Polis-mc jagar mc i Helsingborg.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Sen kan jag faktiskt tycka att mc-polisen begick tjänstefel. Nu kommer jag
säkert få mothugg, men det kan jag ta :)

Hur f-n kan mc-polisen ligga hack i häl i runt 100-120 mitt inne i stan :dummer

Låt pojkarna köra iväg istället. Jag utgår från att de "bara" körde för fort.

Nu riskerade grabben och passageraren på sporthojen sina liv, plus eventuellt
oskyldiga gångtrafikanter och cyklister, exempelvis.

Helt obegripligt.

Snarare helt obegripligt att dessa "pojkar" utsätter sin omgivning för det...

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Härligt att höra att du föddes mogen ansvarstagande och aldrig fattat ett beslut som du inte noga övervägt och idag ångrar :tummenupp

Nejdå, nån moralens väktare är jag inte:) Men det är skillnad på att dra ifrån polisen i tätort eller ute på landsbygden.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det verkar vara en ny utgåva med drägg i byn, det har varit hyfsat lugnt i ett par år men återväxten verkar vara frodigare än råttor.

ingen fakta på dagens händelse, men jag misstänker att körkort, försäkring och regbevis saknades.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det går utför med SH, språkfattiga nyreggade anonyma tangentbordshaters med råtthoj försöker uttrycka sitt skit.

Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Det går utför med SH, språkfattiga nyreggade anonyma tangentbordshaters med råtthoj försöker uttrycka sitt skit.

Ok, du slår med mig ett halvår. Men då är du på gränsen till nyreggad oxå.

Råtthoj vet i fasiken om du verkligen menar. Understundum dönar även jag runt på Milwaukee bojsänke. Även om det är av den snabbare sorten.

Och orsaken till att jag bara skrev: -"Vilken färg", var just att jag ville veta vilken färg, då vi har några stulna hojar i stan. Bl a en nystulen blå.

Last edited:

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Råttor finns det gott om värst är dom som bor i kloakern.

Det kanske gick så snabbt att han inte såg färgen.

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Ta och rensa bort de värsta avarterna till kommentarer och ge ut varningar till dem så kanske de förstår att de måste hålla en viss nivå för att delta i diskussionerna. Förstår att det är tidsödande för moderatorer och Swedie men antagligen nödvändigt. Finns ju t ex egentligen inget incitament alls att börja ta upp nysvenskar i den här tråden med så lite information som framgått. Det står bara att det är två på motorcykel som kört i en hög fart inne i tätbebyggelse vid sjukhuset och att polisen hakat på. Det skulle kunna vara vem som helst som i stundens hetta ger sig på ett försök att fly undan utan att reflektera över risken att skada sig själva eller någon annan. Det är nog inte det första som dyker upp i ens huvud om man jagad. Det är inget försvar till personerna på motorcykeln utan bara ett konstaterande över hur primitiv människan är. Vi har alla en reptilhjärna som tar över i extrema situationer. Vad en extrem situation är skiljer sig från person till person.

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Ta och rensa bort de värsta avarterna till kommentarer och ge ut varningar till dem så kanske de förstår att de måste hålla en viss nivå för att delta i diskussionerna. Förstår att det är tidsödande för moderatorer och Swedie men antagligen nödvändigt. Finns ju t ex egentligen inget incitament alls att börja ta upp nysvenskar i den här tråden med så lite information som framgått. Det står bara att det är två på motorcykel som kört i en hög fart inne i tätbebyggelse vid sjukhuset och att polisen hakat på. Det skulle kunna vara vem som helst som i stundens hetta ger sig på ett försök att fly undan utan att reflektera över risken att skada sig själva eller någon annan. Det är nog inte det första som dyker upp i ens huvud om man jagad. Det är inget försvar till personerna på motorcykeln utan bara ett konstaterande över hur primitiv människan är. Vi har alla en reptilhjärna som tar över i extrema situationer. Vad en extrem situation är skiljer sig från person till person.

Du är en klok man. Alla tillgänliga tummar upp till ditt inlägg :tummenupp

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
I och med avsaknaden av stora löpsedlar och att skvallerpressen inte fått vittring kan vi nog räkna med att Sheriffen bara fick se ett baklyse :hihi

Kära Spiido.

Det är inte vi mot dem när det gäller relationen till ordningsmakten.

Vad vet du om vad som hände? Kanske var det en snodd hoj som hade kört på några småbarn när de gjorde fuckyouburnouts i sandlådorna inne på bostadsområdet?

Deras extrema beteende =) kanske motiverade att man försökte haffa dem?

Poängen är att snuten INTE är vår fiende - visst händer det att vi alla då och då kör lite för fort, men de flesta av oss har omdöme nog att inte göra det tex. på 30 och 50 sträckor eller där det är mycket folk etc.

De av "oss" som gör det hoppas jag verkligen snuten tar och knäpper dem på näsan.

Präktig? Jag?

Kanske det - men alla som kör hoj är inte automatiskt skyddade eller uppskattade "Fy fan vad ni var coola bojs - muahahahahahaha!!!" när de uppför sig som IQ-befriade snorgärsar.

Min enkrona i debatten (finns ju inga femöringar eller cents här).

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
Ok, du slår med mig ett halvår. Men då är du på gränsen till nyreggad oxå.

Råtthoj vet i fasiken om du verkligen menar. Understundum dönar även jag runt på Milwaukee bojsänke. Även om det är av den snabbare sorten.

Och orsaken till att jag bara skrev: -"Vilken färg", var just att jag ville veta vilken färg, då vi har några stulna hojar i stan. Bl a en nystulen blå.

Jag tror inte riktigt det var dig han syftade på.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
De har redan förstört vårt språk där nere. Tänk om de börjar flytta norrut och sthlm börjar prata danska. Jävlar vilken läskig tanke! Fatta inte att sd inte tar i med hårdhandskarna mot dessa Sverige-förstörare!

Därför att spettaklubben redan gör det....

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag har tagit bort ett antal inlägg som varit, eller gränsat till diskriminering. E ni hyggliga och håller er ifrån det ämnet helt. Tack! :)

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Som min Kroatiska granne häromdagen sa om en Polack området som ställt sin bil tvärsöver två platser, djävla pack.Nämen, svarade jag kort.Jo du vet sa han, hade DU som svensk sagt det då hade du varit rasist men när jag säger det då är allt lugnt. :lol

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin