porta toppen

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
någon som vet pris och hur mycket det kan tänkas att ge på x12a.. är det värt pengarna?
 

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvkarleby
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
Vet inte vad ge kan ge men skicka den till brink.Han har bra priser o är jävligt duktig.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
ZX12'or är inte min "bäg". Det är Mathias Bohlins eller Erik Marklunds domäner. ZX12-topparna är alldeles för bra original för att det ska va kul att jobba med dem. Jag skulle satsa mina tusenlappar hos Mathias, Marklund har så många andra hyss och affärder uppe hos sig att hålla reda på. Mathias gör inget annat än portar toppar. Hans egen Busa-motor är nog Europas starkaste sugmotor för den lilla kubik han kör med.
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Bohlin tar ungefär mellan 6-8000 för en portning beroende hur mycket man vill ha gjort. Jag gissar på 5-10 hästar mmed sätesjobb - obs, gissar.
PM:a mig om du vill ha hans nummer...
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
J.J skrev:
Bohlin tar ungefär mellan 6-8000 för en portning beroende hur mycket man vill ha gjort. Jag gissar på 5-10 hästar mmed sätesjobb - obs, gissar.
PM:a mig om du vill ha hans nummer...
frågan är ju om det är värt dom kanske 8000 för kanske 5 häst..

pm:a nr till mig så ska jag ringa och höra lite ialf :)
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
blom skrev:
frågan är ju om det är värt dom kanske 8000 för kanske 5 häst..
Ursäkta inhoppet, men betalar inte många mer än så för den höjningen ?
Slänga på ett helsystem kostar ju en del.

Bara en reflektion, inget att bry sig om egentligen, mao.
/u
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
ulf_lundin skrev:
Ursäkta inhoppet, men betalar inte många mer än så för den höjningen ?
Slänga på ett helsystem kostar ju en del.

Bara en reflektion, inget att bry sig om egentligen, mao.
/u
nu har jag ju helsystem på redan som jag inte betalat något för..
beror ju på vad man tycker är värt pengarna.. 8000 för kanske 5 häst tycker inte jag är vettigt...
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
'Normal' trimning kostar ofta runt 1000:-/hk, blir det billigare än så är det kostnadseffektivt :näsblod
Turbo är inte så dumt...
 
Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Biker66 skrev:
'Normal' trimning kostar ofta runt 1000:-/hk, blir det billigare än så är det kostnadseffektivt :näsblod
Turbo är inte så dumt...
turbo är väl normalt och betydligt billigare än 1000:-kr/hkn
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Jag tycker inte att man kan jämföra turbo mot sugmotortrimning, det är ju två helt olika saker-i synnerhet om man pratar om hk/krona.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
J.J skrev:
Bohlin tar ungefär mellan 6-8000 för en portning beroende hur mycket man vill ha gjort. Jag gissar på 5-10 hästar mmed sätesjobb - obs, gissar.
PM:a mig om du vill ha hans nummer...
Hör av mig framåt hösten, då är det mer intressant.
mvh Fredrik
 

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Huddinge
Hoj
hayabusa turbo 06
blom skrev:
någon som vet pris och hur mycket det kan tänkas att ge på x12a.. är det värt pengarna?
På min busa gav portning av topp och kammar, samt högkompskolvar 28 häst.
det går även att plana toppen om man inte vill ha högkompskolvar. Då hade jag redan helsystem och power c, och luftfilter. Summa summarum blev 191,2 på hjulet. Det var motospeed som portade, men det finns dom som klämmer ur 5 häst till med samma trim. Tyvärr kommer jag inte ihåg priset, det var 3 år sen. Men ring Marklund han kan det där. Det är ju bara 100 kubik som skiljer till kawan, så det är väl inte så stor skillnad.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Kikar man på kvallistorna i Pro Street Bike och lägger till parametern förarvikt, finns det en sugmotorhoj som utmärker sig - Matte (Mathias) Bohlins Hayabusa. Han har flest sugmotorhästar av alla i SDC-Racing. Vill man ha pulver är det honom man ska vända sig till och låta Matte göra stordåd med ditt topplock.

Hans telefonnummer hittar man genom att söka tidigare i inlägg här på sporthoj.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
blom skrev:
nu har jag ju helsystem på redan som jag inte betalat något för..
beror ju på vad man tycker är värt pengarna.. 8000 för kanske 5 häst tycker inte jag är vettigt...
Man ska inte stirra sig blind på antalet extra hästar bara,om du får 5 extra ANVÄNDBARA hästar genom nästan hela registret,så kommer du märka dom bra mycket mer än 5 hästar som du fått på topp genom att montera slip on eller dylikt.
 

Dr.Bike

Guest
andersbrink skrev:
Kikar man på kvallistorna i Pro Street Bike och lägger till parametern förarvikt, finns det en sugmotorhoj som utmärker sig - Matte (Mathias) Bohlins Hayabusa. Han har flest sugmotorhästar av alla i SDC-Racing. Vill man ha pulver är det honom man ska vända sig till och låta Matte göra stordåd med ditt topplock.

Hans telefonnummer hittar man genom att söka tidigare i inlägg här på sporthoj.

Varför så blygsam Anders? Säg att du oxå portar, och att du gör det bra! :tummenupp
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
jag vet att Sangbergracing sa att nyare mc-toppar var så bra från början att det enda man kunde göra iordning på var ventilsätena, vet inte om det stämmer men nånstanns ligger ju den extra effekten dom får ut nu från "förr"
 

Dr.Bike

Guest
PD skrev:
jag vet att Sangbergracing sa att nyare mc-toppar var så bra från början att det enda man kunde göra iordning på var ventilsätena, vet inte om det stämmer men nånstanns ligger ju den extra effekten dom får ut nu från "förr"

Ja och nej. sangberg har lite rätt.
Dagens kanaler är ljusår bättre än de som fanns förr, men men.. fortfarande är det så att en rå gjutning där två gjutpluggar möts straxt innanför ventilsätet aldrig kommer kunna ge en optimal kanal, samt den råa ytfinishen samt även andra industrimässiga ekonomiska hänsyn som spelar in gör att det finns mycket i övrigt att önska.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top