rg Henke
rg Henke
hej e de nån som vet var pluggarna i en yamaha xt125x sitter
rg Henke skrev:2127620hej e de nån som vet var pluggarna i en yamaha xt125x sitter
y@m@h@ skrev:2127782Jag vet att det sitter en katalysator i den del av avgasröret som går under motorn (man kan se den). Dessutom så finns det ett rör som leder endel av avgaserna tillbaka så man kör på dem en gång till, röret börjar precis efter cylindern.
Plockar du bort dem så kan du kanske få lite mer effekt? Det e bara å gå ut och testa.![]()
Köp effekt rör å lätta svänghjulet, större förgasare kan även göra susen.Svanen skrev:2128426Röret som leder tillbaka avgaserna leder inte tillbaka avgaserna utan den drar in luft i avgasröret så att det blir bättre avgasvärden.
Ger ingen effekt att ta bort.
Katalysatorn kan vara värd att ta en titt på (läs ta bort skiten).
NSR_MAN skrev:2128468Köp effekt rör å lätta svänghjulet, större förgasare kan även göra susen.
Trashcan skrev:2128507Har aldrig fattat meningen med att lätta svänghjulet. Det ger en ettrig motor som går dåligt på tomgångskörning, någon effekt får man inte iaf.
De går fortare om den inte orkar varva ut växlarna, den varvar mycket lättareTrashcan skrev:2128507Har aldrig fattat meningen med att lätta svänghjulet. Det ger en ettrig motor som går dåligt på tomgångskörning, någon effekt får man inte iaf.
y@m@h@ skrev:2165431Jag skulle vilja ha lite mer ljud i min utan att byta avgassystem. Är det någon som vet om man kan plocka ut nån insats i dämparn eller liknande? Funderar på om man skulle testa att ta bort hela ljuddämparen men risken blir väll att grannarna skulle bli sura![]()
Håller med dig där faktiskt. Det är ju inte det jobbigaste att ta reda på direkt.tvålen skrev:2165533Men snälla, du kan väl gå ut och kolla själv om ljuddämparen är skruvad/svetsad eller nitad. Skadar inte att undersöka själv, eller hur?
y@m@h@ skrev:2165715Jag tänkte om någon redan visste och kunde förklara så att jag gör rätt direkt eller om det inte ens är någon idé att kolla på det. De som inte har några tips om hur jag kan få mer ljud i hojjen behöver inte svara. Dessutom så skrev jag inte att jag endast är intresserad av att göra något med ljuddämparen utan jag tar gärna emot tips från dom som t.ex. bytt luftfilter mm.![]()
y@m@h@ skrev:2165715Jag tänkte om någon redan visste och kunde förklara så att jag gör rätt direkt eller om det inte ens är någon idé att kolla på det. De som inte har några tips om hur jag kan få mer ljud i hojjen behöver inte svara. Dessutom så skrev jag inte att jag endast är intresserad av att göra något med ljuddämparen utan jag tar gärna emot tips från dom som t.ex. bytt luftfilter mm.![]()
Boris jr har skrivigt någonstans hur man får så mycket ljud/efekt som möjligt för en vettig peng ur dom där söka får du göra själv.y@m@h@ skrev:2165715Jag tänkte om någon redan visste och kunde förklara så att jag gör rätt direkt eller om det inte ens är någon idé att kolla på det. De som inte har några tips om hur jag kan få mer ljud i hojjen behöver inte svara. Dessutom så skrev jag inte att jag endast är intresserad av att göra något med ljuddämparen utan jag tar gärna emot tips från dom som t.ex. bytt luftfilter mm.![]()
THE_HOJ_NOOB skrev:2168788Synd att du bor i tokholm. Hade du bott här nere i skåneland hade du fått höra vilket ljud man kan få ur en liten 125a
![]()
Det enda som är gjort är lite modifiering av ljuddämparen och den är klart mycket bättre ljud i den nu
Förresten så är det kul att det är fler som köpt xt125. Nån som bor i hbg- området kan skriva så kan vi dra ut och köra när vädret tillåter![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |