Polisen kör sämre idag

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
TV1 just nu, dagens poliser har dålig körvana menar de.

Polisen är ute på allmänna vägar och övar i hög hastighet:va

Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Lite svårt att säga att snuten kör dåligt o är som tagna ur förskolan.

B kort och några års yrkeserfanhet med mera gör att dom flesta har en viss fordonsvana och med tanke på att polikåren rent generellt håller mycket hög standard när det gäller psyket så kan man nästan påstå att angreppet är omotiverat.

En olycka - det finns ganska många snutar lösa där ute -över 20 000.

Fast kritik e bra då blir dom lite mer vässade.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Klockringaren skrev:
2626839 Lite svårt att säga att snuten kör dåligt o är som tagna ur förskolan.

Eh, ljög dom i reportaget:va , minskat körutbildning från 75 timmar till 25 varav en del av timmarna i baksätet, många tar inte körkort förrän precis innan dom kommer till polishögskolan, lite fastnar ju i ryggmärgen efter några tusen mil i olika väglag....

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Haha jaja men sen har dom hårda psykiska kravena som grund - dom börjar inte gasa i början...utan då åker dom omkring lite som väktartomtar...o lär sig.. sen gasar dom som fan när dom lärt sig - jag vill påstå att detta är en kalkylerad beräkning som dom gjort och en olycka är visserligen tråkig men ett angrepp mot unga snutar lika omotiverat som att förbjuda sportbågar för alla under 45.

I reportaget sa dom att dom fick köra som idioter och hur fort dom ville efter utbildningen - det får dom också - men dom har en viss stabilitet i psyket.

Alltså - dom kör som dom kan.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Klockringaren skrev:
2626845

Jo en del skiljer sig säkert jättemycket mot dom som kör sporthoj osv.:rolleyes: när dom är ung och grön och får en uttryckning med adrelin/stress som far omkring i kroppen....

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ungefär så - fast snuten åker inte omkring som vildar utan har en ganska fin koll på sig...dom kan inte gasa runt som rövare...om du tror det.

Vi som kör båge kan ju iaf leva rövare lite.

Vidare är yngre poliser som jag träffat mycket ödmjuka och själva mc åkare och dom vet vad som gäller - "Med mc kan du köra som en dåre o vi skiter i det därför att om du vurpar i 200 så kommer jag o spärrar av vägen för fonus"

Använd hjärnan - det gör polisen också.

EDIT:

Kör lagom fort - varken mer eller mindre

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Klockringaren skrev:
2626867 Vidare är yngre poliser som jag träffat mycket ödmjuka och själva mc åkare och dom vet vad som gäller - "Med mc kan du köra som en dåre o vi skiter i det därför att om du vurpar i 200 så kommer jag o spärrar av vägen för fonus"
Oj, det var en moget uttalande! :rolleyes:

Häftigt att A-kort är ett krav för att få bli polis dessutom :tummenupp :rolleyes:

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Klockringaren skrev:
2626867 Ungefär så - fast snuten åker inte omkring som vildar utan har en ganska fin koll på sig...dom kan inte gasa runt som rövare...om du tror det.

Vi som kör båge kan ju iaf leva rövare lite.

Vidare är yngre poliser som jag träffat mycket ödmjuka och själva mc åkare och dom vet vad som gäller - "Med mc kan du köra som en dåre o vi skiter i det därför att om du vurpar i 200 så kommer jag o spärrar av vägen för fonus"

Använd hjärnan - det gör polisen också.

EDIT:

Kör lagom fort - varken mer eller mindre

Vore spännande och veta var ditt resonemang kommer ifrån :va - dina snutkompisar eller är du kanske en :D . Jag har då inte så mycket insyn i poliskåren som du ser ut att ha och ja det finns riktiga psykbrott bland dom också precis som i samhället i övrigt :gnissla , har träffat på en del genom åren :arsele .//R

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Klockringaren skrev:
2626867 dom kan inte gasa runt som rövare...

menade mer att med nytaget körkort och 25 timmar utbildning i bagaget så ska de gasa på befallning:gnissla

att man har fått ett körkort betyder inte att man med automatik är en klippa på att köra långt över rådande hastighetsbegränsning:näsblod

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Klockringaren skrev:
2626845 Haha jaja men sen har dom hårda psykiska kravena som grund - dom börjar inte gasa i början...utan då åker dom omkring lite som väktartomtar...o lär sig.. sen gasar dom som fan när dom lärt sig - jag vill påstå att detta är en kalkylerad beräkning som dom gjort och en olycka är visserligen tråkig men ett angrepp mot unga snutar lika omotiverat som att förbjuda sportbågar för alla under 45.

I reportaget sa dom att dom fick köra som idioter och hur fort dom ville efter utbildningen - det får dom också - men dom har en viss stabilitet i psyket.

Vad i hela friden gör ett stabilt psyke för en person att vara säker bilförare i en jaktsituation :va

Om en färsk polis med ett ännu färskare körkort blir skickad på ett larm eller ännu värre måste jaga någon så inte fasen hjälper hans/hennes över-samhället-i-snitt-psyke honom/henne att vara en bättre bilförare. Snick-snack säger jag. De kan precis som vem som helst som inte har rutin bromsa för sent inför en sväng eller köra lite för fort i en annan och vips har de landat i Johanssons trädgård.

Att de med sitt högre och bättre psyke kanske tar det lite lugnare i sina höghastighetsövnignar på allmänn väg än vad de galnare 20åringarna med färska körkort gör det håller jag självklart med om men det har inte med psyke att göra!
Jag bläddrade bara förbi reportaget igår kväll så jag såg tyvärr inte allt men det lilla jag såg med snubben som snackade om dispens att få köra för fort och han på allvar menade att det var en bra grej (kan ha massuppfittat pga att jag inte såg allt) gjorde mig lite upprörd.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
KGK skrev:
2626688 TV1 just nu, dagens poliser har dålig körvana menar de.

Polisen är ute på allmänna vägar och övar i hög hastighet:va

Verkar bli bättring på det nu iaf!
Sen var det betydligt vanligare att poliser skrotade bilar nuförtiden överlag, de krockar under utryckning, kör av vägar, mycket pga aspiranterna saknar erfarenhet, de har ofta nyss tagit körkort(som är ett krav för att bli antagen till polishögskolan)Kanske dags att höja kraven och kräva man haft körkort några år, vilket inte säger så mycket...de har ju massa fysiska och psykiska tester, varför inte ett körtest också.:va och klarar man inte det, så hiva ut dem genom grindarna som för dem som missar fystestet, el säger fel på psykologsamtalet..

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Klockringaren skrev:
2626845 Haha jaja men sen har dom hårda psykiska kravena som grund - dom börjar inte gasa i början...utan då åker dom omkring lite som väktartomtar...o lär sig.. sen gasar dom som fan när dom lärt sig - jag vill påstå att detta är en kalkylerad beräkning som dom gjort och en olycka är visserligen tråkig men ett angrepp mot unga snutar lika omotiverat som att förbjuda sportbågar för alla under 45.

Som dom kan ja..skulle vara bättre att andvända den för att hålla sig på(SIN SIDA) av vägen också..:tummenupp

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jaja alla jätte cooooooola räsergussar...

Ni e inte så coola ne blåljusrampane är tänd - era små skrangliga små beniga ben darrrar som fan i skinnställena när ni ser blåljus.....

Fock

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Klockringaren skrev:
2626961 Jaja alla jätte cooooooola räsergussar...

Ni e inte så coola ne blåljusrampane är tänd - era små skrangliga små beniga ben darrrar som fan i skinnställena när ni ser blåljus.....

Fock
Vad hade det med polisens vansinniga övningskörnignar på allmänn väg att göra :va

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024