Poliser och deras kontroller.

Martin73

Saknar min 929:a
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 400, har haft RD350-86, CBR900RR-96 & CBR929RR-00
Körde igenom en laserkontroll på middagen idag.
Poliserna som stod där hade inga reflex-västar på sig.
Jag har för mig att dom måste det?
Någon som vet?
Lastbilschafförer måste ju använda det när dom står vid vägkanten, så varför inte poliser.

Körde förresten inte för fort,eftersom en vänlig själ blinkade en massa med sitt helljus :) . / Martin

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Martin73 skrev:
Körde igenom en laserkontroll på middagen idag.
Poliserna som stod där hade inga reflex-västar på sig.
Jag har för mig att dom måste det?
Någon som vet?
Lastbilschafförer måste ju använda det när dom står vid vägkanten, så varför inte poliser.

Körde förresten inte för fort,eftersom en vänlig själ blinkade en massa med sitt helljus :) . / Martin

Dom där vänliga själarna tackar man gud för. :bow :squid

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
kom och blåste ytterfil i rusningstrafiken idag.. precis när jag skulle köra om en taxi så satte han på varningsblinkers.. kollar ett par bilar frammåt och mycke riktigt.. va det därför alla körde så sakta :) Finns snälla taxisar också!!

den som inte förstod så va det en polis gömd innerfilen

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
det där känner jag igen... särkillt ifrån semestrarna med bil när man var yngre... österrike o söderut så blinkar alla med ljusen på dig om det är en poliskontroll längre fram...

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Jag blev varnad av en finsk lastbil häromdagen, efter ca: 2 mil dök det upp en laserkontroll. Man kan ju undra hur länge han varnade de mötande?
:rolleyes:

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
tror att polisen kan bestämma själv hurvida dom vill ha reflexväst på sig.. västen är ju till för att dom ska synas bättre för att undvika påkörning.

vi har ju åxå jobb där det innebär att stå på vägen eller krypa i upp o nedvända bilar.. men ingen lag som säger att vi MÅSTE ha det på... men har ändå reflexoveraller.för att inte bli påkörda.. samt att folk ska se vart vi kommer i från, och skydda uniformen som är på under. Men visst.. blir dom påkörda så kan det bli trassel med försäkringar. Men lagförda kan dom inte bli.

Martin73

Saknar min 929:a
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 400, har haft RD350-86, CBR900RR-96 & CBR929RR-00
ambulans skrev:
tror att polisen kan bestämma själv hurvida dom vill ha reflexväst på sig.. västen är ju till för att dom ska synas bättre för att undvika påkörning.

vi har ju åxå jobb där det innebär att stå på vägen eller krypa i upp o nedvända bilar.. men ingen lag som säger att vi MÅSTE ha det på... men har ändå reflexoveraller.för att inte bli påkörda.. samt att folk ska se vart vi kommer i från, och skydda uniformen som är på under. Men visst.. blir dom påkörda så kan det bli trassel med försäkringar. Men lagförda kan dom inte bli.

Min tanke var mest att man kanske kunde ha en grund att överklaga sina böter på om dom brutit mot någon regel genom att inte ha västen på sig. Alla försök är värda att prova.
Men då går kanske inte det :( .

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Martin73 skrev:
Min tanke var mest att man kanske kunde ha en grund att överklaga sina böter på om dom brutit mot någon regel genom att inte ha västen på sig. Alla försök är värda att prova.
Men då går kanske inte det :( .

hm.. njae, du får nog tänka ut nå annat :p

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...