Polisjakt i Umeå!

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Polisjakt i Umeå för en liten stund sedan. polisbil jagade mc 2ggr förbi min lägenhet alldeles nyss. ( öst på stan, skolgatan) jag hann inte se något men fönstren står öppna å det lät som att det gick riktigt jäffla fort :hihi ..... någon som vet något mer???

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
madmagnus skrev:
2341747 Polisjakt i Umeå för en liten stund sedan. polisbil jagade mc 2ggr förbi min lägenhet alldeles nyss. ( öst på stan, skolgatan) jag hann inte se något men fönstren står öppna å det lät som att det gick riktigt jäffla fort :hihi ..... någon som vet något mer???

Var det kl 17.00? Körde med hoj där då och då körde det runt en polisbil där.
Men ingen jakt, lugnt och sansat körde jag.

Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Mell skrev:
2341848 Var det kl 17.00? Körde med hoj där då och då körde det runt en polisbil där.
Men ingen jakt, lugnt och sansat körde jag.

20:30 ca. det var ett satans liv utanför. dom åkte förbi en sväng först, sen vände hojen å kom tillbaka samma väg med snuten efter. jag hann aldrig se vilken sort hoj det var. men en radfyra var det iaf :hihi

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
madmagnus skrev:
2341925 20:30 ca. det var ett satans liv utanför. dom åkte förbi en sväng först, sen vände hojen å kom tillbaka samma väg med snuten efter. jag hann aldrig se vilken sort hoj det var. men en radfyra var det iaf :hihi

Lite o.t men vad har du på tanken på hojen? Luftintag eller? Tankdummy?

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
madmagnus skrev:
2341980 det är ett luftintag på riktigt. lite ventilation helt enkelt...

Hittade din byggtråd. Snyggt!
Min hoj tuffar och går iaf. Men den är inte så snygg, typ precis som förra året, men nu blir det orginalbakdel och en annons på blocket. Nya ideer...

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Det hela började där det blir 70 efter tegsbron.. Civilarn låg bakom min bil vid rödljusen vid max e4'an, sen pekade dom o så mot hojen såg jag. Slog om till grönt och iväg for hojen och civilarna sicksackade sig emellan bilarna framför för att hamna bakom hojen. Över tegsbron körde väl hojen rätt lagligt, men vid 70 skylten så blev det gaspådrag och fort satte civilarna på blåljusen och satte fart efter hojen, den svängde upp mot shell o polisen hack i häl, det var det jag hann se... Civilarn XMK 134, hojen zx10r kolsvart

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
TjReal skrev:
2342247 Det hela började där det blir 70 efter tegsbron.. Civilarn låg bakom min bil vid rödljusen vid max e4'an, sen pekade dom o så mot hojen såg jag. Slog om till grönt och iväg for hojen och civilarna sicksackade sig emellan bilarna framför för att hamna bakom hojen. Över tegsbron körde väl hojen rätt lagligt, men vid 70 skylten så blev det gaspådrag och fort satte civilarna på blåljusen och satte fart efter hojen, den svängde upp mot shell o polisen hack i häl, det var det jag hann se... Civilarn XMK 134, hojen zx10r kolsvart

där ser man! dom måste ha hållit på en stund då..... drygt att hänga av snuten mitt i stan :3freak

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Han svängde in på skolgatan från ö.k vid övergångsstället, och där var det både civil och målad polis efter hojen.

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
antar att han kom undan eftersom det inte stått något på vk.se? eller vet någon hur historien slutar?

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
I vf idag stod det nått om en jakt på mc som de fick avbryta pga fara för olyckor. Så han kom undan och de vet inte vem det var. Hojen var tydligen utan plåtar.

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
madmagnus skrev:
2342322 där ser man! dom måste ha hållit på en stund då..... drygt att hänga av snuten mitt i stan :3freak

Drygt?.. där e det ju enklast.. man behöver ju knappt köra för fort så man e en fara för andra. Rakor å andra sidan... där får man ligga på.. en del av deras bilar går RIKTIGT fort

Bifogat

• 4537-m.jpg
    4537-m.jpg
    64.6 KB · Visningar: 172
Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
D-MAN 660 skrev:
2360499 Drygt?.. där e det ju enklast.. man behöver ju knappt köra för fort så man e en fara för andra.

