Power Hub ger automatiskt ström för upp till 5 externa strömförbrukare på din MC

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Hoj
Tenere
Actionkameratillverkaren Innovv har just lanserat sin Power Hub1 som kan leverera ström upp till 5 externa enheter på cykeln. 10 sekunder efter att du har vridit om tändningsnyckeln ger den 12V ut, 10 sekunder efter det du vrider av den så stängs strömmen av.

Det kan leverera ström för upp till fem enheter med 5A 12 volt (max 15A) som extraljus, uppvärmda handtag, och via 5V-omvandlare (extra tillbehör) actionkameror, smartphones , GPS-navigatorer.

Ett praktiskt tillbehör som jag kommer att testa inför kommande MC-säsong.

Priset är $ 69 och det kan köpas från http://www.innovv.com/product-page/4557862431

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
Vad är skillnaden på den här och låt säga ett fördelningsblock kopplat via tidrelä?

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Hoj
Tenere
Varför inte fråga tillverkaren?

Jag rapporterar bara om en som jag tycker intressant produkt, har inte konstruerat den.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Powerhub kan ge max 40A totalt motsvarande med 14,3 Volt laddningsspänning på batteriet 570W så på en MC bör det räcka till. Och för att fungera ska Gula sladden kopplas till något som får ström när hojen startas. Tex när jag slår på ljuset på Sprint RS för att köra eller direkt till det automatiska ljuset på GSX1300R.
Gissar Powerhub innehåller ett 40A relä med tillslagsfördröjning. Och att det saknar säkringar på såväl ingång som utgångar. # (OBS Säkringshållare finns, jag hade fel. )

Det som jag idag upplever som störst problem på bilen är att när jag slår ifrån tändningen så finns det inte längre ström till 12Volt uttaget. D.v.s. för att ladda mobilen medan jag är inne hos en kund så måste jag ha en sådan här och hänga på batteriet.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Batteriverktyg-och-tillbehor/Batterisladd-2000016427/
Problemet att lösa är som jag ser det INTE att få ut ström när jag kör.
Problemet är att få ut ström när jag INTE kör. Till t.ex. mobilen, eller för att ladda en vanlig kamera.
D.v.s. få ut ström för att ladda batterier på prylar som jag inbillar mig har så små batterier att de går att ladda från ett startbatteri utan att startbatteriet laddas ur så mycket så det skadas.
Startbatterier är ju inte gjorda för långsam urladdning under längre tid med låg ström.
Så därför har jag ovan pryl från Biltema monterad på Triumphen, med bortklippta batteriklämmor, kopplad med sladd och säkring direkt till batteriet.

# Du får samma funktion med ett Biltema 42305
där du kopplar spolen till nått som får ström när tändningen eller ljuset slår / slås till (utom 10 sekundersfördröjningen men är den inte viktig för dig)
så blir priset ca $ 4
och vill du ha säkringar i utgående ledningar (det hade jag valt, vill minska risken för kabelbrand vid nån kortis) så tillkommer en
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Sakring/Sakringshallare-2000016466/
till varje ansluten pryl / uttag, dvs ca $ 2 per uttag

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping