Plocka ner Mito-motor

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Då hela vevpartiet på Miton antagligen är åt helvete kasst så har jag bestämt mig för att plocka ner motorn totalt.
Men som vanligt så hyser mek-gudarna agg mot mig och problemen börjar direkt.

Det sitter en bult genom ramen, svingen och motorn som måste knackas ut för att få loss motorn och denna sitter som Anna Nicole Smith i en brasse-stol, dvs. jävligt fast.

Den rör sig verkligen inte en milimeter och då har jag ändå bankat mig svettig med the mother of all släggor.

Verför rör den sig inte? Sitter det någon form av låsning som måste fixas innan man slår ut den?

Hilfe bitte!

Bifogat

• das_uber_bult.JPG
    das_uber_bult.JPG
    64.7 KB · Visningar: 153
Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
kaZmur skrev:
Då hela vevpartiet på Miton antagligen är åt helvete kasst så har jag bestämt mig för att plocka ner motorn totalt.
Men som vanligt så hyser mek-gudarna agg mot mig och problemen börjar direkt.

Det sitter en bult genom ramen, svingen och motorn som måste knackas ut för att få loss motorn och denna sitter som Anna Nicole Smith i en brasse-stol, dvs. jävligt fast.

Den rör sig verkligen inte en milimeter och då har jag ändå bankat mig svettig med the mother of all släggor.

Verför rör den sig inte? Sitter det någon form av låsning som måste fixas innan man slår ut den?

Hilfe bitte!

Den är inte gängad?

:hihi

EDIT: Jaha, såg bilden nu.

EDIT 2: hmmmmm........

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Padde skrev:
Den är inte gängad?

:hihi

EDIT: Jaha, såg bilden nu.

EDIT 2: hmmmmm........
Kan den omöjligt varaeftersom det sitter en grunka liknande den som sitter på bakre hjulaxeln så man inte kan snurra bulten.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
kaZmur skrev:
Kan den omöjligt varaeftersom det sitter en grunka liknande den som sitter på bakre hjulaxeln så man inte kan snurra bulten.

Nää, Den är nog inte gängad. Såg bilden senare.

Men den (Bulten) lär ha ett ganska brutalt tryck på sig om du inte har pallat upp mc.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Nä, den är ingen lek. Det funkade för mig(och endast då) med ramen helt ren och liggande på sidan med träklossar på golvet som ordentligt stöd. Jag köpte Biltemas bauta-slägga. Det är viktigt att ha en tokstor slägga som man knappt orkar lyfta :D Det blir en mer naturlig tyngt i träffarna. Istället för slag liksom. Och som sagt ett bra stöd för ramen. (min kanske var extrem iofs)

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Sen om du vill så är mitt garage öppet om du vill ha hjälp eller låna vektyg eller något!

ALEX

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Bilder på miton!!

Vill ju se en liten meck tråd nu ju.

Therudeboy

Guest
Alex.J skrev:
Sen om du vill så är mitt garage öppet om du vill ha hjälp eller låna vektyg eller något!

ALEX

Säja adress, jag och mina zigenarpolare komma direkt :lol

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Alex.J skrev:
Det e lugnt Alex, lille stoffeponken har inte körkort och om han nu skulle skaffa det så är det ingen risk att han kör ner till skåne utan ett par älgar i vindrutan.

Jeffla smaolänning :p

Therudeboy

Guest
kaZmur skrev:
Det e lugnt Alex, lille stoffeponken har inte körkort och om han nu skulle skaffa det så är det ingen risk att han kör ner till skåne utan ett par älgar i vindrutan.

Jeffla smaolänning :p

E4:an har vildstängsel :fatta!

^XceeD^

Drive it like you stole it!
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
Therudeboy skrev:
Kan bara tränga in i din vidöppna mamma. :tungan

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahhahhahahaha äääääääääääääääääääääääääääääägd! :rofl :rofl :rofl

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...