Poliskontrolltråden 2010

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Eftersom det kan vara av allmänt intresse att veta var farbror blå står vid viss given tid, föreslår jag härmed att en officiell poliskontrolltråd skapas. M.a.o., om du ser en uniformerad herre eller dam stå och leka Star Wars med laser eller dylikt i Sthlms-området med omnejd, lägg upp det här. På så sätt kan andra användare se om det finns något speciellt område till vilket man ska köra för att visa upp sitt exemplariska framförande av tvåhjuligt fordon i trafik.

För att starta det hela hälsar WippaN^ att det är lönt att ta sig till Roslags-/Norrtäljevägen om man vill diskutera vett och etikett i trafik med uniformerade gossar och, öh, guss.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Ok jag kan väl börja då! Står ett gäng halv tjocka snut jävlar vid eurostop arlandastad och tror att dom är nåt med deras ruttna jävla snut hojar...
Blir så sugen på att dra upp dit och sparka om kull dom så jag vet snart inte om jag kan hålla mig!
Nån som ska på i så fall?
Står bilar där också som man kan kasta sten på!
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Kontrollerna brukar inte vara speciellt långlivade på ett och samma ställe, mao - varningar på forum är inte så effektiva. Bättre isåfall om man kan ringa och varna någon man vet kommer att passera stället ifråga inom kort.
Förövrigt har jag noterat en kraftigt ökad hastighetskontroll lite varstans i stan den senaste tiden så bäst är att ta det lite lugnt överlag.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Kontrollerna brukar inte vara speciellt långlivade på ett och samma ställe, mao - varningar på forum är inte så effektiva. Bättre isåfall om man kan ringa och varna någon man vet kommer att passera stället ifråga inom kort.
Förövrigt har jag noterat en kraftigt ökad hastighetskontroll lite varstans i stan den senaste tiden så bäst är att ta det lite lugnt överlag.

Om du ser något är väl bara att skriva tid och plats så får folk göra bäst fan de vill? Eller hjälper du bara folk du känner?
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Om du ser något är väl bara att skriva tid och plats så får folk göra bäst fan de vill? Eller hjälper du bara folk du känner?

Ohh vilken otrevlig ton:confused:
Om jag e´ute o åker och ser en kontroll på väg till bulten.ok?
Ska jag efter det jag kommit hem, parkerat moppen gå in på forumet och skriva så tror jag att polisen åkt annorstädes.
Tar ett tag för mig att komma hem till Gnesta.
Förövrigt tar min dator ett jävla tag att starta upp :huvet
Kalle banan som redan är ute och gasar har ju inte bärbara med sig...satan..jaja.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Ohh vilken otrevlig ton:confused:
Om jag e´ute o åker och ser en kontroll på väg till bulten.ok?
Ska jag efter det jag kommit hem, parkerat moppen gå in på forumet och skerrriva så tror jag att polisen åkt annorstädes.
Tar ett tag för mig att komma hem till Gnesta.
Förövrigt tar min dator ett jävla tag att starta upp :huvet
Kalle banan som redan är ute och gasar har ju inte bärbara med sig...satan..jaja.

Det går alldeles utmärkt att surfa på dom flesta mobiltelefoner numera.
Skriver själv från en nu sittandes i bilen.
Bra tråd, ska genast prenumera på den så jag får mejl vid nya inlägg, mejlen går ju även den att kolla från mobilen.:tummenupp
 

adara

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna TR650, Kawasaki KLX250
SMC nyhetsbrev (april 2010):

Hastighetsvecka – lätta på gasen
Vecka 17, 26 april – 2 maj, har Rikspolisstyrelsen en insatsvecka med hastighetskontroller i fokus. Ett hett tips inför den stundande MC-säsongen är att lätta på gasen. SMC har tagit del av Vägverkets djupstudier av dödade motorcyklister. Där är det tydligt att allt för många motorcyklister har kört i en hastighet som man inte har kunskaper att hantera när något oförutsett händer. Gå en kurs med SMC School i sommar, öka dina körkunskaper, var medveten om riskerna och kör hoj som om du älskar livet. Kursutbudet hittar du på www.svmc.se/school
 

