Hej!
Jag tog mitt mellankort i slutet på förra säsongen och får nu alltså köra motorcykel med en max kw-effekt på 35kw.
I nuläget kör jag en Kawasaki ER6-N (Jag tror ursprungseffekten på 2010 års modell låg på 54kw, skall icke HELT svära på det men någonstans där).
Hojen är på pappret strypt och det står i mitt reg-bevis att "Ursprungseffekt 54kw, nedstrypt med brickor i insuget!)
Min fråga är alltså: Om jag kör ostrypt och skulle bli stannad av polis utmed vägen, har dom "kompetens" för att se om min hoj egentligen är strypt eller inte?
Har dom "rätt" att på något sätt, på plats det vill säga, mäta prestandan i hojen?
Jag söker inga "Börja kör med strypningen för att vara på den säkra sidan"-tips, det är något jag givetvis kommer att göra men jag vill fortf. ha konkret info från folk som har kunskap kring ovanstående frågor!
Tack så mycket på förhand, kör lugnt och NJUT av våren alla!
Jag tog mitt mellankort i slutet på förra säsongen och får nu alltså köra motorcykel med en max kw-effekt på 35kw.
I nuläget kör jag en Kawasaki ER6-N (Jag tror ursprungseffekten på 2010 års modell låg på 54kw, skall icke HELT svära på det men någonstans där).
Hojen är på pappret strypt och det står i mitt reg-bevis att "Ursprungseffekt 54kw, nedstrypt med brickor i insuget!)
Min fråga är alltså: Om jag kör ostrypt och skulle bli stannad av polis utmed vägen, har dom "kompetens" för att se om min hoj egentligen är strypt eller inte?
Har dom "rätt" att på något sätt, på plats det vill säga, mäta prestandan i hojen?
Jag söker inga "Börja kör med strypningen för att vara på den säkra sidan"-tips, det är något jag givetvis kommer att göra men jag vill fortf. ha konkret info från folk som har kunskap kring ovanstående frågor!
Tack så mycket på förhand, kör lugnt och NJUT av våren alla!