Polisen har skaffat KTM

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Min tjej kom hem från jobbet (besinmack) igår och berättade att polisen (i Örebro) hade varit inne (dom får gratis fika :lol ) hur som helst så frågade tjejen om dom hade tagit några eu mopeder i år än. Polisen berättade då att dom hade fått nya mc KTM "supermotard eller nåt".
Sen hade pappa sett polisen på någon ny mc "den liknade den som du hade förrut " dvs en motard.
Är det nån annan som sett eller hört nått?

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Min fassa är snut och japp, dem har fått supermotarder och en offroad BMW.
Alla polisstationer har det ej än. Skall tydligen mestadels användas för att stoppa trimmade mopeder.

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Såg dom i brickebacken i fredags kväll, polis mc + en cykel till och det va en KTM hade tagit en moppe

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
2016 Yamaha MT-07
HAH! Då kommer vi nog få se en eller annan snut som smyger sig ut i nåt ödsligt industri område för att slanga lite :hihi

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Aj fan :brinnerup

Å såklart här i stan oxå....

Är den civilt orange eller har de kittat den blå/vit med nåt litet blåljus eller????

Antar att det är en LC4 av nåt slag. 625/640 troligen eftersom de nog gärna vill ha elstarten...

Mer info tack.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
hoppas folk gömmer sig i industriområdena och tar en bild när poliserna tror att de är helt ensamma och tränar slangningar.
Det går inte att köra en motard utan att gasa, poliserna kommer att komma hem helt frustrerade och förstörda. Som att en snygg :tuttar börjar strippa för att sedan klä på sig mitt i allt och dra :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Kimze skrev:
Alla polisstationer har det ej än. Skall tydligen mestadels användas för att stoppa trimmade mopeder.
Kan inte du smyga in där o sätta käppar i hjulet på dem? :rofl
Är ju inte bra att de ska ha såna här i krokarna :mad:
Säg till din far att be dem hålla sej borta :lol

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
R1 racer skrev:
Kan inte du smyga in där o sätta käppar i hjulet på dem? :rofl
Är ju inte bra att de ska ha såna här i krokarna :mad:
Säg till din far att be dem hålla sej borta :lol

Håller fulständigt med dej :tummenupp :tummenupp

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Jag ser aldrig några poliser i Örebro, verkar som om dom knappt existerar alls :gnissla

R-one

Om du vill bli tvåa, häng på mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen... Yamaha yz250 om det räknas...
Jag såg motarden stå vid rödljuset vid Reimes....
Försökte förtvivlat få fatt på min kamera innnan det blev grönt, men det sket sig.

:brinnerup

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Gött!! Då kan vi snart ta bilder på snutarna och visa bevis på att även dom bryter mot lagen. För det finns väll ingen som är så omänsklig att den kan åka runt på en motard en hel dag utan att slanga lite :va

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Kimze skrev:
Hur i helvetet orkar dom bry sig om trimmade mopeder :kocko
Det måste finnas vettigare saker för polisen att göra än att jaga mopeder? Eller har jag fel?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nykan skrev:
Det måste finnas vettigare saker för polisen att göra än att jaga mopeder? Eller har jag fel?
Om jag inte missminner mig sker där för många dödsolycor/allvarliga olyckor med moppeförare som åker trimmat utan hjälm etc.....
Det är väl ett utmärkt skäl för polisen att hålla koll på dem.

Nero_jkpg

större,snyggare,starkare. .MC:n alltså :)
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
GSX-R 750
Poliserna här i Jönköping har fått vespor eftersom de klagat på att de för skador från de gamla mc som de hade ..

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Nykan skrev:

Jo jag tycker nog du har fel. :)

Det händer otroligt mycket olyckor med moppar. När man ser hur mopparna kör här hemma blir man förvånad att det inte händer fler!
Har mer än vid ett tillfälle fått tvärnita med bilen bara för att de där idioterna inte fattar det mest elementära trafikreglerna - så som att hur mycket man än vill så stannar inte 1800 kg plåtlåda på 2 meter.
Fysik regel nr 2. Bilar är hårda och tunga, moppar lätta och mjuka ==> Bilisten får inte ont så han har inte lika stort behov av att vara uppmärksamm på moppen. Och, enlig bilisten går en moppe i 45, och han handlar därefter, går moppen i 90 är det mkt mkt stor risk för krock!
Jag erfarenhet från båda sidor!
Jag lånade en 100 cc Scooter när min hoj var på service. Leapen gick i 90, men ser som en moppe, och alla bilsiter behandlade mig som en moppe. Helt sjukt farligt att köra en sådan där scooter!
Fan säkrare att wheela med motarden mitt istan...

Fast, frågan är väll hur effektivt det är med moped jagande poliser?
Jag körde trimmat hela min moppe tid, och även om jag fick le hem hojen (eller det som var kvar när fabro batong lockat av diverse delar) så inte lärde jag mig något! :lol
Jag köpte "nytt" (bättre begagnat) och körde vidare... :p

:hej

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Får polisen jaga mopedister nuförtiden? Trodde inte de fick jaga pga olycksrisken när de kåta små fjunpojkarna ska hantera trafiken i smitningshastigheter... Läste ni inte om annonsen i tidningen om mcpoliser som fått skador pga vibrationerna när de kör mc hela dagarna.. Risk för amputation osv.... en motard lär ju inte vibrera mindre? Förstår inget... :gnissla

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Supermoto skrev:
Aj fan :brinnerup

Antar att det är en LC4 av nåt slag. 625/640 troligen eftersom de nog gärna vill ha elstarten...

Det är en 660 smc, TROR jag...
såg den igår plockade en bagare som skjutsade en bagarinna utan hjälm :lol
och den är orange, grisen hade blå kläder...

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Här i stockholm så cyklar polisen runt på mountainbikes o jagar cyklister o galna fotgängare.... :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år