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
Polisen har ju vissa favoritplatser -- som dom ofta står på -
och det kan vara bra att bli påmind om var dom gillar att stå

Nynäsvägen * sköndal under bron och mäter norrut
NorrMälarstrand *rålambshovsparken och mäter väster ut
Norrtälje vägen första bron norrut efter gillinge mäter söder ut
E4-E20 *Vårberg på bron mäter söder ut
Västerbron *Längholmsgatan mäter väster ut
Ringvägen *Zinkensdamm mäter bägge hållen
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
TACK! alla ni som varnade (både bilar och hojar) för kontrollen på Väg 225 (s-tälje till vårsta) några km från vårsta idag!
Blev dock invinkad ändå för att blåsa lite :)
Dom stod med laser och sköt åt båda hållen där runt 13:00-14:00 vet inte exakt tid.
 
Last edited:

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Ort
På sofflocket
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
pappa blå står på vallentuna vägen efter väsby efter den lilla bron i början av vallentunavägen och skjuter..står 2 st civil hojar och en civil bil..KL:18.12.
 

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Söderort
Hoj
ingen direkt körbar
Nynäsvägen * sköndal under bron och mäter norrut

Ja där står de fan flera gånger i veckan, och alltid norrut. Lika kul varje gång man bränner förbi södergående och de bara skakar på huvudet åt en... De brukar komplettera med en svart V70 med tonade rutor som också plockar folk södergående på 73:n mellan Sköndal-Globen.

Kompletterar listan med:
E4 * vid Solnaavfarten norrgående (ibland även södergående men mer sällan).

Tycker även att man ofta ser civila V70-bilar (svarta eller grå) med tonade rutor som stannar bilar på Essingeleden södergående mellan Fredhäll och Gröndal.

Sedan finns ju den här mörkgråa vanen (VW?) med tonade rutor och stege på taket som brukar jaga bilar till höger och vänster lite var stans i stan. Ska vara bra drag i den bilen också har jag hört.

Såg en civil-mc i Farsta häromdagen, mörkgrå BMW med packväskor och antenn (samma eller likadan hoj har jag sett vid E4 solnaavfarten vid poliskontroller ett par gånger tidigare). De flesta mc-poliser har dessutom helvit hjälm.
 

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Ort
På sofflocket
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
Poliskontroller Vaxholmsvägen och Bogesundsvägen och svinningevägen ( tror jag den heter ) den som går från vaxholm till åkersberga.

Helikopter snurrar i det området också samt längs E18 norrtäljevägen.

Tid:11.30 ca


Står även 1 st civilbil och civil hoj i början av valletunavägen från väsby.

tid:12.00
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Ok jag kan väl börja då! Står ett gäng halv tjocka snut jävlar vid eurostop arlandastad och tror att dom är nåt med deras ruttna jävla snut hojar...
Blir så sugen på att dra upp dit och sparka om kull dom så jag vet snart inte om jag kan hålla mig!
Nån som ska på i så fall?
Står bilar där också som man kan kasta sten på!

Hur gick det? åkte du dit och sparkade omkull deras hojar och kastade sten på bilarna?..... :hoppskrat
:va
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Sett länsman nu 2ggr i rad (igår/idag) på 222:an Värmdöleden mot Sthlm.
Står kort efter påfarten från Nacka Strand och en pluton, civila, mc, målade uppdelade på tre ställen.

Lyckades iaf vinka till två hojar att hålla i galoscherna ;)
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Södertälje verkar intressant för länsman, passerade en kontroll runt 9 på morgonen vid ett industriområde på väg igenom tälje (Enhörnaleden) till ett jobb i Underås (Enhörna).
Mötte dessutom flera Polishojar under dagen runt Södertälje.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Hmm.. Kanske tur att man inte körde över Södertälje hem från Bulten då.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Hmm.. Kanske tur att man inte körde över Södertälje hem från Bulten då.

Jag åkte genom en kontroll på väg från bulten med hojen mot södertälje igår på södertäljevägen jäkla tur jag såg dom, var precis på väg att köra om en bil :glömdet

Försökte varna folk jag mötte, såg dock ingen laser så det kan ha varit nykterhetskontroll bara, eller näe vänta nu, stod en civil vit folkabuss någon kilometer före kan ha varit den.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top