Pocketbike 110cc 4-takt. Köpråd?

Viggo76

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Pocketbike =)
Jag skulle vilja få lite tips ang köp av 4-takts pocketbike.
Jag vill ha så mkt pulver, (motorstyrka och fart) kvalitet och körglädje som det bara går till ett maxpris av 6000 kr. Någon som kan hjälpa mig att hitta rätt bike för mig? :)
 

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
Viggo76 skrev:
Jag skulle vilja få lite tips ang köp av 4-takts pocketbike.
Jag vill ha så mkt pulver, (motorstyrka och fart) kvalitet och körglädje som det bara går till ett maxpris av 6000 kr. Någon som kan hjälpa mig att hitta rätt bike för mig? :)
helloj, En kompis till mig köpte en 110cc "ducati style" eller "powerbike" som dom även kallas, asså dom skulle göra runt 80km/h men mäte upp den å den gjorde knappt 60. :3freak blev jätte besvikna så nu har han köpt trim , så vet ej vad den ka ngöra nu?, men iallaf, att köra den va as skoj, vibererade obehagligt mycket i fotpinnarna, men det löser man genom att dreva upp den lite.! annars en mycket rolig hoj, men den e juee inte så snabb som man hade tänkt sig. lycka till :tummenupp
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Andybandy skrev:
helloj, En kompis till mig köpte en 110cc "ducati style" eller "powerbike" som dom även kallas, asså dom skulle göra runt 80km/h men mäte upp den å den gjorde knappt 60. :3freak blev jätte besvikna så nu har han köpt trim , så vet ej vad den ka ngöra nu?, men iallaf, att köra den va as skoj, vibererade obehagligt mycket i fotpinnarna, men det löser man genom att dreva upp den lite.! annars en mycket rolig hoj, men den e juee inte så snabb som man hade tänkt sig. lycka till :tummenupp
har han kollat att kubiken stämmer?

Våra gör 80knyck oinkörda

Mvh
 

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
vet ej, men han köpte den av ett företag å dom sa att det var en 110:a så det ska väl stämma:S
Ravetrancer skrev:
har han kollat att kubiken stämmer?

Våra gör 80knyck oinkörda

Mvh
 

Anpe

Gsx 1400 till salu!!
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Borås
Hoj
Ktm 640 sm -04
köp en pitpro,e hur kul som helst! lite dyrare än dem andra modellerna men kvaliten på grejorna e shyst!
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Andybandy skrev:
asså dom skulle göra runt 80km/h men mäte upp den å den gjorde knappt 60.

Du kanske borde gå ner lite i vikt så ska du se på grejer. :D

(Nej, förlåt, elakt skämt. Jag har aldrig träffat eller sett dig. Du kanske är smal som en sticka, vad vet jag.... :pannkyss )
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
Vafan? dem kostar ju lika mkt som en 110cc fiddie? som dessutom är växlad?? :S varför skulle man vilja ha en pocketbike? fattar nada .. :kocko
 

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR750f RC24
Andybandy skrev:
vet ej, men han köpte den av ett företag å dom sa att det var en 110:a så det ska väl stämma:S

Jag köpte en begagnad från en kille som köpt den på minimotocenter. Tyckte den gick segt så jag kollade cylindern. Den var stämplad med 49cc. Vet inte om jag ska begära pengarna tillbaka eller om det går köpa en 110cc cylinder å kolv. Fick ju faktiskt den knappt använd för 4000
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Typ hur mycket större är pocket än en minimoto (MIDI)???
har provat en midi på bana och det va ruskigt kul, men 189cm och knäskador va inte roligt.

Tänkte köpa en 110cc 4T och släppa motor i händerna på en av sveriges bästa trimmare, 15hk borde ju gå att få med en viss livslängd och körbarhet kvar.
 

bumper

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
Fagersta
Hoj
CBR600RR -03, Zimini 988RR
R2 skrev:
Typ hur mycket större är pocket än en minimoto (MIDI)???
har provat en midi på bana och det va ruskigt kul, men 189cm och knäskador va inte roligt.

Tänkte köpa en 110cc 4T och släppa motor i händerna på en av sveriges bästa trimmare, 15hk borde ju gå att få med en viss livslängd och körbarhet kvar.

Hej.

Minimoto är den minsta.

Pocketbike är de som är lite större. Finns 2 olika storlekar kan man säga lite grovt. En som påminner om R1 som är mellanklass och sen finns det de som är ännu större. De heter typ PB-628, PB-928.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top