Polisen hängde inte på!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
intressant artikel i Aftonhoran som jag läste nu.

saxat:

– Han lyckades med detta i nästan en mil. Uppmärksamma förare ringde oss och vi hade två bilar som följde efter honom. Men mannen körde så fort, ingen av dem hann upp jämsides, säger Tommy Nygren, vakthavande befäl vid polisen i Västernorrland.

olycka_1076325l.jpg

de är ju för fan en risig 205:a som snuten inte hunnit ikapp!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6163492.ab

SweeT

Lånar hellre ut flickvännen än hojjen !
Gick med
20 Feb 2009
Hoj
Yamaha yzf R6 -00
hahahahahahahahaha du anar inte va han har gjort under huven ;D

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Peugeoten ser inte ut att vara någon GTI utan någon snikmodell. Kallades de inte för Green?

Jag är rätt förvånad över att mannen klarade sig i den gamla bilen. Vidare säker kan man knappast kalla dem.

Många äldre verkar ha en förmåga att köra ut på fel sida av motorvägen. Det har varit ett antal incidenter utanför Helsingborg som uppmärksammats i lokala media. Anledningen till olyckorna har varit en kombination av dålig skyltning och äldre eller ouppmärksamma förare. En dödlig kombination.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Dåligt skyltat, visst... men man borde väl känna att nåt är fel när man befinner sig på motorvägen och ALLA andra kör i motsatt riktning?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Dåligt skyltat, visst... men man borde väl känna att nåt är fel när man befinner sig på motorvägen och ALLA andra kör i motsatt riktning?

Absolut. Jag tror inte att alla fungerar som de ska när de hamnar i en stressad situation. De alla flesta sådana händelser inträffar sent på kvällen eller natten. Kanske är det inte så mycket trafik. Kan bara föreställa sig vilken panik som måste infinna sig för alla inblandade.

Min mamma och pappa fick möte på Autobahn som slutade i en masskrock. Det var massor av år sedan. Den incidenten hade kunnat kosta dem livet. Det får bara inte ske att någon kommer över på fel sida av motorvägen.

Här i Helsingborg kom man fram till att det var felkonstruerat. Folk kunde lätt komma ut på fel sida av motorvägen vid en viss påfart. Jag vet inte om den är åtgärdad.

Sedan får man nog inte glömma bort att det finns individer som medvetet kör ut på fel sida och siktar in sig på att frontalkrocka i syfte att ta livet av sig. Man läser inte mycket om dessa incidenter eftersom de tystas ner.

För många år sedan hoppade en man från en bro ut på motorvägen. Innerfilen stod helt stilla. En lastbil stod i främsta ledet. Mannen låg i en grotesk ställning nära mittfilen. Jag glömmer aldrig hans blick. Det var rena begravningskaravanen flera mil efteråt där bilister var chockade av vad de just bevittnat. Det togs aldrig upp i någon media och polisen förnekade att incidenten inträffat.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Många äldre verkar ha en förmåga att köra ut på fel sida av motorvägen. Det har varit ett antal incidenter utanför Helsingborg som uppmärksammats i lokala media.

var det dags igen? har för mig att jag sett någon video där dom tutar och lever rövare för att ALLA andra kör på fel sida utom dom i bilen :D

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
None whatsoever
jag har kört ut åt fel håll på motorväg en gång, 19 bast nytaget kort.

det var på väg från norrköping till örebro, från landsväg till motorväg och landsvägen bara delade på sig och jag skulle ju rakt tyckte jag för den andra vägen (påfarten) svängde utav helvet och såg "fel" ut, den andra var ju avfart från motorvägen kom jag ju som jävla tur på väldigt snart och han tvärnita precis innan jag åkte ut på motorvägen åt fel håll .

stannade sen där vägen delade sig och det var förjävla dåligt skyltat, inga heldragna linjer, inga pilar på vägen utan den bara delade på sig på ett sätt som fick mig att känna att jag skulle köra rakt.

tillägas bör väl att det var mörkt o regnade o jag körde en 142:a me' pissdåligt ljus.

mötte som tur var ingen men det var en riktigt otäck känsla.

Smagatusk

Guest
Påminner om gubben vars fru ringde till och varnade för en tokig bilist som körde i fel färdriktning på motorvägen.
-EN?!! skrek gubben. DE ÄR JU FLERA HUNDRA!!!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Han var emot högertrafik från första stund och fick tillslut nog! :mad:

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Han kanske hade rätt å alla andra fel... Han kanske bara ville bli ett hett om disskuterat ämne på sporthoj. Han kanske e en gammel räserräv som vill se våra reactions.... han kanske va pålis? Han kanske hade just köpt sin pegg. (by the way greenline va väl bara ett färgkoncept?) för att testa färgen? Han kanske ville ta sin sistafärd själv. eller ensam? eller din! fan nu söver jag mig själv..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, just de... Du syftar på det där med streetracet va?

Precis, när dom släppte racet gasade MC-snuten ut på motorvägen mot körriktningen för att stoppa 700hk bilar som hade byggt fart i en sekund eller två......

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln