Polissamtal

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Vet int eom jag skall skratta eller gråta? Väcktes av telefonen halv sex i morse (definitivt gråta!) av att polisen undrade om jag fortfarande hade min mc kvar (fortfarande gråta). Titta ut och YES! (skratta!)
Saken visade sig vara att de hade tatt en kille som hade en lista på "Intressanta" hojar, bl.a. min. (Skratta eller gråta??)
Ok, det var ju bra att polisen tipsade om det, men varför halv sex?? :confused: Mindre bra är ju att killen med stor sannolikhet inte är ensam och ute på stan igen om inte alltför länge. Nu blir det att flytta hojen till annan adress eller mista all nattsömn framöver.
Fler som fått liknande samtal?
Plus vad är erfarenheten av larm på hojen?

Å sist men inte minst en hälsning till killen: :fatta!

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
bonny skrev:
Vet int eom jag skall skratta eller gråta? Väcktes av telefonen halv sex i morse (definitivt gråta!) av att polisen undrade om jag fortfarande hade min mc kvar (fortfarande gråta). Titta ut och YES! (skratta!)
Saken visade sig vara att de hade tatt en kille som hade en lista på "Intressanta" hojar, bl.a. min. (Skratta eller gråta??)
Ok, det var ju bra att polisen tipsade om det, men varför halv sex?? :confused: Mindre bra är ju att killen med stor sannolikhet inte är ensam och ute på stan igen om inte alltför länge. Nu blir det att flytta hojen till annan adress eller mista all nattsömn framöver.
Fler som fått liknande samtal?
Plus vad är erfarenheten av larm på hojen?

Å sist men inte minst en hälsning till killen: :fatta!

Är du 100% att det var snuten som ringde och du sa väl inte vart du skulle ställa den??

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
För jävlig

Jag lider med dig .....

Hoppas verkligen att de får fram vem som beställt hojjen och kanske kan få tag i originalbeställaren. Sicka puckon. Grrrrr

Hoppas du har ett bra ställe att ställa den på så att du får ha den ifred. fast det borde inte behövas mina saker är MINA!

Det är kanske dags att göra ett gruppköp av larm igen som ni gjort tidigare.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Cyberdog skrev:
Är du 100% att det var snuten som ringde och du sa väl inte vart du skulle ställa den??
De ringde en gång till under eftermiddagen med ganska klara råd om att flytta hojen. Å Nej, jag berättade inte var jag skall ställa den.
Fast jag förstår frågan och funderade själv på den under dagen...

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
bonny skrev:
De ringde en gång till under eftermiddagen med ganska klara råd om att flytta hojen. Å Nej, jag berättade inte var jag skall ställa den.
Fast jag förstår frågan och funderade själv på den under dagen...

okej ville bara kolla :tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske var en sur granne som e less på ljudet o försökte få dig att flytta den :hihi

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
De ringde för att de var i tjänst och antagligen går av sitt pass på morgonen.

Om jag vore du skulle jag inte ens tänka på om dom ringde kl 06, 05 eller ens 03 på natten!!!

Var glad över att de anstränger sig!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
UltraMarine skrev:

Eller så stog din hoj på plats 6 på listan och dom 5 före var redan anmälda stulna...

Dom ville väl bara kolla hur långt killen hade hunnit på shoppinglistan, och om han eventuellt hade kumpaner som var ute och hämtade och själv bara bockade av på listan. (du har väl sett "Gone in 60 sec" :hihi )

Jag skulle ha blivit glad IAF, visst, förlora resten av den nattens sömn, men heldre det än att komma ut på morgonen och hojen är borta och sedan få höra att polisen visste om att den var beställd... :huvet

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97
Tipsa dem om att de kan få komma dit och vakta hojen från ditt fönster och sätta spårsändare på den...

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Tydligen hade vaktpersonal på sjukhuset tagit honom när han och två kompisar höll på att släpa bort (!) en annan hoj kl. 3 på morgonen.
Givetvis är jag glad för att dem ringde men ännu gladare för att de tog honom. Nu har jag fullt förtroende för vårt rättssystem och inser att han kommer att få ett väl anpassat straff och kommer ut som en ny människa... :angel

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
bonny skrev:
Tydligen hade vaktpersonal på sjukhuset tagit honom när han och två kompisar höll på att släpa bort (!) en annan hoj kl. 3 på morgonen.
Givetvis är jag glad för att dem ringde men ännu gladare för att de tog honom. Nu har jag fullt förtroende för vårt rättssystem och inser att han kommer att få ett väl anpassat straff och kommer ut som en ny människa... :angel

Hehe - dream on...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Har man den på gatan om nätterna får man ju ta o fatta att den blir stulen - så är det bara och accepterar man inte det så kan man ju grina när den blir stulen.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
UltraMarine skrev:

Om jag vore du skulle jag inte ens tänka på om dom ringde kl 06, 05 eller ens 03 på natten!!!

Exakt, annars ska man fan inte klaga på polisen om hojen blir stulen heller. Bättre att de ringer så tidigt som möjligt än att de ringer 2 timmar senare och cykeln är borta? :fatta! :kocko

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
bonny skrev:
Nu har jag fullt förtroende för vårt rättssystem och inser att han kommer att få ett väl anpassat straff och kommer ut som en ny människa... :angel

Jaha, så nu är det "daltande" du insinuerar - nu när det är du som är offret? :lol

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Spiken skrev:
Exakt, annars ska man fan inte klaga på polisen om hojen blir stulen heller. Bättre att de ringer så tidigt som möjligt än att de ringer 2 timmar senare och cykeln är borta? :fatta! :kocko
Givetvis är jag glad för att dem ringde, vilket väl framgår, men sannolikheten för att han skall stjäla min hoj SAMTIDIGT som han sitter hos polisen bedömer jag som liten!
Men all den heder polisen förtjänar för att den fakstiskt tog sig tid med att ta in honom och ringa mig.

Spritslav

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
R1
D e så jääävla trist!!

Snuten ringde mig kl 6 på morgonen i Torsdags då va jag på semester så fort jag la på luren ringde jag brorsan som fick gå ner i garaget för att kolla... jag hade inte samma tur, hojen va stulen :huvet ...ett securitasbevakat garage, fetekätting som satt i en expansionsbult i betonggolvet o låst med fett abuslås + skivbromslås o styrlåset så klart...kättingen va tom o abuslåset va jackat o uppbrutet.
Jag e så jävla trött på såna inavels- halvfabrikat- till pungbråcksungar d e andra hojen på två säsonger...tur för både mig o honom att jag inte tog honom på bar gärning. :död

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Spritslav skrev:
Snuten ringde mig kl 6 på morgonen i Torsdags då va jag på semester så fort jag la på luren ringde jag brorsan som fick gå ner i garaget för att kolla... jag hade inte samma tur, hojen va stulen :huvet ...ett securitasbevakat garage, fetekätting som satt i en expansionsbult i betonggolvet o låst med fett abuslås + skivbromslås o styrlåset så klart...kättingen va tom o abuslåset va jackat o uppbrutet.
Jag e så jävla trött på såna inavels- halvfabrikat- till pungbråcksungar d e andra hojen på två säsonger...tur för både mig o honom att jag inte tog honom på bar gärning. :död
jag blev av med en tidigare denna säsongen och det verkar som att Helsingborg inte är en bra plats att ha hoj! Fast ditt verkar mer proffsigt än den som dem tog, han hade kommit släpande på en hoj på sjukhus parkeringen.
Fast som jag uppfattat det så är det offentliga handlingar när någon blir tagen av polisen, alt. att Tingsrätten bör ha det...
Sopigt slut på semester! :(
Frågan är bara vad man skall hitta på, svårt att se att man kan göra mer än det du gjort...

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
:Bugar
UltraMarine skrev:

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...