pluggar i en yamaha xt125x

y@m@h@

FRAMÅT STOLTA AIK
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
en krockad yamaha
Jag vet att det sitter en katalysator i den del av avgasröret som går under motorn (man kan se den). Dessutom så finns det ett rör som leder endel av avgaserna tillbaka så man kör på dem en gång till, röret börjar precis efter cylindern.

Plockar du bort dem så kan du kanske få lite mer effekt? Det e bara å gå ut och testa. :tummenupp

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
y@m@h@ skrev:
2127782 Jag vet att det sitter en katalysator i den del av avgasröret som går under motorn (man kan se den). Dessutom så finns det ett rör som leder endel av avgaserna tillbaka så man kör på dem en gång till, röret börjar precis efter cylindern.

Plockar du bort dem så kan du kanske få lite mer effekt? Det e bara å gå ut och testa. :tummenupp

Röret som leder tillbaka avgaserna leder inte tillbaka avgaserna utan den drar in luft i avgasröret så att det blir bättre avgasvärden.
Ger ingen effekt att ta bort.

Katalysatorn kan vara värd att ta en titt på (läs ta bort skiten).

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Svanen skrev:
2128426 Röret som leder tillbaka avgaserna leder inte tillbaka avgaserna utan den drar in luft i avgasröret så att det blir bättre avgasvärden.
Ger ingen effekt att ta bort.

Katalysatorn kan vara värd att ta en titt på (läs ta bort skiten).
Köp effekt rör å lätta svänghjulet, större förgasare kan även göra susen.

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
NSR_MAN skrev:
2128468 Köp effekt rör å lätta svänghjulet, större förgasare kan även göra susen.

Har aldrig fattat meningen med att lätta svänghjulet. Det ger en ettrig motor som går dåligt på tomgångskörning, någon effekt får man inte iaf.

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Trashcan skrev:
2128507 Har aldrig fattat meningen med att lätta svänghjulet. Det ger en ettrig motor som går dåligt på tomgångskörning, någon effekt får man inte iaf.

Den varvar vell kanske upp lite lättare, på tomgång :näsblod

rg Henke

rg Henke
Gick med
26 Dec 2005
Hoj
Drz 400 -05 Gpr trimmad
tack för svarena jo de om sväng hjulet man får bätre gasrespnos för de går lättare

Skyttner

Saker som tar tid tål att vänta..
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 sm
Har också en Yamaha xt 125x som också vill få lite mer drag i. eeh finns det någon sida där de finns trimm till den? hur många kwh ligger din på??

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Trashcan skrev:
2128507 Har aldrig fattat meningen med att lätta svänghjulet. Det ger en ettrig motor som går dåligt på tomgångskörning, någon effekt får man inte iaf.
De går fortare om den inte orkar varva ut växlarna, den varvar mycket lättare :)

y@m@h@

FRAMÅT STOLTA AIK
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
en krockad yamaha
Jag skulle vilja ha lite mer ljud i min utan att byta avgassystem. Är det någon som vet om man kan plocka ut nån insats i dämparn eller liknande? Funderar på om man skulle testa att ta bort hela ljuddämparen men risken blir väll att grannarna skulle bli sura :hihi

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
y@m@h@ skrev:
2165431 Jag skulle vilja ha lite mer ljud i min utan att byta avgassystem. Är det någon som vet om man kan plocka ut nån insats i dämparn eller liknande? Funderar på om man skulle testa att ta bort hela ljuddämparen men risken blir väll att grannarna skulle bli sura :hihi

Men snälla, du kan väl gå ut och kolla själv om ljuddämparen är skruvad/svetsad eller nitad. Skadar inte att undersöka själv, eller hur?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
tvålen skrev:
2165533 Men snälla, du kan väl gå ut och kolla själv om ljuddämparen är skruvad/svetsad eller nitad. Skadar inte att undersöka själv, eller hur?
Håller med dig där faktiskt. Det är ju inte det jobbigaste att ta reda på direkt.

y@m@h@

FRAMÅT STOLTA AIK
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
en krockad yamaha
Jag tänkte om någon redan visste och kunde förklara så att jag gör rätt direkt eller om det inte ens är någon idé att kolla på det. De som inte har några tips om hur jag kan få mer ljud i hojjen behöver inte svara. Dessutom så skrev jag inte att jag endast är intresserad av att göra något med ljuddämparen utan jag tar gärna emot tips från dom som t.ex. bytt luftfilter mm. :7peta

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
y@m@h@ skrev:
2165715 Jag tänkte om någon redan visste och kunde förklara så att jag gör rätt direkt eller om det inte ens är någon idé att kolla på det. De som inte har några tips om hur jag kan få mer ljud i hojjen behöver inte svara. Dessutom så skrev jag inte att jag endast är intresserad av att göra något med ljuddämparen utan jag tar gärna emot tips från dom som t.ex. bytt luftfilter mm. :7peta

Jaha okej. Jo, byta luftfilter är riktigt trixigt och svårt.............................

MXRM

.
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Z750 - 08
Om du tar bort katten kan det nog ge ett lite råare ljud.. Som någon tidigare nämde är det ju inte världens svåraste uppgift att byta filter heller.

THE_HOJ_NOOB

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Skramlaha XT125x -05
y@m@h@ skrev:
2165715 Jag tänkte om någon redan visste och kunde förklara så att jag gör rätt direkt eller om det inte ens är någon idé att kolla på det. De som inte har några tips om hur jag kan få mer ljud i hojjen behöver inte svara. Dessutom så skrev jag inte att jag endast är intresserad av att göra något med ljuddämparen utan jag tar gärna emot tips från dom som t.ex. bytt luftfilter mm. :7peta

Synd att du bor i tokholm:(. Hade du bott här nere i skåneland hade du fått höra vilket ljud man kan få ur en liten 125a :tungan

Det enda som är gjort är lite modifiering av ljuddämparen och den är klart mycket bättre ljud i den nu:p

Förresten så är det kul att det är fler som köpt xt125. Nån som bor i hbg- området kan skriva så kan vi dra ut och köra när vädret tillåter :banana

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
y@m@h@ skrev:
Boris jr har skrivigt någonstans hur man får så mycket ljud/efekt som möjligt för en vettig peng ur dom där söka får du göra själv.

Skyttner

Saker som tar tid tål att vänta..
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 sm
THE_HOJ_NOOB skrev:
2168788 Synd att du bor i tokholm:(. Hade du bott här nere i skåneland hade du fått höra vilket ljud man kan få ur en liten 125a :tungan

Det enda som är gjort är lite modifiering av ljuddämparen och den är klart mycket bättre ljud i den nu:p

Förresten så är det kul att det är fler som köpt xt125. Nån som bor i hbg- området kan skriva så kan vi dra ut och köra när vädret tillåter :banana

Jag har en röd xt125x som står i härnösand. jag skulle vilja veta om det är någon ide att försöka ta bort pluggarna(om det finns några?) eller om det är lika bra att sälja den? eftersom den bara gör ca 90 nu! vad gör era?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy