Polis igen...

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Då var det dax igen, 4 dagar sen förra gången....
På väg till jobbet idag (fre) kl: 08.00 får grönt ljus vid råbyleden drar på slangen bara på 1:an ca 8-12m över korsningen ser sen en gammal saab 9000 turbo ( vinröd med lättmetallsfälgar) i spegeln, tänker inte mer på det, kör lite slalom på luthagsesplanaden har ju bråttom till jobbet då personalen väntar på att bli insläppt.... DÅ :eek: ser jag blåljuset+syrenen i backspegeln....
In till kanten.... :fakta :fakta :mad: :mad: in i bilen kollar filmen klockad 64km på 50 väg... inget på filmen om slangen... Jag följde ju bara trafik rytmen sa jag :confused:
Sen så gnällde han om min reg plåt (sitter i hjulhuset) kollar mitt körkort och ser att jag fyller år i dag ;) han sa att jag fick ta detta som en fet varning, så jag åker därifrån utan böter med körkortet i behåll :rock ehmmm TUR IGEN :D vill inte ha tredje gången gilt så jag följer simbas ord "Citat" Jag tycker som Affe, att gasa på rätt ställen baserat på eget omdömme är säkraste sättet att klara sig från böter och olyckor, tyvärr krävs det erfarenhet att veta var och när med det kommer med erfarenhet och milen.
Sådär jaaaa... :D
Vilka visdomsord...... :fakta :bow

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Kan du dela med dig av din tur? :rolleyes:

Grattis mannen! :tummenupp

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Whaaa.. skönt att du klarade dig undan.. hade det vart jag hade jag garanterat fått böter o säkert av me kortet också.. har sååån jäkla otur så det finns inte.. :fakta
2:a gången nu på kort tid för dig.. vi får hoppas på att det inte blir strike out på tredje .. ;P
/z

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Grattis på födelsedagen!!! :rock :rock

P.S. Dax för dig att köpa trisslotter nu :fakta

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Men hur lyckas ni hitta alla dessa civilbilar ?! Jag brukar aldrig se något sådant (är väl blind) och kör som jag brukar (fort men med förstånd). 64 är ju inte ens styrfart - får man ju slira på kopplingen eller nåt för att hålla...

Någon som har ett Cloking Device att sälja, så man kan köra i stealth mode ?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
TomK skrev:
Någon som har ett Cloking Device att sälja, så man kan köra i stealth mode ?
Jag har, men den är trasig... :rolleyes:

R6-Drutten: Det är ju helt otroligt att du inte ens fick böter! :tummenupp Det hade varit en dyr månad annars!

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Vilken tur...
Affe's förslag om trisslotter kan du glömma.. Jag tror du har förbrukat all tur nu :rolleyes:

Grattis :bow

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Dubbel grattis måste man få säga.... :öl
Men nu får du väl passa dig ett bra tag framåt...turen kan ju vara förbrukad...
Men annars så säger man ju 3:e gången gillt!

Du vet vad tok-holms polisen sysslar med :zpy , det kanske har smittat av sig på våran annars rätt "lugna" kår.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
nämen draaa mej baklänges!
Hur gör du människa? (inte för att åka fast, utan för att KLARA dig)
well well weeell... Grattis 2 times up then :hej

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....ha ha !! Kan tänka mig hur du stod där stressad och
svettig !! :notme

Men som sagt hur f-n lyckas man åka 64 km/h.....
D är ju en bedrift... va d grusväg ! :rock :D

Grattis i alla fall........

/Blådårarna...

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
R6-Drutten skrev:
Då var det dax igen, 4 dagar sen förra gången....

Så där ja, Dubbelgrattis!!! Du har visst lite tur du med som det låter och med denna erfarenhet att lägga i din samling så blir du säkert fortare medveten om var att gasa och kryssa. Troligtvis hade han inte stoppat dig om det bara varit 64 Km/h utan det var nog kryssningen mellan bilarna som triggade honnom.

/Simba

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Affe_R1 skrev:
Grattis på födelsedagen!!! :rock :rock
P.S. Dax för dig att köpa trisslotter nu :fakta

Håller med Affe, dags för en fet trisslott. Helt otroligt! Men kanon!! Grattis på födelsedan'!!
:) Jocke

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Re: Re: Polis igen...

Simba skrev:
Så där ja, Dubbelgrattis!!! Du har visst lite tur du med som det låter och med denna erfarenhet att lägga i din samling så blir du säkert fortare medveten om var att gasa och kryssa. Troligtvis hade han inte stoppat dig om det bara varit 64 Km/h utan det var nog kryssningen mellan bilarna som triggade honnom.

/Simba

Det som triggade honom var när han såg mig på slangen över halva korsningen.... får faktiskt skylla mig själv när man drar uppmärksamheten till sig, hadde han även fått bakhjulskörningen på filmen så hadde det inte gått lika bra :fakta så det var som du sa att 64Km är inget.... det är vad alla kör i morgonrusnings trafik.. dax att börja tänka sig för... :D

Pissmyran

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
GPX600R
Så då vet man vem man ska hålla sig på avstånd ifrån när man är ute på vägen. :p Vilken polismagnet! :eek:

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping