poliser i all ära

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Hur kan det komma sig att 99% av alla mc-poliser skiter i att hälsa tillbaka ute på vägen ?
min filosofi är att hälsa på alla på hojjåkare i mån av möjlighet,,.

Eller har attityden hos dom blivit så att vi är enemy no1 hos dom och dom inte vill alliera sig med "svenssonåkarna" som alltid gasar för mycket ?

Det är kanske så att dom bara surar för att dom bara får gammalt junk att åka på som inte har en rimlig chans mot en hyggligt modern sporthoj,,,,,är det så ?
:skrämd polis :whip

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Skulle snutarna få Yama-rettor eller nåt dylikt att ta upp jakten på oss sporthojare som kör fort så hade jag sålt min gixxer med det samma. Dessutom så är dom inga duvungar på att köra hoj. Dom kan hantera sina gamla skrothögar bättre än vissa med räcer hojar.
Jag skulle aldrig få för mig att hälsa på en snut iaf. Jag låtsas skjuter på dom istället med pekfingret.

Last edited:

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Dom får endå inte jaga i så höga farter :fakta så dom behöver inte någon R1:a men dom e bra på att köra sina sycklar

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag har mött en snut-mc och han hälsade på mig eller han bara kanse ville att jag skulle stana för det gick riktigt fort

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Ehm.. en av anledningarna till att vi "hälsar" är ju faktiskt för att säga att det inte står en polis längs med vägen.

Jag vet inte om jag skulle varna för en eventuell kontroll om jag var polis.. det verkar ju mest korkat att sabba för sina kollegor... Och eftersom polisen inte får provocera fram brott heller så kan han ju inte luras med att det inte finns en kontroll... ;)

Jag hälsar alltid på dom. Så dom vet att dom kan åka en annan väg om dom letar efter en kollega att fika med... :D

/Lucky9

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
Lucky9 skrev:
Ehm.. en av anledningarna till att vi "hälsar" är ju faktiskt för att säga att det inte står en polis längs med vägen.

Jag vet inte om jag skulle varna för en eventuell kontroll om jag var polis.. det verkar ju mest korkat att sabba för sina kollegor... Och eftersom polisen inte får provocera fram brott heller så kan han ju inte luras med att det inte finns en kontroll... ;)

Jag hälsar alltid på dom. Så dom vet att dom kan åka en annan väg om dom letar efter en kollega att fika med... :D

/Lucky9

:confused:

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Lucky9 skrev:

/Lucky9

jag har då aldrig hälsat på någon och därmed berättat att det är fri lejd i den riktningen,,,, :(
är det något lokalt varningstecken ?
har kört hoj sedan 82 och aldrig hört talas om det i alla fall.

Är det därför båtägare åxå hälsar på varandra ute på sjön ? :rodnar

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Jodu dom är inga sopor direkt. En gamal arbetskompis smet från en invinkning till poliskontroll i Ösmokorset, varpå dom bussade 2 mcsnutar på honom. Han körde en -98 zx7a med 119kusar på slangen så han hade ett ordentilgt maskinellt övertag mot deras k100 eller vad skiten heter. Han satte av i självmordsfart mot Hanige och säkerheten av motorvägen och måste ha snittat runt 200km/h på nynäsvägen. När han nådde slutet på rakan vid Berga lantbruksskola och motorvägspåfarten så såg han sig om, och trodden inte sina ögon när han ser den första av snutarna komma i början på rakan, trots att han måste ha haft en snittfart som låg runt deras toppfart!. Deras körning inger respect även om ändamålet suger!. :bow

P.s han kom undan i alla fall då dom gav upp när dom insåg att en gammalt bmwskrot inte toppar 270km/h. :D

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag hälsar alltid på mc-poliser, oftast så hälsar dom tillbaka och det är ett tecken på mänsklighet :tummenupp
Du kanske hälsar på fel sätt ;)

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Knepet ligger i att hälsa med hela handen, inte bara med ett finger. :D

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Det gäller att förstå sig på polisernas språk och kultur om man skall hälsa.
De har helt andra sedvänjor vad gäller hälsandet t ex så kan de vifta med hela armen upp och ner eller stå på väggrenen och och peka på dig med en liten apparat eller helt sonika köra bakom dig och använda ett pulserande blått ljus på taket dessa ritualer betyder "Hej kära medtrafikant, Ha en riktigt bra dag, Snygg motorcykel du har"
Så det är bara att vinka tillbaka.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Har vinkat åt ett per stycken. 2 st under pågående omkörning, ingen vinkade tebax.
1 visade mig hela handen, tror han ville förklara att det var 50km/h och inte mina 100km/h. (skippa moralkakorna)
Sen har jag bara mötte en massa farbror blå bilar och dem vinkar man ju knappast åt.

//Fredda

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Fredda66 skrev:
....
1 visade mig hela handen, tror han ville förklara att det var 50km/h och inte mina 100km/h. ....
//Fredda

Menar du att du kör hela 100km/h på 50-väg?... herregud! hur skulle det se ut om alla gjorde så... bla bla bla yada yada yada gnäll gnäll gnäll pekfinger moralkaka pladder yada yada
och hör sen! :crash

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Själv försöker jag undvika polisens uppmärksamhet så långt det går. Om jag inte vinkar så ser de mig inte. Det funkar, va?

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Fenix skrev:
Menar du att du kör hela 100km/h på 50-väg?... herregud! hur skulle det se ut om alla gjorde så... bla bla bla yada yada yada gnäll gnäll gnäll pekfinger moralkaka pladder yada yada
och hör sen! :crash

om alla gjorde så,,,,,,100kmt på 50 väg,,,ja det blev ju onekligen mera spännande att passera ett övergånsställe :p

och förmodligen så såg sig gemene man lite mera för innan dom klev ut.

därmed inte sagt att det är lämpligt att leva efter det mottot 100% plus på gällande fartbegränsning.(men visst vore det kul)

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Re: Re: poliser i all ära

UrbanTiger skrev:
Men vafan Jocke, de begriper du väl att dom tröttnat på att vinka till dej så som du farit omkring i dina dar. Vissa blir än i dag livrädda när du kommer dånande :skrämd Faktum är att sedan du ställde av Miragen har kontot för Bilsomproppar hos Köpingspolisen minskat med mer än 90% :fakta

En engelsk reporter skrev att ljudet av en LAVERDA hade ett speciellt ljud,han kallade det:Lock in your daughter sound

Nu på millen så mullrar det mest lite välstämmigt till allmänhetens glada uppsyn :rock

och inte visste jag att du bodde på 8:eek:nde våningen på furuvägen 2 men nu vet jag.hej osbakk

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Några andra som är dåliga på att hälsa är vissa glidarförare. Antar att de vill försöka få en att de tillhör hells angels eller liknande... Löjligt är det iaf.

När jag tog mina körlektioner på MC -97 så avrådde de hälsningar på skarpen. "Så där får du göra när du fått ditt kort...". Kan det vara någon fix idé som kommer från trafikpolisen om att det är osäkert att inte ha båda händerna på styret 100% av tiden?

/Martin

Rally_KAlle

kör så det ryker!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
En snabb jävel
jocke i köping skrev:
Hur kan det komma sig att 99% av alla mc-poliser skiter i att hälsa tillbaka ute på vägen ?
min filosofi är att hälsa på alla på hojjåkare i mån av möjlighet,,.

Eller har attityden hos dom blivit så att vi är enemy no1 hos dom och dom inte vill alliera sig med "svenssonåkarna" som alltid gasar för mycket ?

Det är kanske så att dom bara surar för att dom bara får gammalt junk att åka på som inte har en rimlig chans mot en hyggligt modern sporthoj,,,,,är det så ?
:skrämd polis :whip

Dom jävlarna är ju födda med mustash o pilotbrillor ... jla NAzis! ...Har man som yrke att fånga in snorungar som busar lite med hojjen och gnälla på "för liten nummerplåt" etc etc ... o skylla på att "det är ju mitt jobb" --- ¨så skulle ialafall jag byta jobb fort som satan!

*ush*

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Re: Re: Re: Re: poliser i all ära

UrbanTiger skrev:
Shit.. nu ändrar jag min adress omgående :fakta

Hej själv :hej

Ja varför inte ändra till något som är verkligt ?
personligen tycker jag att det är bra jäkla töntigt att gå under pseudonym,,,,,,,är det bara för att man inte vill stå för det man skriver ?

det var inget angrepp på dig micke utan bara en ren reflektion bara.
jag heter jocke och bor i köping inget mer med det .

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa