Polera hjälm, behandla visir och repbortagare display?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja med tanke på huvudsaken så kanske det är något att tänka på? Om inte annat så är det ju skönt om de där flygande klisterklumparna inte fastnar/lossnar lite lättare när de landat på min hjälm - klarlackad.

Visir finns det säkert tusen tips om, ex Uvex tycker inte att man ska göra något. Imma är inget problem men få bort skit/att det inte fastnar lika lätt. Vad är bra?

Displayerna till instrumenten på hojen är beviserligen lättrepade, inga djupa repor men kan se bättre ut. Till ex mobiler finns ju mirakelmedel, någon som testat något som funkar till hojen?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
I mitt fall har jag "alltid" använt Sonax flytande rubbing för att polera hjälmen, följt av flytande hårdvax. Samma metod går väl att använda på visiret också, men helst med maskin så du inte repar det. Instrumentglasen blir gladare av nånting som inte slipar lika hårt som displaypolish. Nånting i stil med... Sonax flytande rubbing!

Köp Sonaxprodukter så lever du lyckligare och blankare en stund framöver, helt enkelt.

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Pledge möbelpolish :tummenupp funkar finfint på både hjälmen och visiret.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kool ja då får jag ta o pröva Autosmarts produkter då det är det som finns hemma, ska provköra på fulhjälmarna först =) Men rubbing på instrumentdisplayen låter lite farligt, någon som provat?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...