Hörde förövrigt att det va nån på hoj som inte ville stanna i N-ling krokarna åsså..

det var söndagkväll å då är det ingen trafik ute som man kan använda sig av. just den här kvällen verkade det som att attack-snutar var i farten. men visst finns det ställen i stan att använda sig av om man har lite koll på terrängen :tummenupp

-Freddy-

Guest
D-MAN 660 skrev:
2360499 Drygt?.. där e det ju enklast.. man behöver ju knappt köra för fort så man e en fara för andra. Rakor å andra sidan... där får man ligga på.. en del av deras bilar går RIKTIGT fort

Inte i Umeå ialf , eller?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Freddy82 skrev:
2371315 Inte i Umeå ialf , eller?
Nja, nu vet jag inte exakt men de civilare de köper in brukar inte vara de minsta motoralternativen. Det är rätt så mycket att köra med ibland. De målade bilarna är rätt så tungt lastade och oftast inte några sportpaket så dom är nog inga problem att köra ifrån.
Men det är ju inte värt det riktigt om du frågar mig.

-Freddy-

Guest
riverrafter skrev:
2371333 Nja, nu vet jag inte exakt men de civilare de köper in brukar inte vara de minsta motoralternativen. Det är rätt så mycket att köra med ibland. De målade bilarna är rätt så tungt lastade och oftast inte några sportpaket så dom är nog inga problem att köra ifrån.
Men det är ju inte värt det riktigt om du frågar mig.

Jojo, men det är ju inga effektmonster som civilarna kör. En bil som går "RIKTIGT fort" i jämförelse med en hoj låter ju mer som en dahlbäcktunad bil istället för de chippade aero som civilarna har i Umeå

Håller annars med dig att det inte är värt det :tummenupp

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
den här "han" i kapp mig (230hk civilare)

Regnr: SCS955 Färg: GRÅ
Fabrikat: SAAB 9-5 KOMBI 2.3T EX58
Årsmodell: 2001 Fordonsslag: PB
Chassinummer: YS3ED58GX13035596
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: POLISMYNDIGHETEN I VÄSTERBOTTEN LÄN
Adress: BOX 463/POLISOMR UMEÅ
Postnr: 901 09 Förvärvsdatum: 2001-02-23

Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: Kammarkollegiet
Försäkringsdatum: 2001-02-23

Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2001-02-22)
Antal ägare: 2
Datum för första reg.: 2001-02-15 Producentansvarig: 556258-8912
I trafik första gång: 2001-02-22 Yrkesmässig trafik: UTRYCK
Fordonet tillverkat: Direktimport: Nej
Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2007-05-01 - 2007-09-30
Senast godkända besiktning: 2006-07-05
Föreläggande: Nej Körförbud: Nej
Vägmätarställning, km: 249396

Skatteuppgifter
Skattepliktigt: Ja Brukandeförbud: Nej
Årsskatt, kr: 2367
Debitering vid påställning, kr: 0 Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Kreditering vid avställning, kr: 394 Debiterad avgift, kr: 0
Huvuduppbördsmånad: oktober Förfallen skatt/avgift, kr: 0
Skrotningspremie, kr: 700

Vägavgift
Vägavgift (kr/år): 0 Betald till och med:

Tekniska data
Effekt kW: 169 Antal passagerare: 4
Max släpvagnsvikt: 1800
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1300
Max lastvikt: 410

Kopplingsanordning 1: KULA Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram: Däckdimension bak: 215/55R16
Kaross: Polisfordon
Drivmedel: BENSIN Alternativt drivmedel:

NoNameNN

Okänd
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
RGV250
Undra om dom skickar ut en bil eller två för att kontrollera mc åkare efter samtal från upprörda gnällkärringar?

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping