Polis skrämde slag på mig nyss...

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
Är ute och kör bil med en polare och vi kommer på leken att singla slant om var vi ska köra...Detta ledde naturligtvis till att körningen stundtals blev lite ryckig.

Märkte att en röd saab följde efter mig. Jag började ana oråd och körde så lagligt jag bara kunde.
Efter cirka 2 km så blåste en målad polisbil om mig och blinkade hejvillt med blåljus, jag stannade naturligtvis direkt och klev ur bilen. Polismannen i den målade polisbilen skrek åt mig att stanna kvar i bilen. Nu började jag verkligen bli rädd...undrade ifall de hade förväxlat mig med någon riktigt grov brottsling.

Polisen ur den målade bilen kommer fram och ser riktigt jävla bister ut och frågar om det är min bil. Jag svarar ja...Men du har inget skattemärke! ryter han åt mig precis som att det skulle vara värre än mord. Jag svarar att den ligger bredvid datorn hemma...vilket den faktiskt gjorde...jag mitt dumma fan hade glömt att sätta på det direkt.

Polis: -"Jaha ja! Det blir böter ska du veta!" Fortfarande skrikandes

Jag: -"Men snälla, jag kör hem och sätter på det direkt"

Polis: -"Snäll? SNÄLLHET EXISTERAR INTE I VÅRAT FORUM" Skriker han åt mig

Jag: -"Nähä"

Då stack han iväg i den målade polisbilen medans den otroligt trevliga tjejen som körde civilbilen tog över

Kvinnlig polis: -"Ja, bilen är ju skattad och besiktigad, och du körde ju faktiskt aldrig olagligt"

Jag: -"Snälla, kan ni inte eskortera mig hem då? Så springer jag in och hämtar skattemärket direkt. Jag bor bara ett par hundra meter härifrån"

Kvinnlig polis: -"Ja visst kan vi göra det"

Och kvällen blev räddad...jaja
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
det var säkert en klyktattar polis,,,,,,,,
dom kan vara bra stygg dom hua.

Burre skrev:
Är ute och kör bil med en polare och vi kommer på leken att singla slant om var vi ska köra...Detta ledde naturligtvis till att körningen stundtals blev lite ryckig.

Märkte att en röd saab följde efter mig. Jag började ana oråd och körde så lagligt jag bara kunde.
Efter cirka 2 km så blåste en målad polisbil om mig och blinkade hejvillt med blåljus, jag stannade naturligtvis direkt och klev ur bilen. Polismannen i den målade polisbilen skrek åt mig att stanna kvar i bilen. Nu började jag verkligen bli rädd...undrade ifall de hade förväxlat mig med någon riktigt grov brottsling.

Polisen ur den målade bilen kommer fram och ser riktigt jävla bister ut och frågar om det är min bil. Jag svarar ja...Men du har inget skattemärke! ryter han åt mig precis som att det skulle vara värre än mord. Jag svarar att den ligger bredvid datorn hemma...vilket den faktiskt gjorde...jag mitt dumma fan hade glömt att sätta på det direkt.

Polis: -"Jaha ja! Det blir böter ska du veta!" Fortfarande skrikandes

Jag: -"Men snälla, jag kör hem och sätter på det direkt"

Polis: -"Snäll? SNÄLLHET EXISTERAR INTE I VÅRAT FORUM" Skriker han åt mig

Jag: -"Nähä"

Då stack han iväg i den målade polisbilen medans den otroligt trevliga tjejen som körde civilbilen tog över

Kvinnlig polis: -"Ja, bilen är ju skattad och besiktigad, och du körde ju faktiskt aldrig olagligt"

Jag: -"Snälla, kan ni inte eskortera mig hem då? Så springer jag in och hämtar skattemärket direkt. Jag bor bara ett par hundra meter härifrån"

Kvinnlig polis: -"Ja visst kan vi göra det"

Och kvällen blev räddad...jaja
 

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
Blir faktiskt riktigt jävla sur på den första polisen...Vad har han för jävla anledning att behandla mig, en hårt arbetande laglydig skattebetalare, som en grov brottsling...tycker det är så fruktansvärt jävla lågt och dålig stil...
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Vad kan man säga.. Det finns väldigt bra poliser och såna som inte borde klivit ur sängen på morgonen utan att för allas bästa ligga kvar och tänka på vad man är så besviken över i sitt liv.
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Burre skrev:
Är ute och kör bil med en polare och vi kommer på leken att singla slant om var vi ska köra...

Själv råkat ut för något liknande (dock ingen snäll polisdam med i bilden!)

Det är själva grundfrågan som är direkt fel. Varför ska det vara en polisiär uppgift att "inkassera obetalda räkningar" till Vägverket? Detta har inget trafiksäkerhetspreventivt syfte. Självklart borde Vägverket precis som alla andra vända sig till Kronofogden om vägskatten inte betalas (eller att kvitto på detta saknas) - mig veterligen får inte andra (de flesta?) myndigheter denna eminenta service.

Det är ett stort slöseri med polisens begränsade resurser (liksom de flesta hastighetskontroller) att använda dem till sådant. Det borde ske en ändring i regelverket omgående, där polisen fråntas denna "kära" arbetsuppgift.

Låt oss lobba för en förändring!

:mattias
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Var också med om en underbar liknande fadäs som får en att tycka bra mycket mindre om poliser.

Ägde en gång i tiden en sån där sak emd 4 hjul bid namn BMW, och den var ju onekligen skoj att gasa lite med, så det gjorde man ju. Drog iväg vid ett rödljus, hade dock ingen koll på att det var en polisbil bakom, snuten körde om och halvt prejade in mig till kanten, jag gick ur bilen och tänkte prata med dem för att medla lite, det var ju helt tomt på bilar.

- "HÄNDERNA PÅ TAKET"

var den första kommentar jag fick, så där fick jag ställa mig och bli visiterad mer eller mindre överallt förutom höger näsborre (kändes det som), när de insett att jag inte var beväpnad ville de ha körkort, fick de naturligtvis. Jag frågade snällt om jag fick ta en tröja ur bilen eftersom jag frös, det fick jag inte. Efter att ha stått ett par minuter ute var jag ordentligt kall så jag gick mot bilen och hämtade tröjan samtidigt som båda poliserna vrålstirrade med handen på uppknäppt hölster. När jag fått på mig tröjan frågade jag lite trevligt om jag fick ringa min flickvän som jag redan var sen till och skulle hämta, det fick jag inte heller.

Slutade med att de gav tillbaka körkortet och sa asförbannade

- "Du klarar dig för den här gången, men det är för att vi är så jävla snälla"

Jag kanske drog iväg från rödljuset i runt 70 km/h (innan det började blinka blått bakom) på en HELT tom 50-väg på kvällen. Kändes underbart att bli behandlad som om man våldtagit fjorton flickor, dödat ett par personer och rånat ett par banker då.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
det är ofarligt att stoppa svenssons för petitesser som glömd skattelapp, de ser ju när de kollar bilen att den är skattad.
Det kräver ju så mycket mer att ta itu med våldsbrottslingar, då kanske man väljer att vara indrivare åt staten i stälet.
 

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Diverse
Glöm nu inte att de finns idioter inom alla yrken. Och man ska inte döma en hel yrkeskår efter en liten klick idioter.
 

Henken

Guest
Idioter finns överallt men så fort en del får lite makt blir de som galna. "jag har alltid rätt"
Hände i helgen när jag åkte ut från krogen bara för att en bartender ville ha sin löjliga gummimatta för sig själv. :D
 

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös...
Kliva ur bilen får man inte göra, då kan ju polisen känna sig hotade och får använda sitt tjänstevapen. Man ska inte göra ett dugg innan de säger åt en att göra nått.

Har själv varit kontakt med en del poliser och ofta är det de äldre och erfarna poliserna som sköter sig bra, kallas för rutin har jag för mig.

Jag har fått lämna bilen på Flygrakan (körs en del race med bil och hoj där på somrarna) pga. en icke betalt skrotnings avgift? Hade nått som kallades "bruksförbud" på bilen och det var inget körförbud enligt polisdamerna. Så det enda sättet jag skulle kunna få bilen från platsen var att jag tog dit en biltrailer för jag fick inte boksera bilen från platsen, den fick inte rulla på sina egna hjul. :confused: :rolleyes:

Sen att jag fick en fortkörningsböter (105 på 90 väg) 2v senare gjorde mig inte alls lika irriterad och allt pågrund av ett bra bemötande från ordningsmakten. :tummenupp
 

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Vällingby
Hoj
Ktm Superduke 990
Hej alla glada!

Det verkar som det är poppis att spela goodcop ver badcop även i sverige hehe....har hänt mig flera ggr.....sen när det väl kommer till kritan så säger de att man klarade sig den här ggr(igen) men det är nog för att man blir så jäkla spak=D
 

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Ort
Vejbystrand
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
Burre skrev:
den otroligt trevliga tjejen som körde civilbilen tog över
Och kvällen blev räddad...jaja
vad sysslade ni med? :slicka :D
 

Croft

Sporthoj?
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Åland
Hoj
Suzuki AN 650
Tja, poliser lever ju faktiskt i en värld numera där även den mest rutinartade insats kan leda till att nåt freak plockar fram automatvapen och börjar elda på. Det har ju hänt. Upprepade gånger.

Så självklart är dom lite extra på hugget när dom stoppar folk. Kan inte alls klandra dom om dom är försiktiga och kör med "händerna på taket"-stuket. Däremot kan dom ju vara hövliga men bestämda och inte gapa och skrika.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Mjölnaren skrev:
Hej alla glada!

Det verkar som det är poppis att spela goodcop ver badcop även i sverige hehe....

När jag var 15 hade jag en 80 cc, som jag en dag mekade med ute i förorten då kom polisen å tänkte beslagta den, sätta mig i fosterhem å skicka farsan till Sibirien..... Men om jag minns rätt var den ena farbrorn lite goodcop (han var i allafall tyst).

Madness god damit motorn va ju så kall som den bara kunde va hade ju inte ens haft igång skiten på hela dan.
:finger
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Men tänk nu om du inte betalat skatt för bilen och just dina skattepengar var vad som behövdes för at rädda livet på lilla Johan 3år som behöver ett nytt hjärta... Polisen har all rätt att behandla dig så med tanke på ditt eventuella mordförsök...






:D :D :D :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top