Polisens nya taktik (UK)

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Polisen hade fått in klagomål på att en sporthoj ofta körde fort till jobbet. Polisen började spana och en dag slog dom till, civil motorcykel filmade killen och civilbilar väntade vid hans jobb. Polishojen stannar inte killen efter första lagbrytet utan vill bara få med så mycket som möjligt. Killen fick 2 års indragning, 2 års villkorligt och 240 tim samhällstjänst. Tycker jag var jävligt hårt, polisen körde ju värre om du frågar mig.

Inget för svenska polisen får man hoppas

film: http://www.worthingherald.co.uk/CustomPages/CustomPage.aspx?SectionID=15461

http://www.sussexexpress.co.uk/worthing-news/Motorcyclist-filmed-doing-140mph-on.4537826.jp

http://www.sussexexpress.co.uk/worthing-news/VIDEO-Sussex-Police-film-biker.4541486.jp

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Triumph Street Triple -09
Kör man sådär till jobbet varje dag får man väl räkna med att nån ringer o klagar... borde han nästan kunnat räkna ut själv tycker jag :va

Fast jag håller dock oxå med om att polisen körde dummare..

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag tycker att straffet är rimligt, han kör ju på fel sida :tungan

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ja svensk polis borde ha bättre vett än att stressa förare på det sättet. Jag vet själv hur många ink. mej själv funkar ibland när hornen växer ut och man tänker "den där jävla bågen ska fa inte om mej".

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
va fan jag ville ju se hela filmen:mad:

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
Va elakt!
Bara för att han försover sig väldigt ofta o har en grinig chef! :tungan
De är dålig stil av polisen. :rolleyes:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
menn Åmm nÅnn sNor eN hOjj skA dE vara nAkCskåt dIreKCTT!!!!!!!!!11111111111

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
FZ8-N
Du har där i början när polisen gör omkörning när han får möte och kör över spärrlinje. Ok han har kanske marginaler. Men regelvidrigt

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Tycker framför allt förbrytaren är en idiot som inte stannar. Han kommer ju inte ifrån. Sen kan man diskutera hur klyftigt det är av polisen att ligga på så i tät trafik.

För övrigt är jag imponerad av kameran som sitter på snuthojen. Sån vill jag ha.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Jag vet inte om det är ok att göra samma trafikbrott för att få tag på en "buse"
och när polisen klagar på beteendet och gör samma saker
skall det vara ok

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ser ut som vilken dag som helst när man tar hojjen till jobbet. Rätt fin väg med stundtals men frågan är om man orkar ha så långt till jobbet varje dag. Och som jag förstog det så hade inte polismcn blåljuset på utan registrerade bara så många brott som möjligt? Mao är det ju ingen smitning om jag förstått saken rätt som nån skrev?

Visst segade polismcn rätt bra vid 135mph!?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tycker framför allt förbrytaren är en idiot som inte stannar. Han kommer ju inte ifrån. Sen kan man diskutera hur klyftigt det är av polisen att ligga på så i tät trafik.

För övrigt är jag imponerad av kameran som sitter på snuthojen. Sån vill jag ha.

Civil hoj och inga blåljus ju.. Killen fattar inte att det är en snut bakom.
Själv tyckte jag det var rätt städat, varken särskilt fort eller stora risker från varken polisen eller fortköraren.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring