Pollen på startsidan, "vill du se en omdesign av sporthojs utsende?"...

Status
Ej öppen för fler svar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förlåt om jag är tråkig, men kan vi inte fokusera på att lösa vissa funktionsmässiga buggar (exempelvis den där jävla sunbikereklamen som numera inte är sunbike utan något annat) innan vi tar itu med det estetiska?:va Eller är det form framför funktion som gäller?:va
Är jag ensam om att tycka såhär?:va Är jag ensam om att fortfarande bli redirektad till nån skum reklam om jag inte stoppar laddningen av sidan?:va

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Jag hade det problemet förut, att man bara såg reklamen.

Tror du inte nårgra av problemen kanske fixas med ny deisgn? :tummenupp

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
du är tråkig. jag har inga problem med sidan och tycker det hade varit kul med förändring, blir det dåligt resultat kan man ju alltid gnälla och det verkar ju du bra på:arsele

:krama

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag hade det problemet förut, att man bara såg reklamen.

Tror du inte nårgra av problemen kanske fixas med ny deisgn? :tummenupp

Nu står det ju omdesign av sidans utseende, och då tycker åtminstone jag att det låter som att det ska bytas lite färg här och där och kanske sättas in en fondvägg någonstans:hihi

Handlar det däremot om en total omdesign av både form och funktion så kan det väl vara hänt, men ska man nu börja pilla med utseendet innan sidan funkar till 100% så tycker jag att man prioriterar fel.

Du har stavat fel i topicen :)

Hoppla, där ser man. Skyller på knappovana (inte mitt vanliga tangentbord). Någon moderator får gärna ändra.

du är tråkig. jag har inga problem med sidan och tycker det hade varit kul med förändring, blir det dåligt resultat kan man ju alltid gnälla och det verkar ju du bra på:arsele

:krama

Så mycket gnäller jag väl inte? Utom på denna jävla sunbikereklam, men det tycker jag fan att jag har fog för. Det blir ganska jobbigt i längden när man glömmer att stoppa laddningen av sidan och börjar skriva ett inlägg varpå man omdirektas, får gå tillbaka och skriva om. Dessutom innebär laddstoppet att bilder och dylikt ibland inte hinner laddas upp... Så ja, jag är ganska trött på det där reklamhelvetet och tänker gnälla på det tills det blir någon ändring.

Last edited:

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Hoj
Blade -98
Jag har aldrig sett nån sunbikereklam?

Jag vill me se sunbikereklam! Varför får inte jag se någon sunbikereklam fööör??

:)

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Så mycket gnäller jag väl inte? Utom på denna jävla sunbikereklam, men det tycker jag fan att jag har fog för. Det blir ganska jobbigt i längden när man glömmer att stoppa laddningen av sidan och börjar skriva ett inlägg varpå man omdirektas, får gå tillbaka och skriva om. Dessutom innebär laddstoppet att bilder och dylikt ibland inte hinner laddas upp... Så ja, jag är ganska trött på det där reklamhelvetet och tänker gnälla på det tills det blir någon ändring.

:hihi

du måste ju inse att jag bara jävlas med dig:rolleyes:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag har aldrig sett nån sunbikereklam?

Jag vill me se sunbikereklam! Varför får inte jag se någon sunbikereklam fööör??

:)

Jag byter med dig när som helst som helst!

Om jag inte stoppar laddningen av sidan så står det väntar på/hämtar från adserver.adtech.blablabla nere i vänstra hörnet och sen skickas jag hit:
Sporthoj redirekt sunbikereklam.JPG

Sjukt störigt är det som sagt, och har varit så ganska länge nu. Fixa det innan ni fixar utseendet på sidan så får ni pynta om och dekorera bäst fan ni vill sen, jag bryr mig bara om funktionen.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
adblocker?

har du testat att ladda om sidan och tömma kakor?

Kneedrag

Guest
sporthoj.com är ok som den är nu , men jag är nog den enda person som saknar lättheten från den gamla sidan att lägga in bilder och blogga (ni vet när gästbok och blogg var på samma sida).
Nu tycker jag bara att det är krångligt med för mycket valmöjligheter och klickande hit och dit.

Många ingredienser gör inte alltid soppan god.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
adblocker?

har du testat att ladda om sidan och tömma kakor?

Har testat någon sån där blockeringspryl (minns dock inte vad den hette) och problemet med den var att den stoppade en massa annat också som jag inte ville stoppa...

ladda om sidan och tömma kakor funkade inte.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Har testat någon sån där blockeringspryl (minns dock inte vad den hette) och problemet med den var att den stoppade en massa annat också som jag inte ville stoppa...

ladda om sidan och tömma kakor funkade inte.

Blocka bara adtechs server.

Jag tycker det är skitsurt, för det innebär att SH blir av med laddningar av reklamblaffor och därmed inkomster men vafan, när det inte fungerar annars - vad skall man göra? Blev dessutom deklarerat att det kommer att fixas, någongång, typ, när det finns tid. Tills dess ser jag inget alternativ.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Blocka bara adtechs server.

Jag tycker det är skitsurt, för det innebär att SH blir av med laddningar av reklamblaffor och därmed inkomster men vafan, när det inte fungerar annars - vad skall man göra? Blev dessutom deklarerat att det kommer att fixas, någongång, typ, när det finns tid. Tills dess ser jag inget alternativ.

Åfan, finns det såna inställningar? Får titta på det då då.

Men nu var ju inte topic att hjälpa mig att råda bot på reklamhelvetet, frågan är om ledningen prioriterar rätt genom att ta tag i estetik när det finns funktionella saker kvar att fixa?

Edit: Hur blockera adtechs server?

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Surfar med internet explorer både *host* på jobbet och hemma. Snabbt och smärtfritt :tummenupp

För övrigt är jag nöjd med sidans funktion och utseende, men jag kanske inte använder så många funktioner iofs :va

Gästbok, pm och prenumerera på trådar är vad jag använder mig av...

Jag kanske är en av få som uppskattar reklamen till vänster? Man vet att det finns reklam där och om man letar efter något till hojen eller sig själv så går jag in på sh och sen klickar mig fram och kollar igenom de olika annonsörernas webbplatser. Smidigt att slippa ha en uppsjö av bokmärken :)

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
jag tycker att Swedie borde fixa en inkorg på tips till sidan!

tycker t.ex. att det borde finnas en blädderfunktion bland garagbilderna.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Surfar med internet explorer både *host* på jobbet och hemma. Snabbt och smärtfritt :tummenupp

För övrigt är jag nöjd med sidans funktion och utseende, men jag kanske inte använder så många funktioner iofs :va

Gästbok, pm och prenumerera på trådar är vad jag använder mig av...

Jag kanske är en av få som uppskattar reklamen till vänster? Man vet att det finns reklam där och om man letar efter något till hojen eller sig själv så går jag in på sh och sen klickar mig fram och kollar igenom de olika annonsörernas webbplatser. Smidigt att slippa ha en uppsjö av bokmärken :)

Själv använder jag firefox:)

Jag är också nöjd i helhet, men den där jävla reklamen gör mig vansinnig...:huvet

Jag talar då inte om reklamen till vänster, den stör mig inte. Vad som stör mig är att sidjäveln skickar mig vidare till en i stort sett tom sida med bara en reklambild på. Detta kan jag bara hindra genom att stoppa laddningen av sidan, och då är det oftast saker som jag vill ska ladda klart som stoppas i förtid. Stora/många bilder exempelvis. Och som sagt, det är störigt som fan när man redan börjat skriva ett inlägg och så vips skickas man iväg någon annanstans och får klicka sig tillbaka och börja om:huvet Det här är ingen vanlig reklam, det är en bugg. Och jag anser att buggar bör fixas innan man tar itu med att fixa utseendet på sidan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag kanske är en av få som uppskattar reklamen till vänster? Man vet att det finns reklam där och om man letar efter något till hojen eller sig själv

Jag brukar veva igång en Internet Exploiter ibland bara för att kolla bland reklamen.

Det är tydligen bara Mozilla under windows som har problem med Sunbike reklamen.

Jag surfar med Opera med all reklam blockerad i vanliga fall, både under Win och Linux.

Det funkar klockers!

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Har oxå problem med den reklamen när jag surfar via Firefox, sjukt störig...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen