag tyckte det tog lite, såg när jag pillade bort beläggen att 4 av 6 kolvar satt fast, men när jag delade oket så föll det grejjer överallt så jag han aldrig me och kolla vart sakerna skulle vara, på bilden nedan (4-kolvs ok förvisso) så är det ingen liten bricka med på bilden som är lika liten som o-ringen som jag hittat. Hör kanske inte hemma i oket men jag har en teori att brickan antingen skall vara mellan okhalvorna som tätning (blå pilar) samt o-ringen skall vara i botten på glidpinnen till beläggen (röda pilar). Eller att o-ringen skall vara mellan okhalvorna och brickan inte hör hemma i oket, hittade den i min glasslåda som jag använt att tappa ur motorolja vid service, låg 2 filter där också, kanske kommer från dom, jag har då ingen aning...
Nån som har plockat isär ett sånt här ok som vet ? vad är sen bästa sättet att lufta det på ? man bör väl motionera kolvarna duktigt för att få bort all luft innan man luftar med nippeln sen samt i behållaren på handbromsen ?
Plockade isär mitt 6-kolvsok då jag tyckte det tog lite, såg när jag pillade bort beläggen att 4 av 6 kolvar satt fast, men när jag delade oket så föll det grejjer överallt så jag han aldrig me och kolla vart sakerna skulle vara, på bilden nedan (4-kolvs ok förvisso) så är det ingen liten bricka med på bilden som är lika liten som o-ringen som jag hittat. Hör kanske inte hemma i oket men jag har en teori att brickan antingen skall vara mellan okhalvorna som tätning (blå pilar) samt o-ringen skall vara i botten på glidpinnen till beläggen (röda pilar). Eller att o-ringen skall vara mellan okhalvorna och brickan inte hör hemma i oket, hittade den i min glasslåda som jag använt att tappa ur motorolja vid service, låg 2 filter där också, kanske kommer från dom, jag har då ingen aning...
Nån som har plockat isär ett sånt här ok som vet ? vad är sen bästa sättet att lufta det på ? man bör väl motionera kolvarna duktigt för att få bort all luft innan man luftar med nippeln sen samt i behållaren på handbromsen ?