POLISEN har tydligen börjat med civil motorcyklar nu, vad förnågra? inge bra det!

Swenis

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Honda 250, aprilia, ktm
Tjenare på alla hojåkare!

Har nu hört från polare och anhöriga att jag skall ta det lugnt på hojen framöver pga: cevil motorcyklar. :huvet
vad fan e det dom startat med nu, någon som vet vad det är för hojar och vad dom stoppar för några typer hihi :yoparty

Tack för svar på förhand! :tummenupp

Nicotin

Guest
civila hojar har funnits hur länge som helst...

Bumsar och väärsta supersportmopparna har dom..bara passa sig..
:gnissla :rofl

Insane87

SuperRetard
Gick med
7 Sep 2008
Hoj
Ktm 625 -03
hahah...detta är inget nytt...har funnits i ett par år i västerås vet jag iaf...blev tagen av den,som nyfärsk 18-åring i en vw buss..detta var 4år sen...och roligt nog så såg jag han stå efter vägen idag med sin fina röda mc med packväskor och sin vita polis hjälm..

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Ska dom köra inne i city-miljö får dom (polisen) välja en xt tycker jag iaf! :tummenupp

Swenis

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Honda 250, aprilia, ktm
hahah...detta är inget nytt...har funnits i ett par år i västerås vet jag iaf...blev tagen av den,som nyfärsk 18-åring i en vw buss..detta var 4år sen...och roligt nog så såg jag han stå efter vägen idag med sin fina röda mc med packväskor och sin vita polis hjälm..

haha okej har totalt missat det :3freak
dom sa att dom typ skaffat sporthojar typ Gsx-r, r1 mm

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
Yamaha XT 600 E
Brukar möta en civilmotorcykel när jag pendla mellan Eskilstuna - Kungsör, han åker ofta där emellan. En kompis kände han som var mc-polis och visade mig vem det var. Han åkte någon stor klumpig ska vet dock inte vad.

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön

heheh samma snubbe har jag råkat ut för för ett antal år sedan när jag bodde i trakterna... Torskade på e18 bäckby motet ;)
(Vinröd hoj och föraren med vit hjälm)

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
nej
Ska dom köra inne i city-miljö får dom (polisen) välja en xt tycker jag iaf! :tummenupp

Har pratat med en trevlig snubbe på en africatwin (visserligen inte civil) vid några rödljus mitt i city, den hojjen verkar rulla mestadels i stan.. Tror inte man får se dem på XT i famtiden,inte direkt optimalt på större vägar/motorväg , men alla vet vi ju att den äger inne i smeten! :tummenupp

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Brukar möta en civilmotorcykel när jag pendla mellan Eskilstuna - Kungsör, han åker ofta där emellan. En kompis kände han som var mc-polis och visade mig vem det var. Han åkte någon stor klumpig ska vet dock inte vad.

Rödmetallic BMW K1200 ? Troligen från Västerås isåfall.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
heheh samma snubbe har jag råkat ut för för ett antal år sedan när jag bodde i trakterna... Torskade på e18 bäckby motet ;)
(Vinröd hoj och föraren med vit hjälm)

Den har jag sett stående efter en bmw 3serie vid dingtuna med blinkande blåljus och haft efter mig på E18 vid köping,såna där fula alu-packväskor på röd bmw.
Har även sett en blå mellan v-ås och e-tuna men vet inte om det var en civil,hade vit hjälm och alu-packväskor så jag misstänkte det.

Henrik

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
hehe... börjat md civila mc...

i Helsingborg så hade dom civila hojar redan när jag körde moppe.. dvs 22 år sedan

Nyligen (senaste 2-3 åren) har jag sett, Pan European, BMW 650 Dakar, FJR 1300, men jag vet att det rullar ett par sporthojar också, dock ej sett dom själv (tack o lov)

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
När jag jobbade vid Tullinge så hade snuten övningar på flygfältet. Då kom dom på BMW+Honda på rad men i mitten var det en svart R1:a. Det måste vart en civilare.

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02

Jopp, om de kan ha varit typ 1987 eller 88 som poppo fick en blå BMW K100 med s.k. "pilot" å mäta hastighetsöverträdelser. Sedan fick den körförbud pga vibrationer i handagen. Så vart de ett uppehåll till de fick en FJ1200 som jagade fortåkare. Och efter de den röda K1200:an som verkar finnas fortfarande...
I Västmanland vill säga då....

Swenis

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Honda 250, aprilia, ktm
När jag jobbade vid Tullinge så hade snuten övningar på flygfältet. Då kom dom på BMW+Honda på rad men i mitten var det en svart R1:a. Det måste vart en civilare.

sjukt att dom får ha såna sporthojar då är det antingen att ge upp eller att man är kung på att köra (och det tror vell alla att man är när man kör hoj:yoparty

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
polisen har ett antal blåa och vinröda BMW, samt ett par hondor som åker runt bland de olika delarna i vårt land.

Sedan finns det tydligen vissa polisdistrikt som har valt att köpa in egna. Allt från off-road till supersport.

Tydligen samma med personbilar.....

Dock kommer jag stanna om jag ser en sådan bakom, oavsett om dom sitter på en bmw eller supersporthoj.....

Man får säga vad man vill, men chansen att köra ifrån dom är jävligt liten... dom tränar flera ggr i veckan samt åker x mil per månad...

Sedan kör dom tydligen helt ok tider även på bana med dom där skeppen....

Så ska man köra ifrån dom tillräckligt för att hinna svänga in på någon avstickare får man gasa bra mycket, bra länge....

Blir nog bara dyrare kalas :)

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
sjukt att dom får ha såna sporthojar då är det antingen att ge upp eller att man är kung på att köra (och det tror vell alla att man är när man kör hoj:yoparty
Kung? Det handlar nästan bara om att man ska vara mer slut i skallen en den som förföljer.

Swenis

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Honda 250, aprilia, ktm
Är det någon som kommer åka på en broms övning runt den 5-6 tror jag det är då den övningen kostar runt 150 kr och sänker sin försäkring med runt 2000kr??
vet iaf att cevil hojar kommer att komma dit och visa upp sina vackra broms talanger

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Blev invinkad av 2 civilare för ett tag sen varav en hade GSX-R 1000 :skrämd

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...