Polisen just nu.

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Just nu står polisen och mäter hastigheten vid 30 sträckan utanför bågenhusen...

Samt att det i övrigt kryllar med bilar ute, eller så är det bara jag som har otur... For iallafall hem för mitt eget bästa...

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jo dom var flitiga ikväll poliserna dom syntes lite här och var faktiskt! Men jag såg då ingen hojåkare som fick bidra till dom blåvita vägpiraternas fikakassa ikväll iaf trots att det var en del hojar ute.....

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kom idag på att det nästan vore nyttigt att bli av med kortet ett tag, just nu är det så mycket kostnader som ska ut att jag nästan storknar...

Bromsbeslääg fram & bak, samt mycket snart nya däck, + att jag har lite saker som kommer på posten som man ska lösa ut snart, för att inte tala om den månatliga summan på över 1000 bukks i försäkringskostnad som man pungar ut... och soppa, och så vidare...

Eller... så skaffar man en custom och kör 1000 mil på ett bakdäck och byter typ ALDRIG framdäck eller bromssbelägg.. Och kommer mer än en mil på en liter blyfri.. Fast.... hur kul är det?

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Det jävliga är ju att det kostar typ lika mycket som en hel uppsättning däck att bli av med lappen :eek:

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mmm, hemska tanke.. kom precis från Marin & fritid med en uppsättning bakbromsbelägg samt ett paket till fram (ojämt slitage, så jag snålar och byter de mest slitna bara) samt ett stycke oljefilter...

Detta summerades till 1000 bukks, som tur är så har man ju rabatt via UMCC, så slutnotan blev 900... nästan hela medlemsavgiften intjänad :)

Ska ta ett litet snack med min anonyma däcksponsor så jag får ett drömpris där åxå :fakta

John E

Speedking
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ingen tyvärr, eller jo en Kawasaki 125:a
Advance4Stroke skrev:
Mmm, hemska tanke.. kom precis från Marin & fritid med en uppsättning bakbromsbelägg samt ett paket till fram (ojämt slitage, så jag snålar och byter de mest slitna bara) samt ett stycke oljefilter...

Detta summerades till 1000 bukks, som tur är så har man ju rabatt via UMCC, så slutnotan blev 900... nästan hela medlemsavgiften intjänad :)

Ska ta ett litet snack med min anonyma däcksponsor så jag får ett drömpris där åxå :fakta

Jag skulle nog byta alla belägg och ha dom begagnade som reserv.

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tog mig tid att byta beläggen, bak var ju helt slut (hur nu det kommer sig, de använder man ju inte).... Och när jag tog en närmare titt på frambeläggen så har jag fan 50% kvar på både vänster och höger....

Ibland är man helt enkelt för lat för att kolla saker riktigt innan man köper nytt... Men det är ju positivt, om beläggen nu kommer att stiga i pris så kommer jag ju bara att behöva köpa ett par nästa gång, har ju ett par liggandes nu :) Och därmed tjänar man en hacka... Eller inte.... nu ska jag iaallafall ut och köra litegranna.... se upp

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Polisen just nu, kör omkring i en röd V70(kombi) och plockar körkort av dom som kör för fort.... :skrämd

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mell skrev:
Polisen just nu, kör omkring i en röd V70(kombi) och plockar körkort av dom som kör för fort.... :skrämd

Regnummer? jag måste ha till min samling som skall inplastas snarast och tejpas på styrkronan...

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Vet inte, det var inte jag som åkte dit.
Men dessa känner jag till: Röd Volvo 850 regnr PRW286, Antrasitgrå Saab 9-5 Aero regnr SCS955
Skellefteå: Röd Volvo 850 regnr OYU***

Sen är dom så finurliga att dom byter bilar mellan sig. Dom kan låna från Gävle eller Östersund eller så. :mad:

Last edited:

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saben är SCS 955.... den och volvon är de två mest flitigt använda i Umeå... och hur jag kan veta det... ja det är ju en fråga som gudarna ställer....

Iallafall när det gäller trafikpoliserna, sen finns det ju diverse undercoverdudes.. men de skiter nog rätt mycket i småhojjar, de har ju bombmän att söka reda på...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA