Polisen i Uppsala nöjer sig inte med Rörken

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Den där :kocko Åke Lövh är en paragraf ryttare och miljöskadad av för många år i sin uniform, en sån där som tycker att lagboken är ett hinder för total diktatur och det får de Poliser som försöker göra ett bra jobb lida för.

Nu förstår jag varför Polisen har ändrat sitt sätt att jobba på :huvet , de har ju fått Åke Rövh som sprätt i kojan, mindre inskränkta och sjuka får medicin och vård dygnet runt.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
WestW skrev:
utan nu åker dom även på Lunda
http://www.sr.se/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=690367

Rörkenkörningen borde ju också vara olämplig i så fall. :va

Nä polisen ska inte köra dragracing eller vara på trafikövning dom ska se till att alla brottslingar med felplacerade regskyltar straffas istället. :näsblod

Tråkigt att trafikpolischefen inte är mer vidsynt än så. Men, men, man blir väl inte chef för den styrkan för att man är pragmatisk eller ser mellan fingrarna. Har ryktades tidigare att samma person skulle ge trafikövervakningen i Uppsala en ny dimension. Har inte kört så mycket i U-a i sommar men det kanske är någon annan som har erfarenhet ifrån?

Kan gissa mig till att varit en del "mongotarder" som rört om i grytan emellanåt under säsongen. :tungan

/Olzki

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Varför var det så olämpligt att köra på Lunda? De racen är ju lagliga trots allt.

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Trots länspolismästaren och många andra kan jag inte sluta tycka att det är lite olämpligt. Den "perfekta" polisen ska ju inte tycka att det är roligt att köra för fort. Det är därför han saknar förståelse för dem som kört 59 km/h på 50-väg och låter dem torska en tusing som straff, så att de lär sig att man inte ska uppskatta hastigheter. Aldrig snabbare än vad som anges på skyltarna.
På Lunda får man köra 300 km/h om man vill och kan, även Polisen. Men de som kör där kan ju tänkas vara lite motorintresserade och fartsyndare. Det är ju det hela grejen går ut på, hastighet och acceleration. Och eftersom poliser inte tycker om sådant så bör de inte heller deltaga och visa att det är mänskligt att gilla att gasa.

Bla bla bla..... fy skäms.... bla....bla.....

:tummenupp :tungan

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Tyckte det var bra att dem höll sig på banan då jag!
Hade dem varit på vägen med laser hade det blivit :gnissla
Dem tittade lite konstigt på mig när jag kom in på fältet utav någon anledning :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...