Polarn o ja tjaffsar om Gsxr 750....

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Han påstår att en Gsxr 750 -86 Är lika bra som än 750 ~94-95 årsmodell.

Jag säger att det skiljet mycket i vikt, och att hk är olika.
Men han säger om man ostryper en -86 så har de ~130hk, jag undrar då om det stämmer och sedan undrar vad en gxsr -94 eller -95 har i hk..

Och kan folk skriva upp lite skillnader mellan årsmodellerna 86 & -94 till -95

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
är man lite smart så förstår man att den nyare är smidigare mm. men i effekt så kanske det inte skilljer så mkt ?

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
granath_ skrev:
är man lite smart så förstår man att den nyare är smidigare mm. men i effekt så kanske det inte skilljer så mkt ?

Okej, vikt och bromsar osv då?

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
2 moppefucko trådar på en dag.. Du var mig en produktiv liten rackare.. Grattis :huvet

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Simp för fan :p Ja har inte kommit ut på vägarna än kanske därför :p

Kan någon ge exempel på hur stor viktskillnaderna är?

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Pr0bz skrev:
Simp för fan :p Ja har inte kommit ut på vägarna än kanske därför :p

Kan någon ge exempel på hur stor viktskillnaderna är?

Jag har tyvärr ingen aning.. Däremot tror jag att båda de cyklarna har effekt så det räcker som första tunga cykel. Däremot kan man ju utgå i från att den nyare cykeln har vassare chassie och bromsar.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
750R -86 ger 106 hästar på 176 kg, 95:an ger 118 hästar och väger 199 kg. På ett ungefär...

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lahi skrev:
750R -86 ger 106 hästar på 176 kg, 95:an ger 118 hästar och väger 199 kg. På ett ungefär...

Först vid 96ans 750 som den börjar bli rolig på riktigt. :banana

Och vid 04 är den perfekt.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Hmm varför minskar de inte på vikten efter så många år? Vet att ramen är förstärkt på de nyare, men viktökning är väl inte så bra.

Hagster skrev:
Först vid 96ans 750 som den börjar bli rolig på riktigt. :banana

Och vid 04 är den perfekt.

Jasså varför blir den så go vid 96 ? :)

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Pr0bz skrev:
Jasså varför blir den så go vid 96 ? :)

För att effekten ökar, vikten minskar och den får ett bra mkt vassare chassi. En helt ny hoj som troligtvis var bland det värsta som fanns 1996.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blev en helt annan hoj. Roligt chassi, grymma bromsar, hyfsat med effekt och farmför allt mindre vikt.

176kg och 128hp har jag för mig.

Thesod

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Hoj
Kawasaki ZR7S -01
om jag inte kommer ihåg helt fel så vägde -85:an 176kg, och redan till året efter så byggde de om chassit och modifierade såpass mycket att vikten kom up c:a 20 kg... ...det kan dock ha varit till -88orna som de gjorde dessa ändringar.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
vet inte vad du och din kompis lägger i begreppet "bra" men det säger väl sig själv att det hände en del rent utvecklingsmässigt mellan 85-95....

gsxr 750 var en revolution när den kom 1985, ett resultat av ett helt nytt tänkande när det gällde sporthojar för gatan. 85-87 hände inte särskilt mycket men modell 88 var helt nykonstruerad, bla för att få bukt med en viss instabilitet i höga farter. Dessvärre var den också ca 20 kg tyngre utan att ge särskilt mycket mer märkbar effekt.

Viktökningen fortsatte, liksom effektuttaget men dessväre inte i tillräcklig omfattning. -92 kom vattenkylningen och -93 hade konkurrenterna kommit ifatt och förbi. Vi snackar fortfarande om en mkt bra hoj men konkurrenterna hade definitivt hämtat sig fr¨ån chocjen.

-94 sattes modellen på bantningskur och förfinades gradvis till 98 då den fick insputning. Nästa stora revidering kom 2000 men det är en helt annan hoj för helt andra pengar.

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Thesod skrev:
om jag inte kommer ihåg helt fel så vägde -85:an 176kg, och redan till året efter så byggde de om chassit och modifierade såpass mycket att vikten kom up c:a 20 kg... ...det kan dock ha varit till -88orna som de gjorde dessa ändringar.

-86 kom längre sving. I stort sett ingen skillnad på -87:an heller, förutom större tank. Ny ram 88..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy