Plugg Nsr 98

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Har sökt men inte hittat något..

Hej, jag var utte i garaget idag å skruva loss både avgassytsem och insug för att kolla efter eventuella pluggar. Till min förvåning finns d varken nån i avgasröret (myningen på röret) eller i insuget :va :3freak . Har kollat på www.nsr125.com.
Jag har två cdi boxar på hojen, enligt FAQ:en ska d vara en strypning, någon som vet säkert? och hur man kan göra den ostrypt? :confused:

Oerhört tacksam för svar!

/ Nicklas..

edit: Kan d sitta en plugg i första svetsningen på röret kanske?

OccT

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki zx9r
min var strypt i avgasröret man var tvungen att såga upp den och ta ut (var ostrypt när jag köpte den) -98

EDIT: dock bara en cdi box

_Nille_

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
OccT skrev:
2227113 min var strypt i avgasröret man var tvungen att såga upp den och ta ut (var ostrypt när jag köpte den) -98

okok, På min sitter d en cdi box bakvid lyset och en under tanken bakom luftburken..

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Gixxer 2KK3
var på avgasröret satt den pluggen?Hur långt in på röret från infästningen till cylinder?

OccT skrev:
2227113 min var strypt i avgasröret man var tvungen att såga upp den och ta ut (var ostrypt när jag köpte den) -98

_Nille_

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
MrX skrev:
2227195 var på avgasröret satt den pluggen?Hur långt in på röret från infästningen till cylinder?

Var ute å kollade idag ifall d sattnån plugg längre in i röret.. vid andra svetsning precis innan expansionskammarn kan d kanske sitta en då vajern inte gick förbi då jag drog den längskanten.. ?? Nån som vet nått om d ? :p

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
_Nille_ skrev:
2228776 Var ute å kollade idag ifall d sattnån plugg längre in i röret.. vid andra svetsning precis innan expansionskammarn kan d kanske sitta en då vajern inte gick förbi då jag drog den längskanten.. ?? Nån som vet nått om d ? :p

Ja, har funnits en bild på det på en sida som tyvärr är nerlagd.
Om du tar isär så knäpp några bilder och lägg upp, kommer att hjälpa många i framtiden :tummenupp

_Nille_

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
AndersJohansson skrev:
2228820 Ja, har funnits en bild på det på en sida som tyvärr är nerlagd.
Om du tar isär så knäpp några bilder och lägg upp, kommer att hjälpa många i framtiden :tummenupp

Ok, d låter riktigt bra.. =D Njae, tänkte köpa mig ett effektavgassystem för att kunna behålla orginal röret i fint skick och bra att ha inför senare besiktngar.. :)

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
_Nille_ skrev:
2229016 Ok, d låter riktigt bra.. =D Njae, tänkte köpa mig ett effektavgassystem för att kunna behålla orginal röret i fint skick och bra att ha inför senare besiktngar.. :)
Min har klarat sig igenom besiktning med efektpipa iaf! hoppas den klarar sig genom besikningen nästa år också (Har bara en effektpipa inget orginal rör :död )

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy