Polisjag i torsdags.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
En kompis till mig lyckades spela in en konversation mellan radiobilar och sambandscentralen i torsdags som intresserar oss.

Kompisen hörde hur en hoj drog järnet på Fyrislundsgatan med en polis med sirener på i hasorna. Då kutade kompisen in i lägenheten och slog på polisradion och lyckades spela in den här inspelningen. Tydligen var det ett dj*vla angagemang hos poliserna för många bilar var inblandade.

Någon som känner sig träffad? :rolleyes:

Kompisen skickade ett mail till mig och undrade om det var jag som haft bråttom. Lustigkurre. :D

Edit: Detta inträffade straxt efter 18.00 i torsdags.

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Han åker mot 288'an kom, har ni hört kom!
25 sekunder senare!
Han har passerat jälla, har ni uppfattat, avbryt jakt!

(abryta jakt pga att dem tappat bort hojjen kanske : )

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jag har alibi :D . Var i Gävle och arbetade.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
ReDan skrev:
25 sekunder senare!

Vet att dom avbryter ibland om det går "för fort" också.
Har flera ggr. hört att man avbryter efterföljande i synnerhet när färden går där det kan vara mycket trafik/folk i rörelse.
Bl.a. en BMW-bil släpptes på Dag-H körandes mot grindstugan, det var iofs. något år sedan.
Dom vill nog inte "stressa" fram "adrenalinolyckor".
OBS detta är ingen uppmaning att testa detta, och jag själv är nog så dum/feg/klok (välj själv) att jag skulle stanna om jag såg något blått i backspeglarna.
Trots att jag vet att poliserna ljuger ibland i sina rapporter, så jag kommer aldrig att skriva på något på plats :fakta

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ReDan skrev:
25 sekunder senare!
De låg nog efter som iglar, men ansåg att det gick lite för fort för allas bästa.
Jag fick det till ca 90 sekunder från "Han kör höger mot 288'an" till "han passerar jälla, skall vi släppa eller följa efter?". Någon som vet hur långt det är från Gränby centrum till Jälla? Det borde gå att räkna ut medelhastigheten på våran Ghost Rider mellan dessa ställen.

Det jag fann lite ovanligt i denna sekvens är att hojen drog från stan ut mot ingenting på en fin bred väg och ändå så stoppade vakthavande jakten. Det brukar väl vara så att de stoppar jakt om färden går mot tätbebyggt område för att skona oskyldiga?

Lucky Luke: Jag håller med dig. Som vanligt. :lol

JAKE

Dr:JaKe
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Yamaha R1 Kawasaki zx7-R Ducati Monster 900 Ducati monster 800 Yamaha XT 600 KTM 660 Suzuki T250R CF Moto 625 Yamaha SR500
hahah ja vad ska dom göra, poliserna alltså...bara att acceptera dom hinner inte ifatt..snart kommer ju någon att köra hjäl sig..och de vill vi INTE! så dom borde sluta jävlas med motorcyklister man skiter ju på sig när man ser blå/vitt de försöker ju att sätta dit en till varje pris...en polare blev stoppad och polisen tyckte att de skulle komma överens om att den lät lite högt!? eee ne den e besiktigad me denna dämpare! då säger polisen -vad bilprovningen säger skiter väl jag i enligt mig låter den för högt.. :kocko .. vadå så bilprovningens besiktning duger inte för att få framföra fordonet!? man blir ju matt...

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
JAKE skrev:
hahah ja vad ska dom göra, poliserna alltså...bara att acceptera dom hinner inte ifatt..snart kommer ju någon att köra hjäl sig..och de vill vi INTE! så dom borde sluta jävlas med motorcyklister man skiter ju på sig när man ser blå/vitt de försöker ju att sätta dit en till varje pris...en polare blev stoppad och polisen tyckte att de skulle komma överens om att den lät lite högt!? eee ne den e besiktigad me denna dämpare! då säger polisen -vad bilprovningen säger skiter väl jag i enligt mig låter den för högt.. :kocko .. vadå så bilprovningens besiktning duger inte för att få framföra fordonet!? man blir ju matt...

Vad trött man kan bli! Poliserna är riktigtiga iglar på motorcyklarna i år!
(skönt att man inte varit ute och kört så mycket än : )

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Jag hörde av en granne att idioten ifråga blåste förbi på fyrislundsgatan så fort så det var sjukt (och han har bra kolla på hojar) mellan två personer på ett övergångsställ!!! :mad: Vilket jävla pucko!! :fatta! Killen skulle varken få ha hoj eller körkort!!

Blir så jädrans förbannad!

IDIOT!!!

:( Jocke

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Inte jag! Jag var i Småland då... :tummenupp

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
URRJocke skrev:
Jag hörde av en granne att idioten ifråga blåste förbi på fyrislundsgatan så fort så det var sjukt (och han har bra kolla på hojar) mellan två personer på ett övergångsställ!!! :mad: Vilket jävla pucko!! :fatta! Killen skulle varken få ha hoj eller körkort!!
Blir så jädrans förbannad!
IDIOT!!!
:( Jocke

Det var jag, jag erkänner!
Jag var ute och rastade tjejens trampcykel :hihi

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JAG VISSTE ATT DET VAR DU REDAN! :mad:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
JoS skrev:
Det jag fann lite ovanligt i denna sekvens är att hojen drog från stan ut mot ingenting på en fin bred väg och ändå så stoppade vakthavande jakten. Det brukar väl vara så att de stoppar jakt om färden går mot tätbebyggt område för att skona oskyldiga?

Eller så hade det helt enkelt annat mer prioriterat att göra som inte framgick av radiokonversationen.

/O

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Olzki skrev:
Eller så hade det helt enkelt annat mer prioriterat att göra som inte framgick av radiokonversationen.

/O
Det är också en möjlighet, förra veckan fick en bil i uppgift att ta bort "en framskärm" eller liknande på motorvägen mot uppsala.
Precis när dom kvitterat jobbet, blev dom omprioriterade och fick styra mot ett självmordsförsök på svartbäcksgatan ist.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Olzki skrev:

/O
Det kan vara så. Men kompisen berättade att det, förutom det som spelades in, var fler patruller inblandade. Det måste ha varit en viktig grej dom skulle till om alla patruller var tvungna att omdirigeras. Någon kunde ju ha fullföljt hojen. Även om det var ganska lönlöst.

Det kanske blev happy hour på närmaste donken? :D

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Helt oskyldig, var på kobben och lekte med farbror blå där istället (mycket trevligare: ingen helikopter inte ens en vettig hoj), tyvär kan dom nog inte vittna för mig :squid .

Skulle vara skoj att ha en vettig radio, intressant att lyssna på dylika raporter.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...